MINGGU 39
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: ISNIN TARIKH: 24.9. 2012
Tingkatan: 1L MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas |
Tajuk | Antologi kasut kelopak jantung |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 Menguasai laras bahasa dan gaya bahasa 11.o Menyatakan jenis , ciri, tema, persoalan, pemikiran dan nilai serta pengajaran. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang rentetan cerita yang dikaji.. 2. Menyatakan sinopsis cerita, tema , persoalan, plot,gaya bahasa, latar cerita nilai dan pengajaran yang terdapat di dalam cerita yang dikaji. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi. |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Kasih sayang, berani, tanggungjawab dan kerjasama |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH 24.9.2012
TINGKATAN: 1G MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Perniagaan Dan Keusahawanan. |
Sub tajuk | Pengenalan kepada perniagaan Perkembangan perniagaan dan masa depannya. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab |
Nilai | Insaf ,jimat cermat , kerjasama, teliti, usaha dan insaf |
BBM | Buku teks , bahan maujud . |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: selasa TARIKH: 25.9..2012
Tingkatan: 1L MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Ulangkaji ( Pembentukan kata) |
Fokus utama Fokus sampingan | 2.0 Memberi pendapat 2..2 Menghuraikan idea |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti soalan yang biasa ditanya dalam pembentukan kata . 2. Menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan betul.. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Pembentukan kata |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama dan sistematik |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH 25.9.2012
TINGKATAN: 1ABC MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Perniagaan Dan Keusahawanan. |
Sub tajuk | Pengenalan kepada perniagaan Perkembangan perniagaan dan masa depannya. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab |
Nilai | Insaf ,jimat cermat , kerjasama, teliti, usaha dan insaf |
BBM | Buku teks , bahan maujud . |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: SELASA TARIKH: 25.9. 2012
Tingkatan: 1M MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas |
Tajuk | Antologi kasut kelopak jantung |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 Menguasai laras bahasa dan gaya bahasa 11.o Menyatakan jenis , ciri, tema, persoalan, pemikiran dan nilai serta pengajaran. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang rentetan cerita yang dikaji.. 2. Menyatakan sinopsis cerita, tema , persoalan, plot,gaya bahasa, latar cerita nilai dan pengajaran yang terdapat di dalam cerita yang dikaji. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Kasih sayang, berani, tanggungjawab dan kerjasama |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: RABU TARIKH: 26.9..2012
Tingkatan: 1M MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Ulangkaji ( Pembentukan kata) |
Fokus utama Fokus sampingan | 2.0 Memberi pendapat 2..2 Menghuraikan idea |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti soalan yang biasa ditanya dalam pembentukan kata . 2. Menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan betul.. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Pembentukan kata |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama dan sistematik |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH 26.9.2012
TINGKATAN: 1K MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Perniagaan Dan Keusahawanan. |
Sub tajuk | Pengenalan kepada perniagaan Perkembangan perniagaan dan masa depannya. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab |
Nilai | Insaf ,jimat cermat , kerjasama, teliti, usaha dan insaf |
BBM | Buku teks , bahan maujud . |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN
HARI: RABU TARIKH : 26.9.2012
TINGKATAN: 2A MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tema | Cabaran Masa depan |
Unit/Tajuk | -Kestabilan dan keberkesanan jentera pentadbiran negara |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir unit ini para pelajar dapat; 1.Menerangkan peranan jentera pentadbiran Negara serta menghargai dan bekerjasama menyokong jentera pentadbiran Negara 3. Menerangkan tujuan serta melibatkan diri dalam wawasan 2020. |
Teknik / Aktiviti | -Perbincangan bersama -soal jawab -latihan bertulis |
Nilai | Hormat menghormati, kerjasama, perpaduan dan bangga akan Negara Malaysia |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan pendapat dengan baik dan menjawab 7 daripada 10 latihan yang diberikan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: KHAMIS TARIKH: 27.9.2012
Tingkatan: 1M MASA:4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas (ulang kaji) |
Tajuk | Istana Menanti |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 Menguasai laras bahasa dan gaya bahasa. 11.o Menyatakan jenis , ciri, tema, persoalan, pemikiran dan nilai serta pengaajaran. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang rentetan cerita yang dikaji.. 2. Menyatakan sInopsis cerita, tema persoalan, plot,gaya bahasa, latar cerita yang terdapat di dalam cerita yang dikaji. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Kasih sayang, berani, tanggungjawab dan kerjasama |
BBM | Buku teks, buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: kHAMIS TARIKH 27.9.2012
TINGKATAN: 1K/1ABC/1G MASA:8/9-10/12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Perniagaan dan keusahawanan/Membuat PBS |
Sub tajuk | Bentuk dan jenis perniagaan Milikan perniagaan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab |
Nilai | Sistematik ,jimat cermat , kerjasam, yeliti, usaha, Kebersihan dan insaf |
BBM | Buku teks , bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: JUMAAT TARIKH: 28.9.2012
Tingkatan: 1L MASA:5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas (ulang kaji) |
Tajuk | Istana Menanti |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 Menguasai laras bahasa dan gaya bahasa. 11.o Menyatakan jenis , ciri, tema, persoalan, pemikiran dan nilai serta pengaajaran. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang rentetan cerita yang dikaji.. 2. Menyatakan sInopsis cerita, tema persoalan, plot,gaya bahasa, latar cerita yang terdapat di dalam cerita yang dikaji. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Kasih sayang, berani, tanggungjawab dan kerjasama |
BBM | Buku teks, buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
##########################################################################################################################################################################
No comments:
Post a Comment