MINGGU 25
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI :Isnin TARIKH: 18. 7.2012
TINGKATAN: 1L /1M MASA: 4-5/11-12 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Topik | Perbualan m/s 154 |
Fokus utama Fokus sampingan | F.U: 7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber. F.S: 7.6 Membezakan fakta dengan pandangan dalam bahan yang dirujuk. |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran | 1.Aktiviti guru: Perbincangan bersama murid dan soal jawab dengan pelajar 2.Aktiviti murid:Berbual dengan sebutan dan intonasi yang betul Latihan lisan |
Sistem bahasa | Ayat tunggal |
Pendekatan Ilmu | P.Moral |
KBT | Kecerdasan pelbagai |
Penerapan nilai | -semangat bermasyarakat - kerjasama -kewarganegaraan |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
HARI: ISNIN TARIKH: 18.7.2012
TINGKATA: 1G MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pemakanan Dan Pengurusan sajian |
Sub tajuk | Prinsip asas diet seimbang Tabiat makan yang sihat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajr dapat;
|
Aktiviti | - Perbincangan bersama - soal jawab |
Nilai | Kerjasama, usaha, berjimat cermat , syukur, insaf dan bersih |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SELASA TARIKH: 19.7.2012
TINGKATAN: 1M MASA: 10-11 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Topik | Cerpen trauma Embah |
Fokus utama Fokus sampingan | F.U: 11.0 Menguasai gaya bahasa dan laras bahasa dalam penulisan kreatif dan kritis. F.S: 11.2 Menganalisa gaya bahasa |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1.Aktiviti guru: Perbincang bersama. 2.Aktiviti murid: a) Soal jawab b)Pembentangan hasil kerja kumpulan. |
Sistem bahasa | Sebutan dan intonasi |
Pendekatan Ilmu | Pendidikan sivik dan kenegaraan |
KBT | Kecerdasan Pelbagai |
Penerapan nilai | Berkerjasama , kesyukuran -kasdih sayang dan peraturan. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH: 19.7.2012
TINGKATA: 1K/1ABC MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pemakanan Dan Pengurusan sajian |
Sub tajuk | Prinsip asas diet seimbang Tabiat makan yang sihat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajr dapat;
|
Aktiviti | - Perbincangan bersama - soal jawab |
Nilai | Kerjasama, usaha, berjimat cermat , syukur, insaf dan bersih |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : RABU TARIKH: 20.7.2012
TINGKATAN: 1L MASA: 9- 10 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Topik | Cerpen trauma Embah |
Fokus utama Fokus sampingan | F.U: 11.0 Menguasai gaya bahasa dan laras bahasa dalam penulisan kreatif dan kritis. F.S: 11.2 Menganalisa gaya bahasa |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1.Aktiviti guru: Perbincang bersama. 2.Aktiviti murid: a) Soal jawab b)Pembentangan hasil kerja kumpulan. |
Sistem bahasa | Sebutan dan intonasi |
Pendekatan Ilmu | Pendidikan sivik dan kenegaraan |
KBT | Kecerdasan Pelbagai |
Penerapan nilai | Berkerjasama , kesyukuran -kasdih sayang dan peraturan. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI:RABU TARIKH: 20.7.2012
TINGKATAN: 1G MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Makanan dan Pengurusan Sajian |
Sub tajuk | Perancangan Menu -Pengertian Menu - Faktor yang mempengaruhi perancangan menu - Tujuan perancangan menu |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajr dapat;
|
Aktiviti | - Perbincangan bersama -soal jawab -latihan lisan |
Nilai | Bertanggungjawab, berjimat cermat , syukur, belas kasihan |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan gambar makanan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN
HARI: RABU TARIKH : 20.7.2012
TINGKATAN: 2A MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tema | Warisan kesenian pelbagai kaum |
Unit/Tajuk | -Seni muzik tradisional Malaysia/ alat muzik tradisional malaysia |
Aktiviti | a. Perbincangan bersama – soal jawab |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir unit ini para pelajar dapat
2. Menerang kesenian pelbagai kaum 3. Berbangga dengan kejayaan warisan budaya Malaysia dan menerima Warisan kesenian pelbagai kaum |
Teknik | Sumbang saran |
Nilai | Prihatin , kasih, kerjasama dan insaf |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan pendapat yang baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: KHAMIS TARIKH: 21.7.2012
Tingkatan: 1L MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | |
Tajuk | Pemahaman ( m/s 160) |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0 Memproses maklumat 8.2 Menyusun maklumat mengikut keutamaan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1. Membaca dengan sebutan , intonasi dan gaya pengucapan yang baik. 2. Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dalam petikan yang dikaji. 3. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Kata tanya |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | Pendidikan Moral |
Nilai | Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH: 21.7.2012
TINGKATAN: 1K/1ABC MASA: 8/9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Makanan dan Pengurusan Sajian |
Sub tajuk | Perancangan Menu -Pengertian Menu - Faktor yang mempengaruhi perancangan menu - Tujuan perancangan menu |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajr dapat;
|
Aktiviti | - Perbincangan bersama -soal jawab -latihan lisan |
Nilai | Bertanggungjawab, berjimat cermat , syukur, belas kasihan |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan gambar makanan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: JUMAAT TARIKH: 22.7.2012
Tingkatan: 1M MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | |
Tajuk | Pemahaman ( m/s 160) |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0 Memproses maklumat 8.2 Menyusun maklumat mengikut keutamaan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1. Membaca dengan sebutan , intonasi dan gaya pengucapan yang baik. 2. Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dalam petikan yang dikaji. 3. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Kata tanya |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | Pendidikan Moral |
Nilai | Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
##########################################################################################################################################################################
Tidak ada RPH minggu 26 - 27.
ReplyDeletehtchong