MINGGU 10
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HAR I: ISNIN TARIKH: 4.3.2013
Tingkatan: 1L MASA:4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera. |
Tajuk | Arah ke mana |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0; Memahami dan memberi respon 10.6 Mengulas karya |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang rentetan cerita yang dikaji. 2. Menyatakan tema,persoalan,watak perwatakan, gaya bahasa dan nilai dan pengajaran yang hendak disampaikan melalui cerita yang disampaikan |
Aktiviti | 1. Perbincangan antara guru dan murid. 2. Pelajar membentang hasil kerja mereka. 3.Soal jawab. |
Sistem Bahasa | Sebutan, intonasi. |
Kemahiran Bahasa | Bertutur. |
K.B.T | Kercergasan pelbagai. |
P. Ilmu | P.Moral |
Nilai | Usaha, berkerjasama, kasih sayang dan yakin. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH: 4 .3.2013.
TINGKATAN:1F /1K MASA:8-9/10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Alat-alat tangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti alatan tangan dan fungsinya 2.Mengenalpasti nama-nama bahagian alat-alat tangan |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bekerjasama , Kemas,teliti dan sistematik |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI:SELASA TARIKH: 5.3.2013
Tingkatan: 1L MASA: 10- 11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata seru dan kata perintah |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun. 3.2 Berbincang dan menerima pandangan. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti jenis-jenis kata seru dan kata perintah dan fungsinya. 2. Membina ayat dengan menggunakan kata seru dan kata perintah dengan baik. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata seru dan kata perintah |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama dan sopan. |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH: 5 .4.2013.
TINGKATAN: 1I MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Alat-alat tangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti alatan tangan dan fungsinya 2.Mengenalpasti nama-nama bahagian alat-alat tangan |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bekerjasama , Kemas,teliti dan sistematik |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH: 5.3.2013
TINGKATAN: 1F MASA: 4-5. GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Jenis wayar dan plag |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti jenis wayar , kegunaan, kod warna dan maksudnya . 2.Menamakan jenis plag dan kesesuaiannya dengan perkakas elektrik tertentu. 3. Menjawab soalan lisan yang dikemukakan dengan baik |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan lisan |
Nilai | Kemas,teliti dan sistematik |
BBM | Buku teks / bahan maujud |
Refleksi | Pengajaran dan pembelajaran dapat disampaikan dengan baik kerana pejajar dapat memahami aspek pembelajaran dan berminat mengenainya. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: RABU TARIKH: 6.3.2013
Tingkatan: 1L MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Tajuk | Berita. |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.0 Menyedia maklumat untuk tujuan tertentu 9.3 Menyediakan kerangka penyampaian |
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sejarah |
Nilai | Berkerjasama, Semangat kemasyarakatan, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HAR I: RABU TARIKH: 6.3.2013
Tingkatan: 1M MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera. |
Tajuk | Arah ke mana |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0; Memahami dan memberi respon 10.6 Mengulas karya |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang rentetan cerita yang dikaji. 2. Menyatakan tema,persoalan,watak perwatakan, gaya bahasa dan nilai dan pengajaran yang hendak disampaikan melalui cerita yang disampaikan |
Aktiviti | 1. Perbincangan antara guru dan murid. 2. Pelajar membentang hasil kerja mereka. 3.Soal jawab. |
Sistem Bahasa | Sebutan, intonasi. |
Kemahiran Bahasa | Bertutur. |
K.B.T | Kercergasan pelbagai. |
P. Ilmu | P.Moral |
Nilai | Usaha, berkerjasama, kasih sayang dan yakin. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: KHAMIS TARIKH: 7.3.2013
Tingkatan: 1M MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata seru dan kata perintah |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun. 3.2 Berbincang dan menerima pandangan. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti jenis-jenis kata seru dan kata perintah dan fungsinya. 2. Membina ayat dengan menggunakan kata seru dan kata perintah dengan baik. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata seru dan kata perintah |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama dan sopan. |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH: 7.3.2013
TINGKATAN: 1K MASA: 9-10. GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Jenis wayar dan plag |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti jenis wayar , kegunaan, kod warna dan maksudnya . 2.Menamakan jenis plag dan kesesuaiannya dengan perkakas elektrik tertentu. 3. Menjawab soalan lisan yang dikemukakan dengan baik |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan lisan |
Nilai | Kemas,teliti dan sistematik |
BBM | Buku teks / bahan maujud |
Refleksi | Pengajaran dan pembelajaran dapat disampaikan dengan baik kerana pejajar dapat memahami aspek pembelajaran dan berminat mengenainya. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: JUMAAT TARIKH: 8.3.2013
Tingkatan: 1M MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Tajuk | Berita. |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.0 Menyedia maklumat untuk tujuan tertentu 9.3 Menyediakan kerangka penyampaian |
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sejarah |
Nilai | Berkerjasama, Semangat kemasyarakatan, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: JUMAAT TARIKH: 8.3.2013 TINGKATAN: II GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Jenis wayar dan plag |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti jenis wayar , kegunaan, kod warna dan maksudnya . 2.Menamakan jenis plag dan kesesuaiannya dengan perkakas elektrik tertentu. 3. Menjawab soalan lisan yang dikemukakan dengan baik |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan lisan |
Nilai | Kemas,teliti dan sistematik |
BBM | Buku teks / bahan maujud. |
Refleksi | Pengajaran dan pembelajaran dapat disampaikan dengan baik kerana pejajar dapat memahami aspek pembelajaran dan berminat mengenainya. |
##########################################################################################################################################################################
No comments:
Post a Comment