MINGGU 7
RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: ISNIN TARIKH: 20.2.2012
Tingkatan: 1L/1M MASA:4-5 /11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Tajuk | Terusik wajah kerana gigi |
Fokus utama Fokus sampingan | 6.0 Berurus dengan pihak tertentu untuk mendapat maklumat 6.2 Menggunakan ungkapan, perkataan dan laras bahasa |
Hasil pembelajaran | Di akhir pembelajaran dan pengajaran para pelajar dapat: 1.Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dalam petikan. 2.Menyenaraikan isi-isi penting 3.Membuat rumusan tentang teks dan menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti | Bacaan kuat dan senyap Soal jawab Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Penanda wacana |
Kem. Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecergasan pelbagai |
P. Ilmu | Sains. |
Nilai | Kerjasama, yakin dan insaf |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH 20.2..2012
TINGKATAN: 1G MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis dan kelengkapan perpaipan Tangki simbah, bahagian,fungsi dan penyelanggaraannya. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis dan kelengkapan perpaipan di rumah. 3 Mengenalpasti tangki simbah dan jenis-jenisnya, fungsinya nama bahagiannya dan cara penyelenggaraannya 2. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama insaf,yakin, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SEL;ASA TARIKH 21.2..2012
TINGKATAN: 1K MASA: 4-=5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis dan kelengkapan perpaipan Tangki simbah, bahagian,fungsi dan penyelanggaraannya. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis dan kelengkapan perpaipan di rumah. 3 Mengenalpasti tangki simbah dan jenis-jenisnya, fungsinya nama bahagiannya dan cara penyelenggaraannya 2. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama insaf,yakin, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : selasa TARIKH: 21.2.2012
TINGKATAN; 1M MASA: 10-11 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | TATABAHASA |
Topik | Kata kerja |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.u ; 8.0 Menyaring maklumat F.S: 8.2 Menyusun maklumat |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran | 1.Aktiviti guru:Perbincangan bersama 2.Aktiviti murid:soal jawab dan latihan bertulis . |
Sistem bahasa | Kata kerja |
Pendekatan Ilmu | P. Moral. |
KBT | Kecerdasan pelbagai |
Penerapan nilai | -berkerjasama -kesyukuran -keberanian |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH 1 0.2..2012
TINGKATAN: 1ABC MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis dan kelengkapan perpaipan Tangki simbah, bahagian,fungsi dan penyelanggaraannya. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis dan kelengkapan perpaipan di rumah. 3 Mengenalpasti tangki simbah dan jenis-jenisnya, fungsinya nama bahagiannya dan cara penyelenggaraannya 2. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama insaf,yakin, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI:RABU TARIKH 22.2.2012
TINGKATAN: 1G MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah –Pili |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik,usaha, dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : RABU TARIKH: 22.2.2012
TINGKATAN; 1L MASA: 9-10 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | TATABAHASA |
Topik | Kata kerja |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.u ; 8.0 Menyaring maklumat F.S: 8.2 Menyusun maklumat |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran | 1.Aktiviti guru:Perbincangan bersama 2.Aktiviti murid:soal jawab dan latihan bertulis . |
Sistem bahasa | Kata kerja |
Pendekatan Ilmu | P. Moral. |
KBT | Kecerdasan pelbagai |
Penerapan nilai | -berkerjasama -kesyukuran -keberanian |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN.
HARI: RABU TARIKH : 15.2.2012
TINGKATAN: 2A MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tema | Hubungan kekeluargaan |
Unit/Tajuk | 2: Perpaduan dalam keluarga |
Aktiviti | a.Perpaduan dalam keluarga b. Cara merningkatkan perpaduan dalam keluarga |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir unit ini para pelajar dapat 1.Menjelaskan cara-cara meningkatkan perpaduan dalam keluarga 2. Menghuraikan perpaduan dalam keluarga 3. menghargai perpaduan dalam keluarga |
Teknik | Perbincangan kumpulan Pembentangan hasil perbincagan kumpulan Lakonan spontan |
Nilai | Sopan santun , berani, peramah dan jujur |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Pelajar dapat memahami perkara yang dipelajari.. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: kHAMIS TARIKH: 23.2.2012
Tingkatan: 1L. MASA:4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | |
Tajuk | Meringkaskan karangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun 3.2 Berbincang untuk menerima dan menolak pandangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1. Megenalpasti kehendak soalan dan mencatat isi-isi penting serta manulis draf karangan setelah membaca petikan dengan sebutan ,intonasi dan gaya pengucapan yang baik. 2.Menghasilkan ringkasan karangan dengan betul. |
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P. Moral |
Nilai | Yakin, berani, insaf dan kerjasama |
BBM | Buku teks |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI:kHAMIS TARIKH 23.2.2012
TINGKATAN: 1ABC MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah –Pili |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik,usaha, dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI:KHAMIS TARIKH 24.2.2012
TINGKATAN: 1K MASA;8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah –Pili |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik,usaha, dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: JUMAAT TARIKH: 24.2.2012
Tingkatan: 1M MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | |
Tajuk | Meringkaskan karangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun 3.2 Berbincang untuk menerima dan menolak pandangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1. Megenalpasti kehendak soalan dan mencatat isi-isi penting serta manulis draf karangan setelah membaca petikan dengan sebutan ,intonasi dan gaya pengucapan yang baik. 2.Menghasilkan ringkasan karangan dengan betul. |
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P. Moral |
Nilai | Yakin, berani, insaf dan kerjasama |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
#####################################################################################
No comments:
Post a Comment