MINGGU 9
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HAR: ISNIN TARIKH: 6.3.2012
Tingkatan: 1L /1m MASA: 4-5 /11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Novel |
Tajuk | Istana Menanti |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 Memahami dan member respon 10.6 Mengulas karya |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1.Mengenal pasti rentetan cerita yang dikaji. 2.Menyatakan tema, persoalan, plot dan latar cerita yang hendak disampaikan beserta dengan huraian untuk menguatkan nilai dan pengajaran yang dikemukakan. |
Aktiviti | Perbincangan bersama. Soal jawab |
Sistem Bahasa | Kata kerja |
Kem. Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sejarah |
Nilai | Usaha, kerjasama, sayang menyayangi dan patriotik |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH :5.3.2012
TINGKATAN: 1G MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
2. Menyatakan jenis-jenis sel yang terdapat di pasaran dan cara binaannya. 3.Membuat Latihan melabelkan bahagian-bahagian keratan rentas dinamo,turbin,sel basah dan sel kering serta sel peka cahaya |
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab Latihan bertulis melengkapkan keratan rentas sumber elektrik. |
Nilai | Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha |
BBM | Buku teks dan lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH :6.3.2012
TINGKATAN: 1ABC MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
2. Menyatakan jenis-jenis sel yang terdapat di pasaran dan cara binaannya. 3.Membuat Latihan melabelkan bahagian-bahagian keratan rentas dinamo,turbin,sel basah dan sel kering serta sel peka cahaya |
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab Latihan bertulis melengkapkan keratan rentas sumber elektrik. |
Nilai | Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha |
BBM | Buku teks dan lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
HARI ; SELASA TARIKH; 7;3.2012
CATATAN; 1K UJIAN BULANAN KHB ERT
HARI; SELASA TARIKH; 7.3.2012
CATATAN; 1M = UJIAN BULANAN BAHASA MALAYSIA
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Rabu TARIKH: 7.3.2012
TINGKATAN: 1M MASA: 9-10 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Topik | Karangan jenis pendapat |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U: 2.0 Memberi pendapat yang bernas F.S: 2.1 Mencetus idea yang bernas |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1. Aktiviti guru: Perbincangan bersama 2. Aktiviti murid: Soal jawab 3. Membuat karangan dengan baik |
Sistem bahasa | Kata kerja |
Pendekatan Ilmu | P.Moral |
KBT | Kemahiran berfikir |
Penerapan nilai | Usaha , kesyukuran dan kerajinan |
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
HARI; RABU TARIKH; 8.3.2012
CATATAN; IG UJIAN BULANAN KHB-ERT
HARI ; RABU TARIKH;8.3.2012
CATATAN; TINGKATAN 2A UJIAN P,S.K.
HARI ; KHAMIS TARIKH; 8.3.2012
CATATAN; 1L =UJIAN BULANAN BAHASA MAALAYSIA
HARI ; KHAMIS TARIKH; 8.3.2012
CATATAN; IABC UJIAN KHB ERT
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH :8.3.2012
TINGKATAN: 1K MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
2. Menyatakan jenis-jenis sel yang terdapat di pasaran dan cara binaannya. 3.Membuat Latihan melabelkan bahagian-bahagian keratan rentas dinamo,turbin,sel basah dan sel kering serta sel peka cahaya |
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab Latihan bertulis melengkapkan keratan rentas sumber elektrik. |
Nilai | Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha |
BBM | Buku teks dan lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : JUMAAT TARIKH: 9.3.2012
TINGKATAN: 1M MASA: 9-10 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Topik | Karangan jenis pendapat |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U: 2.0 Memberi pendapat yang bernas F.S: 2.1 Mencetus idea yang bernas |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1. Aktiviti guru: Perbincangan bersama 2. Aktiviti murid: Soal jawab 3. Membuat karangan dengan baik |
Sistem bahasa | Kata kerja |
Pendekatan Ilmu | P.Moral |
KBT | Kemahiran berfikir |
Penerapan nilai | Usaha , kesyukuran dan kerajinan |
###################################################################################
No comments:
Post a Comment