Friday, July 6, 2012

MINGGU 21,22,23,24

MINGGU 21

PEPERIKSAAN SEMESTER DUA BERLANGSUNG.

MULA: 21-25.5.2012


 


MINGGU 22 DAN MINGGU 23.

MULA: 26.5.2012-10.6.2012 CUTI


 

MINGGU 24

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: ISNIN TARIKH: 11.6.2012

Tingkatan: 1L /1M MASA: 4-5/11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

 

Tajuk

Pembetulan peperiksaan

Fokus utama

Fokus sampingan

7:3 Mengemukakan soalan untuk mendapat penjelasan

8.7 Menilai secara keseluruhan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenalpasti kesilapan dalam menjawab soalan.

2. Membetulkan kesilapan yang telah dilakukan.

Aktiviti

1. Perbincangan antara guru dan murid.

2.Soal jawab

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi.

Kemahiran Bahasa

Bertutur.

K.B.T

Kercergasan pelbagai.

P. Ilmu

P. moral.

Nilai

Usaha, berkerjasama dan yakin.

BBM

Kertas peperiksaan.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI:ISNIN TARIKH :11.6..2012

TINGKATAN: 1G MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Pembetulan peperiksaan

Sub tajuk

 

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1. Mengenal pasti kesilapan dalam menjawab soalan yang dikemukakan

2. Membuat pembetulan peperiksaan.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Membuat pembetulan peperiksaan

Nilai

Sistematik ,jimat cermat , kerjasama dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Kertas peperiksaan dan buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HAR I: SELASA TARIKH: 12.6.2012

Tingkatan: 1M MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Sastera.

Tajuk

Drama

Fokus utama

Fokus sampingan

10.0 Memahami dan member respon

10.4 Menyatakn jenis cirri, tema dan persoalan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenalpasti tentang cerita.

2. Menyatakan rentetan cerita, watak perwatakan, tema, persoalan, latar cerita yang dipelajari.

3. menjawab 3 daripada 5 soalan yang dikemukakan dengan betul beserta dengan contoh -contohnya dengan betul.

Aktiviti

1. Perbincangan antara guru dan murid.

2. Pelajar membentang hasil kerja mereka.

3.Soal jawab

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi.

Kemahiran Bahasa

Bertutur.

K.B.T

Kercergasan pelbagai.

P. Ilmu

P. moral

Nilai

Usaha, berkerjasama, kasih sayang dan yakin.

BBM

Buku teks dan buku rujukan.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: Selasa TARIKH :12.6..2012

TINGKATAN: 1k/ 1ABC MASA: 6-7/8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Pembetulan Ujian

Sub tajuk

 

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1. Mengenal pasti kesilapan dalam menjawab soalan yang dikemukakan

2. Membuat pembetulan peperiksaan.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Membuat pembetulan peperiksaan

Nilai

Sistematik ,jimat cermat , kerjasama dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Kertas peperiksaan dan buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HAR I: RABU TARIKH: 13.6.2012

Tingkatan: 1L MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Sastera.

Tajuk

Drama

Fokus utama

Fokus sampingan

10.0 Memahami dan member respon

10.4 Menyatakn jenis ciri, tema dan persoalan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenalpasti tentang cerita.

2. Menyatakan rentetan cerita, watak perwatakan, tema, persoalan, latar cerita yang dipelajari.

3. menjawab 3 daripada 5 soalan yang dikemukakan dengan betul beserta dengan contoh -contohnya dengan betul.

Aktiviti

1. Perbincangan antara guru dan murid.

2. Pelajar membentang hasil kerja mereka.

3.Soal jawab

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi.

Kemahiran Bahasa

Bertutur.

K.B.T

Kercergasan pelbagai.

P. Ilmu

P. moral

Nilai

Usaha, berkerjasama, kasih sayang dan yakin.

BBM

Buku teks dan buku rujukan.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

RANCANGAN PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN

HARI: RABU TARIKH : 13.6.2012

TINGKATAN: 2A MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tema

Warisan kesenian pelbagai kaum/ pembetulan peperiksaan

Unit/Tajuk

-Seni tarian pelbagai kaum di malaysia

Aktiviti

a. Perbincangan bersama – soal jawab

Hasil Pembelajaran

Pada akhir unit ini para pelajar dapat

  1. Mengenal pasti kesilapan dalam menjawab soalan dan membuat

Pembetulan.

