MINGGU 21
PEPERIKSAAN SEMESTER DUA BERLANGSUNG.
MULA: 21-25.5.2012
MINGGU 22 DAN MINGGU 23.
MULA: 26.5.2012-10.6.2012 CUTI
MINGGU 24
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: ISNIN TARIKH: 11.6.2012
Tingkatan: 1L /1M MASA: 4-5/11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | |
Tajuk | Pembetulan peperiksaan |
Fokus utama Fokus sampingan | 7:3 Mengemukakan soalan untuk mendapat penjelasan 8.7 Menilai secara keseluruhan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti kesilapan dalam menjawab soalan. 2. Membetulkan kesilapan yang telah dilakukan. |
Aktiviti | 1. Perbincangan antara guru dan murid. 2.Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi. |
Kemahiran Bahasa | Bertutur. |
K.B.T | Kercergasan pelbagai. |
P. Ilmu | P. moral. |
Nilai | Usaha, berkerjasama dan yakin. |
BBM | Kertas peperiksaan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI:ISNIN TARIKH :11.6..2012
TINGKATAN: 1G MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pembetulan peperiksaan |
Sub tajuk | |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
2. Membuat pembetulan peperiksaan. |
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Membuat pembetulan peperiksaan |
Nilai | Sistematik ,jimat cermat , kerjasama dan berhati-hati serta usaha |
BBM | Kertas peperiksaan dan buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HAR I: SELASA TARIKH: 12.6.2012
Tingkatan: 1M MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera. |
Tajuk | Drama |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 Memahami dan member respon 10.4 Menyatakn jenis cirri, tema dan persoalan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang cerita. 2. Menyatakan rentetan cerita, watak perwatakan, tema, persoalan, latar cerita yang dipelajari. 3. menjawab 3 daripada 5 soalan yang dikemukakan dengan betul beserta dengan contoh -contohnya dengan betul. |
Aktiviti | 1. Perbincangan antara guru dan murid. 2. Pelajar membentang hasil kerja mereka. 3.Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi. |
Kemahiran Bahasa | Bertutur. |
K.B.T | Kercergasan pelbagai. |
P. Ilmu | P. moral |
Nilai | Usaha, berkerjasama, kasih sayang dan yakin. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Selasa TARIKH :12.6..2012
TINGKATAN: 1k/ 1ABC MASA: 6-7/8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pembetulan Ujian |
Sub tajuk | |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
2. Membuat pembetulan peperiksaan. |
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Membuat pembetulan peperiksaan |
Nilai | Sistematik ,jimat cermat , kerjasama dan berhati-hati serta usaha |
BBM | Kertas peperiksaan dan buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HAR I: RABU TARIKH: 13.6.2012
Tingkatan: 1L MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera. |
Tajuk | Drama |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 Memahami dan member respon 10.4 Menyatakn jenis ciri, tema dan persoalan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang cerita. 2. Menyatakan rentetan cerita, watak perwatakan, tema, persoalan, latar cerita yang dipelajari. 3. menjawab 3 daripada 5 soalan yang dikemukakan dengan betul beserta dengan contoh -contohnya dengan betul. |
Aktiviti | 1. Perbincangan antara guru dan murid. 2. Pelajar membentang hasil kerja mereka. 3.Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi. |
Kemahiran Bahasa | Bertutur. |
K.B.T | Kercergasan pelbagai. |
P. Ilmu | P. moral |
Nilai | Usaha, berkerjasama, kasih sayang dan yakin. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN
HARI: RABU TARIKH : 13.6.2012
TINGKATAN: 2A MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tema | Warisan kesenian pelbagai kaum/ pembetulan peperiksaan |
Unit/Tajuk | -Seni tarian pelbagai kaum di malaysia |
Aktiviti | a. Perbincangan bersama – soal jawab |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir unit ini para pelajar dapat
Pembetulan. 2. Menerang kesenian pelbagai kaum 3. Berbangga dengan kejayaan warisan budaya Malaysia dan menerima Warisan kesenian pelbagai kaum |
Teknik | Sumbang saran |
Nilai | Prihatin , kasih, kerjasama dan insaf |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan pendapat yang bernas berkenaan dengan perkara yang dipelajari. |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH: 13.6.2012
TINGKATAN; 1G MASA; 6-7
Tajuk | Tanaman Hiasan |
Sub tajuk | Penjagaan anak pokok
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajr dapat;
|
Aktiviti | -menjawab soalan dan Perbincangan bersama |
Nilai | Bertanggungjawab, usaha, berjimat cermat , syukur, insaf dan bersih |
BBM | Lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
MM
RNCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARAI: KHAMIS TARIKH: 14.6.2012
Tingkatan: 1L MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | |
Tajuk | Meringkaskan karangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun 3.2 Berbincang untuk menerima dan menolak pandangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1. Megenalpasti kehendak soalan dan mencatat isi-isi penting serta manulis draf karangan setelah membaca petikan dengan sebutan ,intonasi dan gaya pengucapan yang baik. 2.Menghasilkan ringkasan karangan dengan betul. |
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P. Moral |
Nilai | Yakin, berani, insaf dan kerjasama |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH: 14.6.2012
TINGKATAN: 1K/1ABC MASA: 8/9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Tanaman Hiasan |
Sub tajuk | Penjagaan anak pokok
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajr dapat; 1Mengenal pasti cara –cara penjagaan anak pokok yang betul. 2Mengenal pasti alat- alat untuk menyiram, membaja dan menggembur dan merumput 3Mengenal pasti kadar dan kekerapan menyiram, membaja menggembur dan merumput tumbuhan hiasan. 4Mengenal pasti penyakit tumbuhan dan jenis-jenis baja untuk membaja tumbuhan. |
Aktiviti | -menjawab soalan dan Perbincangan bersama |
Nilai | Bertanggungjawab, usaha, berjimat cermat , syukur, insaf dan bersih |
BBM | Lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RNCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARAI: JUMAAT TARIKH: 15.6.2012
Tingkatan: 1M MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | |
Tajuk | Meringkaskan karangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun 3.2 Berbincang untuk menerima dan menolak pandangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1. Megenalpasti kehendak soalan dan mencatat isi-isi penting serta manulis draf karangan setelah membaca petikan dengan sebutan ,intonasi dan gaya pengucapan yang baik. 2.Menghasilkan ringkasan karangan dengan betul. |
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P. Moral |
Nilai | Yakin, berani, insaf dan kerjasama |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
#####################################################################################
No comments:
Post a Comment