MINGGU 6
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA.
HARI: ISNIN TARIKH: 4.2.2.2013
Tingkatan: 1L MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas |
Tajuk | Tajul Muluk |
Fokus utama Fokus sampingan | 11.0 Memahami dan memberi respon peribadi 11.4 Menyatakan jenis , ciri, tema, persoalan, pemikiran dan nilai serta pengajaran. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang cerita yang dikaji.. 2. Menyatakan tema persoalan watak perwatakan, plot, latar dan gaya bahasa dalam cerita. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
RANCANGAN Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Pendidikan moral. |
Nilai | Kasih sayang, berani, tanggungjawab dan kerjasama |
BBM | Buku teks, buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH : 4.2.2013
TINGKATAN: 11 MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip. |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis paip,penyambungan paip dan bahan pemasangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya. 2. menyatakan jenis dan fungsi bahan penyambungan dan bahan pemasangan paip dalam sistem bekalan air di rumah |
Aktiviti | Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA.
HARI: SELASA TARIKH: 5.2.2.2013
Tingkatan: 1M MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas |
Tajuk | Tajul Muluk |
Fokus utama Fokus sampingan | 11.0 Memahami dan memberi respon peribadi 11.4 Menyatakan jenis , ciri, tema, persoalan, pemikiran dan nilai serta pengajaran. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang cerita yang dikaji.. 2. Menyatakan tema persoalan watak perwatakan, plot, latar dan gaya bahasa dalam cerita. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
RANCANGAN Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Pendidikan moral. |
Nilai | Kasih sayang, berani, tanggungjawab dan kerjasama |
BBM | Buku teks, buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH : 5.2.2013
TINGKATAN: 11 MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip. |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis paip,penyambungan paip dan bahan pemasangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya. 2. menyatakan jenis dan fungsi bahan penyambungan dan bahan pemasangan paip dalam sistem bekalan air di rumah |
Aktiviti | Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: RABU TARIKH: 6.2.2013
Tingkatan: 1L/1M MASA: 4-5 /8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Tajuk | Terusik wajah kerana gigi |
Fokus utama Fokus sampingan | 6.0 Berurus dengan pihak tertentu untuk mendapat maklumat 6.2 Menggunakan ungkapan, perkataan dan laras bahasa |
Hasil pembelajaran | Di akhir pembelajaran dan pengajaran para pelajar dapat: 1.Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dalam petikan. 2.Menyenaraikan isi-isi penting 3.Membuat rumusan tentang teks dan menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti | Bacaan kuat dan senyap Soal jawab Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Penanda wacana |
Kem. Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecergasan pelbagai |
P. Ilmu | Sains. |
Nilai | Kerjasama, yakin dan insaf |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH : 6.2.2013
TINGKATAN: 1K MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip. |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis paip,penyambungan paip dan bahan pemasangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya. 2. menyatakan jenis dan fungsi bahan penyambungan dan bahan pemasangan paip dalam sistem bekalan air di rumah |
Aktiviti | Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: KHAMIS TARIKH: 7.2.2013
Tingkatan: 1L MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | |
Tajuk | Meringkaskan karangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun 3.2 Berbincang untuk menerima dan menolak pandangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1. Megenalpasti kehendak soalan dan mencatat isi-isi penting serta manulis draf karangan setelah membaca petikan dengan sebutan ,intonasi dan gaya pengucapan yang baik. 2.Menghasilkan ringkasan karangan dengan betul. |
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P. Moral |
Nilai | Yakin, berani, insaf dan kerjasama |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH 7.2..2013
TINGKATAN: 1F/1I MASA: 4-5/11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis dan kelengkapan perpaipan Tangki simbah, bahagian,fungsi dan penyelanggaraannya. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis dan kelengkapan perpaipan di rumah. 3 Mengenalpasti tangki simbah dan jenis-jenisnya, fungsinya nama bahagiannya dan cara penyelenggaraannya 2. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama insaf,yakin, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: JUMAAT TARIKH: 8.2.2013
Tingkatan: 1M MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | |
Tajuk | Meringkaskan karangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun 3.2 Berbincang untuk menerima dan menolak pandangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1. Megenalpasti kehendak soalan dan mencatat isi-isi penting serta manulis draf karangan setelah membaca petikan dengan sebutan ,intonasi dan gaya pengucapan yang baik. 2.Menghasilkan ringkasan karangan dengan betul. |
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P. Moral |
Nilai | Yakin, berani, insaf dan kerjasama |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: JUMAAT TARIKH 8.2..2013
TINGKATAN: 1M MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis dan kelengkapan perpaipan Tangki simbah, bahagian,fungsi dan penyelanggaraannya. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis dan kelengkapan perpaipan di rumah. 3 Mengenalpasti tangki simbah dan jenis-jenisnya, fungsinya nama bahagiannya dan cara penyelenggaraannya 2. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama insaf,yakin, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
#########################################################################################################################################################################A
No comments:
Post a Comment