2. Menerang kesenian pelbagai kaum

3. Berbangga dengan kejayaan warisan budaya Malaysia dan menerima

Warisan kesenian pelbagai kaum

Teknik

Sumbang saran

Nilai

Prihatin , kasih, kerjasama dan insaf

BBM

Buku teks

Refleksi

Pelajar dapat memberikan pendapat yang bernas berkenaan dengan perkara yang dipelajari.


 


 


 


 


 


 


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: RABU TARIKH: 13.6.2012

TINGKATAN; 1G MASA; 6-7

Tajuk

Tanaman Hiasan

Sub tajuk

Penjagaan anak pokok

  • Menyiram -Membaja -Menggembur tanah -merumput

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajr dapat;

  1. Mengenal pasti cara –cara penjagaan anak pokok yang betul.
  2. Mengenal pasti alat- alat untuk menyiram, membaja dan menggembur dan merumput
  3. Mengenal pasti kadar dan kekerapan menyiram, membaja menggembur dan merumput tumbuhan hiasan.
  4. Mengenal pasti penyakit tumbuhan dan jenis-jenis baja untuk membaja tumbuhan.

Aktiviti

-menjawab soalan dan Perbincangan bersama

Nilai

Bertanggungjawab, usaha, berjimat cermat , syukur, insaf dan bersih

BBM

Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.

MM


 

RNCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARAI: KHAMIS TARIKH: 14.6.2012

Tingkatan: 1L MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit    

 

Tajuk

Meringkaskan karangan

Fokus utama

Fokus sampingan

3.0 Berunding secara santun

3.2 Berbincang untuk menerima dan menolak pandangan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:

1. Megenalpasti kehendak soalan dan mencatat isi-isi penting serta manulis draf karangan setelah membaca petikan dengan sebutan ,intonasi dan gaya pengucapan yang baik.

2.Menghasilkan ringkasan karangan dengan betul.

Aktiviti

  1. Pelajar membaca petikan dan mencatat isi-isi penting
  2. Rakan atau guru mengeditkan ringkasan karangan pelajar
  3. Latihan bertulis.

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kemahiran Bahasa

Menulis

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

P. Moral

Nilai

Yakin, berani, insaf dan kerjasama

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: KHAMIS TARIKH: 14.6.2012

TINGKATAN: 1K/1ABC MASA: 8/9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Tanaman Hiasan

Sub tajuk

Penjagaan anak pokok

  • Menyiram -Membaja -Menggembur tanah -merumput

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajr dapat;

1Mengenal pasti cara –cara penjagaan anak pokok yang betul.

2Mengenal pasti alat- alat untuk menyiram, membaja dan menggembur dan merumput

3Mengenal pasti kadar dan kekerapan menyiram, membaja menggembur dan merumput tumbuhan hiasan.

4Mengenal pasti penyakit tumbuhan dan jenis-jenis baja untuk membaja tumbuhan.

Aktiviti

-menjawab soalan dan Perbincangan bersama

Nilai

Bertanggungjawab, usaha, berjimat cermat , syukur, insaf dan bersih

BBM

Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 

RNCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARAI: JUMAAT TARIKH: 15.6.2012

Tingkatan: 1M MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit    

 

Tajuk

Meringkaskan karangan

Fokus utama

Fokus sampingan

3.0 Berunding secara santun

3.2 Berbincang untuk menerima dan menolak pandangan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:

1. Megenalpasti kehendak soalan dan mencatat isi-isi penting serta manulis draf karangan setelah membaca petikan dengan sebutan ,intonasi dan gaya pengucapan yang baik.

2.Menghasilkan ringkasan karangan dengan betul.

Aktiviti

  1. Pelajar membaca petikan dan mencatat isi-isi penting
  2. Rakan atau guru mengeditkan ringkasan karangan pelajar
  3. Latihan bertulis.

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kemahiran Bahasa

Menulis

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

P. Moral

Nilai

Yakin, berani, insaf dan kerjasama

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 

#####################################################################################


 


 


 

No comments:

Post a Comment