Sunday, March 27, 2011

MINGGU 9

MINGGU 9

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: ISNIN TARIKH 7.3..2011

TINGKATAN: 1D MASA: 1-2 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Bahagian Teras-kerja paip

Sub tajuk

Sistem perpaipan di rumah

Jenis paip

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya.

2. menyatakan jenis dan fungsi paip sistem bekalan air di rumah

Aktiviti

Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab.

Nilai

Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati

BBM

Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 

RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: 1SNIN TARIKH: 7.3.2011

Tingkatan: 1L MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Pemahaman

Tajuk

Kelab komputer

Fokus utama

Fokus sampingan

6.0 Berurus dengan pihak tertentu untuk mendapat maklumat

6.2 Menggunakan ungkapan, perkataan dan laras bahasa

Hasil pembelajaran

Di akhir pembelajaran dan pengajaran para pelajar dapat:

1.Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dalam petikan.

2.Menyenaraikan isi-isi penting

3.Membuat rumusan tentang teks dan menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik.

Aktiviti

Bacaan kuat dan senyap

Soal jawab

Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Penanda wacana

Kem. Bahasa

Menulis

K.B.T

Kecergasan pelbagai

P. Ilmu

Sains.

Nilai

Kerjasama, yakin dan insaf

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: ISNIN TARIKH 7.3..2011

TINGKATAN: 1K MASA: 9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

PELAJAR MEMBUAT UJIAN TOPIKAL


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: SELASA TARIKH: 8.3.2011

Tingkatan: 1L MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Cerpan

Tajuk

Istana Menanti

Fokus utama

Fokus sampingan

10.o Memahami dan member respon peribadi

11.1 Menguasai laras bahasa dan gaya bahasa

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:

1. Mengenalpasti tema dan persoalan yang hendak disampaikan

2.Mengenal pasti watak dan ciri-ciri perwatakan watak.

Aktiviti

Mengemukan pemahaman masing masing mengenai tema, persoalan, watak dan perwatakan

Soal jawab

Berbincangan bersama

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

Sastera

Nilai

Yakin, berani, insaf dan semangat patriotik

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH 8.3..2011

TINGKATAN: 1FG MASA: 5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Bahagian Teras-kerja paip

Sub tajuk

Sistem perpaipan di rumah

Jenis paip

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya.

2. menyatakan jenis dan fungsi paip sistem bekalan air di rumah

Aktiviti

Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab.

Nilai

Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati

BBM

Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 

RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: SELASA TARIKH: 8.3.2011

Tingkatan: 1M MASA: 1-2 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Pemahaman

Tajuk

Kelab komputer

Fokus utama

Fokus sampingan

6.0 Berurus dengan pihak tertentu untuk mendapat maklumat

6.2 Menggunakan ungkapan, perkataan dan laras bahasa

Hasil pembelajaran

Di akhir pembelajaran dan pengajaran para pelajar dapat:

1.Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dalam petikan.

2.Menyenaraikan isi-isi penting

3.Membuat rumusan tentang teks dan menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik.

Aktiviti

Bacaan kuat dan senyap

Soal jawab

Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Penanda wacana

Kem. Bahasa

Menulis

K.B.T

Kecergasan pelbagai

P. Ilmu

Sains.

Nilai

Kerjasama, yakin dan insaf

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: RABU TARIKH: 9.3.2011

Tingkatan: 1L MASA: 3-4 GURU M.P. PN ELINE KATUT

UJIAN TOPIKAL BAHASA MALAYSIA ASPEK TATABAHASA DAN SASTERA.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH 9.3..2011

TINGKATAN: 1ABC MASA: 9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Bahagian Teras-kerja paip

Sub tajuk

Sistem perpaipan di rumah

Jenis paip

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya.

2. menyatakan jenis dan fungsi paip sistem bekalan air di rumah

Aktiviti

Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab.

Nilai

Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati

BBM

Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: RABU TARIKH 9.3..2011

TINGKATAN: 1D MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Bahagian Teras-kerja paip

Sub tajuk

Sistem perpaipan di rumah

Jenis paip

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri

serta fungsinya

2. menyatakan jenis dan fungsi paip sIstem bekalan air di rumah

Aktiviti

Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab.

Nilai

Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati

BBM

Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: RABU TARIKH: 9.3.2011

Tingkatan: 1M MASA: 1-2 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Cerpan

Tajuk

Istana Menanti

Fokus utama

Fokus sampingan

10.o Memahami dan member respon peribadi

11.1 Menguasai laras bahasa dan gaya bahasa

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:

1. Mengenalpasti tema dan persoalan yang hendak disampaikan

2.Mengenal pasti watak dan ciri-ciri perwatakan watak.

Aktiviti

Mengemukan pemahaman masing masing mengenai tema, persoalan, watak dan perwatakan

Soal jawab

Berbincangan bersama

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

Sastera

Nilai

Yakin, berani, insaf dan semangat patriotik

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: KHAMIS TARIKH 10.3..2011

TINGKATAN: 1FG/1K MASA: 1-2/8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Bahagian Teras-kerja paip

Sub tajuk

Sistem perpaipan di rumah

Jenis paip

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri

serta fungsinya

2. menyatakan jenis dan fungsi paip sIstem bekalan air di rumah

Aktiviti

Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab.

Nilai

Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati

BBM

Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: JUMAAT TARIKH: 11.3.2011

Tingkatan: 1M MASA: 3-4 GURU M.P. PN ELINE KATUT

UJIAN TOPIKAL BAHASA MALAYSIA ASPEK TATABAHASA DAN SASTERA.


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: JUMAAT TARIKH 11.3..2011

TINGKATAN: 1ABC MASA: 9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Bahagian Teras-kerja paip

Sub tajuk

Sistem perpaipan di rumaH

Jenis paip

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya.

2. menyatakan jenis dan fungsi paip system bekalan air di rumah

Aktiviti

Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab.

Nilai

Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati

BBM

Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik

##################################################################################


 

No comments:

Post a Comment