MINGGU ke 7. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA HARI : ISNIN TARIKH: 11.2.2013
Tingkatan: 1L MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Golongan kata kerja –transitif dan tak trasitif. |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.0 Menyampaikan maklumat 1.4 Bersoal jawab bertatasusila |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti ciri-ciri kata kerja transitif dan tak transitif serta fungsinya 2. membentuk ayat yang betul dengan menggunakan kata kerja transitif dan tak transitif yang sesuai |
Aktiviti | Perbincangan bersama -soal jawab -latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata kerja |
Kem. bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kecergasaan pelbagai |
P. Ilmu | Sastera |
Nilai | Kerjasama,kasih sayang dan berani |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI:ISNIN TARIKH 11.2.2013
TINGKATAN: 11 MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | -Penyambungan paip dan bahan pemasangan -Alat-alat tangan kerja paip |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik,usaha,insaf dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA HARI : SELASA TARIKH: 12 .2.2013
Tingkatan: 1M MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Golongan kata kerja –transitif dan tak trasitif. |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.0 Menyampaikan maklumat 1.4 Bersoal jawab bertatasusila |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti ciri-ciri kata kerja transitif dan tak transitif serta fungsinya 2. membentuk ayat yang betul dengan menggunakan kata kerja transitif dan tak transitif yang sesuai |
Aktiviti | Perbincangan bersama -soal jawab -latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata kerja |
Kem. bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kecergasaan pelbagai |
P. Ilmu | Sastera |
Nilai | Kerjasama,kasih sayang dan berani |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH 12.2.2013
TINGKATAN: 1F MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | -Penyambungan paip dan bahan pemasangan -Alat-alat tangan kerja paip |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik,usaha,insaf dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: RABU TARIKH: 13.2.2013
Tingkatan: 1L/1M MASA: 4-5 /8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas |
Tajuk | Sajak |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 Menguasai laras bahasa dan gaya bahasa 11.o Menyatakan jenis , ciri, tema, persoalan, pemikiran dan nilai serta pengaajaran. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang rentetan cerita yang dikaji.. 2. Menyatakan maksud sajak di setiap rangkap , tema , persoalan, bentuk sajak, gaya bahasa, nilai dan pengajaran yang terdapat di dalam sajak yang dikaji. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Kasih sayang, berani, tanggungjawab dan kerjasama |
BBM | Buku teks, buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH 13.2.2013
TINGKATAN: 1K MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | -Penyambungan paip dan bahan pemasangan -Alat-alat tangan kerja paip |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik,usaha,insaf dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: KHAMIS TARIKH: 14.2.2013
Tingkatan: 1L MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Tajuk | Antara nyawa dan ringgit |
Fokus utama Fokus sampingan | 6.0 Berurus dengan pihak tertentu untuk mendapat maklumat 6.2 Menggunakan ungkapan, perkataan dan laras bahasa |
Hasil pembelajaran | Di akhir pembelajaran dan pengajaran para pelajar dapat: 1.Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dalam petikan. 2.Menyenaraikan isi-isi penting 3.Membuat rumusan tentang teks dan menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti | Bacaan kuat dan senyap Soal jawab Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata kerja |
Kem. Bahasa | Membaca |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sains. |
Nilai | Kerjasama, berani kasih sayang, yakin dan insaf |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH : 14.2.2013
TINGKATAN: 1I/1K MASA: 4-5//11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah –Pili |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik,usaha, dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: JUMAAT TARIKH: 15.2.2013
Tingkatan: 1L MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Tajuk | Antara nyawa dan ringgit |
Fokus utama Fokus sampingan | 6.0 Berurus dengan pihak tertentu untuk mendapat maklumat 6.2 Menggunakan ungkapan, perkataan dan laras bahasa |
Hasil pembelajaran | Di akhir pembelajaran dan pengajaran para pelajar dapat: 1.Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dalam petikan. 2.Menyenaraikan isi-isi penting 3.Membuat rumusan tentang teks dan menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti | Bacaan kuat dan senyap Soal jawab Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata kerja |
Kem. Bahasa | Membaca |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sains. |
Nilai | Kerjasama, berani kasih sayang, yakin dan insaf |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: JUMAAT TARIKH 15.2.2013
TINGKATAN: 1K MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah –Pili |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik,usaha, dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
#########################################################################################################################################################################
No comments:
Post a Comment