Sunday, March 17, 2013

MINGGU KE 6

MINGGU 6

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA.

HARI: ISNIN TARIKH: 4.2.2.2013

Tingkatan: 1L MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Komsas

Tajuk

Tajul Muluk

Fokus utama

Fokus sampingan

11.0 Memahami dan memberi respon peribadi

11.4 Menyatakan jenis , ciri, tema, persoalan, pemikiran dan nilai serta pengajaran.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenalpasti tentang cerita yang dikaji..

2. Menyatakan tema persoalan watak perwatakan, plot, latar dan gaya bahasa dalam cerita.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Soal jawab

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

RANCANGAN Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran berfikir.

P. Ilmu

Pendidikan moral.

Nilai

Kasih sayang, berani, tanggungjawab dan kerjasama

BBM

Buku teks, buku rujukan.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: ISNIN TARIKH : 4.2.2013

TINGKATAN: 11 MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Bahagian Teras-kerja paip.

Sub tajuk

Sistem perpaipan di rumah

Jenis paip,penyambungan paip dan bahan pemasangan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya.

2. menyatakan jenis dan fungsi bahan penyambungan dan bahan pemasangan paip dalam sistem bekalan air di rumah

Aktiviti

Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab.

Nilai

Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati

BBM

Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA.

HARI: SELASA TARIKH: 5.2.2.2013

Tingkatan: 1M MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Komsas

Tajuk

Tajul Muluk

Fokus utama

Fokus sampingan

11.0 Memahami dan memberi respon peribadi

11.4 Menyatakan jenis , ciri, tema, persoalan, pemikiran dan nilai serta pengajaran.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenalpasti tentang cerita yang dikaji..

2. Menyatakan tema persoalan watak perwatakan, plot, latar dan gaya bahasa dalam cerita.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Soal jawab

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

RANCANGAN Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran berfikir.

P. Ilmu

Pendidikan moral.

Nilai

Kasih sayang, berani, tanggungjawab dan kerjasama

BBM

Buku teks, buku rujukan.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH : 5.2.2013

TINGKATAN: 11 MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Bahagian Teras-kerja paip.

Sub tajuk

Sistem perpaipan di rumah

Jenis paip,penyambungan paip dan bahan pemasangan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya.

2. menyatakan jenis dan fungsi bahan penyambungan dan bahan pemasangan paip dalam sistem bekalan air di rumah

Aktiviti

Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab.

Nilai

Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati

BBM

Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 

RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: RABU TARIKH: 6.2.2013

Tingkatan: 1L/1M MASA: 4-5 /8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Pemahaman

Tajuk

Terusik wajah kerana gigi

Fokus utama

Fokus sampingan

6.0 Berurus dengan pihak tertentu untuk mendapat maklumat

6.2 Menggunakan ungkapan, perkataan dan laras bahasa

Hasil pembelajaran

Di akhir pembelajaran dan pengajaran para pelajar dapat:

1.Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dalam petikan.

2.Menyenaraikan isi-isi penting

3.Membuat rumusan tentang teks dan menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik.

Aktiviti

Bacaan kuat dan senyap

Soal jawab

Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Penanda wacana

Kem. Bahasa

Menulis

K.B.T

Kecergasan pelbagai

P. Ilmu

Sains.

Nilai

Kerjasama, yakin dan insaf

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: RABU TARIKH : 6.2.2013

TINGKATAN: 1K MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Bahagian Teras-kerja paip.

Sub tajuk

Sistem perpaipan di rumah

Jenis paip,penyambungan paip dan bahan pemasangan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya.

2. menyatakan jenis dan fungsi bahan penyambungan dan bahan pemasangan paip dalam sistem bekalan air di rumah

Aktiviti

Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab.

Nilai

Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati

BBM

Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: KHAMIS TARIKH: 7.2.2013

Tingkatan: 1L MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

 

Tajuk

Meringkaskan karangan

Fokus utama

Fokus sampingan

3.0 Berunding secara santun

3.2 Berbincang untuk menerima dan menolak pandangan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:

1. Megenalpasti kehendak soalan dan mencatat isi-isi penting serta manulis draf karangan setelah membaca petikan dengan sebutan ,intonasi dan gaya pengucapan yang baik.

2.Menghasilkan ringkasan karangan dengan betul.

Aktiviti

  1. Pelajar membaca petikan dan mencatat isi-isi penting
  2. Rakan atau guru mengeditkan ringkasan karangan pelajar
  3. Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kemahiran Bahasa

Menulis

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

P. Moral

Nilai

Yakin, berani, insaf dan kerjasama

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: KHAMIS TARIKH 7.2..2013

TINGKATAN: 1F/1I MASA: 4-5/11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Bahagian Teras-kerja paip

Sub tajuk

Sistem perpaipan di rumah

Jenis dan kelengkapan perpaipan

Tangki simbah, bahagian,fungsi dan penyelanggaraannya.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti jenis dan kelengkapan perpaipan di rumah.

3 Mengenalpasti tangki simbah dan jenis-jenisnya, fungsinya nama bahagiannya dan cara penyelenggaraannya

2. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik.

Aktiviti

Perbincangan bersama, dan soal jawab.

Nilai

Bertanggungjawab,Kerjasama insaf,yakin, sistematik, dan hati-hati

BBM

Buku teks dan bahan maujud serta buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.

.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: JUMAAT TARIKH: 8.2.2013

Tingkatan: 1M MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

 

Tajuk

Meringkaskan karangan

Fokus utama

Fokus sampingan

3.0 Berunding secara santun

3.2 Berbincang untuk menerima dan menolak pandangan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:

1. Megenalpasti kehendak soalan dan mencatat isi-isi penting serta manulis draf karangan setelah membaca petikan dengan sebutan ,intonasi dan gaya pengucapan yang baik.

2.Menghasilkan ringkasan karangan dengan betul.

Aktiviti

  1. Pelajar membaca petikan dan mencatat isi-isi penting
  2. Rakan atau guru mengeditkan ringkasan karangan pelajar
  3. Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kemahiran Bahasa

Menulis

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

P. Moral

Nilai

Yakin, berani, insaf dan kerjasama

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: JUMAAT TARIKH 8.2..2013

TINGKATAN: 1M MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Bahagian Teras-kerja paip

Sub tajuk

Sistem perpaipan di rumah

Jenis dan kelengkapan perpaipan

Tangki simbah, bahagian,fungsi dan penyelanggaraannya.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti jenis dan kelengkapan perpaipan di rumah.

3 Mengenalpasti tangki simbah dan jenis-jenisnya, fungsinya nama bahagiannya dan cara penyelenggaraannya

2. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik.

Aktiviti

Perbincangan bersama, dan soal jawab.

Nilai

Bertanggungjawab,Kerjasama insaf,yakin, sistematik, dan hati-hati

BBM

Buku teks dan bahan maujud serta buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 

#########################################################################################################################################################################A


 


 


 

No comments:

Post a Comment