INGGU 5
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH :7.2.2011
TINGKATAN: 1D/1ABC/1FG MASA: 3-4/5-6/8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
2. Menyatakan jenis-jenis sel yang terdapat di pasaran dan cara binaannya. 3.Membuat Latihan melabelkan bahagian-bahagian keratan rentas dinamo,turbin,sel basah dan sel kering serta sel peka cahaya |
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab Latihan bertulis melengkapkan keratan rentas sumber elektrik. |
Nilai | Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha |
BBM | Buku teks dan lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Selasa TARIKH: 8.2.2011
TINGKATAN: 1E MASA: 4-5 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Topik | Pemahaman (Salasilah Sultan Johor)m.s 50 |
Fokus utama Fokus sampingan | F.U:8.0 Memprosas maklumat untuk membuat pertimbangan F.S:8.4 Menyusun maklumat mengikut keutamaan |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran | 1.Aktiviti guru: 2.Aktiviti murid:Bacaan senyap dan kuat Latihan bertulis |
Sistem bahasa | Kata hubung |
Pendekatan Ilmu | Sejarah |
KBT | Kecerdasan pelbagai |
Penerapan nilai | -Kejujuran -semangat bermasyarakat -kewarganegaraan |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI :SELASA TARIKH: 8.2.2011
TINGKATAN: 1M DAN 1L MASA: 1-2/3-4 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Topik | Pemahaman m.s. 23 |
Fokus utama Fokus sampingan | F.U:7.0 Mendapat maklumat dari pelbaagai sumber F.S:7.2 Meneliti maksud tersurat dan tersirat. |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran | 1.Aktiviti guru: 2.Aktiviti murid:Bacaan senyap dan kuat Latihan bertulis |
Sistem bahasa | Kata hubung |
Pendekatan Ilmu | P. Moral |
KBT | Kecerdasan pelbagai |
Penerapan nilai | -Kejujuran -semangat bermasyarakat -kewarganegaraan |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH :8.2.2011
TINGKATAN: 1K MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
2. Menyatakan jenis-jenis sel yang terdapat di pasaran dan cara binaannya. |
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab |
Nilai | Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha |
BBM | Buku teks dan lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : RABU TARIKH: 9.2.2011
TINGKATAN; MASA: 6-7 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | TATABAHASA |
Topik | KATA Adjektif dan pembentukan kata adjektif |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U:2.2 Memberi pendapat yang bernas F.S: 2.5 Memberi cadangan secara spontan |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran | 1.Aktiviti guru:Perbincangan bersama
2.Aktiviti murid:soal jawab dan latihan bertulis . |
Sistem bahasa | Kata adjektif |
Pendekatan Ilmu | P. Moral |
KBT | Kecerdasan pelbagai |
Penerapan nilai | -berkerjasama -kesyukuran -keberanian |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH :9.2.2011
TINGKATAN: 1FG/1D MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
2. Menyatakan jenis-jenis pertukaran tenaga elektrik yang berlaku dalam perkakas elektrik ( tenaga haba, bunyi,gerakan,cahaya) |
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab |
Nilai | Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha |
BBM | Buku teks dan lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T
HARI: khamis TARIKH :10.2.2011
TINGKATAN: 1ABC MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Sumber dan Kegunaan tenaga elektrik |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Membuat Latihan melabelkan bahagian-bahagian keratan rentas dynamo,turbin,sel basah dan sel kering serta sel peka cahaya
2. Menyatakan jenis-jenis pertukaran tenaga elektrik yang berlaku dalam perkakas elektrik ( tenaga haba, bunyi,gerakan,cahaya) |
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab |
Nilai | Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha |
BBM | Buku teks dan lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : kHAMIS TARIKH: 10.2.2011
TINGKATAN; 1M MASA: 8-9 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | TATABAHASA |
Topik | KATA Adjektif dan pembentukan kata adjektif |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U:2.2 Memberi pendapat yang bernas F.S: 2.5 Memberi cadangan secara spontan |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran | 1.Aktiviti guru:Perbincangan bersama
2.Aktiviti murid:soal jawab dan latihan bertulis . |
Sistem bahasa | Kata adjektif |
Pendekatan Ilmu | P. Moral |
KBT | Kecerdasan pelbagai |
Penerapan nilai | -berkerjasama -kesyukuran -keberanian |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: khamis TARIKH :10.2.2011
TINGKATAN: 1ABC MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
2. Menyatakan jenis-jenis pertukaran tenaga elektrik yang berlaku dalam perkakas elektrik ( tenaga haba, bunyi,gerakan,cahaya) |
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab |
Nilai | Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha |
BBM | Buku teks dan lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : JUMAAT TARIKH: 11.2.2011
TINGKATAN: 1L /1M MASA: 4-5/6-7 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Topik | PANTUN 4 KERAT |
Fokus utama Fokus sampingan | F.U: 10.0 Memahami dan memberi respon peribadi tentang karya sastera F.S: 10.4 Menyatakan jenis ,ciri,tema dan persoalan, pemikiran, nilai dan pengajaran |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1.Aktiviti guru: Perbincang bersama. 2.Aktiviti murid: a) Soal jawab . b)Pembentangan hasil kerja kumpulan. |
Sistem bahasa | Kata hubung. |
Pendekatan Ilmu | P. Moral |
KBT | Kecerdasan Pelbagai |
Penerapan nilai | Berkerjasama , kesyukuran dan peraturan. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SABTU TARIKH: 12.2.2011
TINGKATAN: 1M /1L MASA: 1-2/3-4 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Topik | Meringkaskan karangan |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U: 7.0 Mendapat maklumat F.S: 7.6 Membezakan antara fakta dan pandangan |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1. Aktiviti guru: Perbincangan bersama 2. Aktiviti murid: Soal jawab 3. Membuat ringkasan karangan dengan baik berdasarkan lembaran kerja yang diberi. |
Sistem bahasa | Kata hubung |
Pendekatan Ilmu | P.Moral |
KBT | Kemahiran berfikir |
Penerapan nilai | Usaha , kesyukurn dan kerajinan |
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
################################################################################
MINGGU 6
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH: 14.2.2011
TINGKATAN: 1D/1ABC/1FG MASA: 3-4/5-6/8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Alat-alat tangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti alatan tangan dan fungsinya 2.Mengenalpasti nama-nama bahagian alat-alat tangan |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bekerjasama , Kemas,teliti dan sistematik |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
CATATAN: HARI SELASA (KEPUTERAAN NABI MUHAMMAD)
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : RABU TARIKH: 16.2.2011
TINGKATAN: 1L MASA: 6-7 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Topik | Kata kerja |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U: 2.2 Mendapat maklumat dari pelbagai sumber F.S: 2.1 Membaca secara imbasan dan luncuran |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1. Aktiviti guru: Perbincangan bersama 2. Aktiviti murid: Soal jawab 3. Melengkapkan ruangan kosong dalam ayat dengan menggunakan bidalan yang betul |
Sistem bahasa | Kata kerja. |
Pendekatan Ilmu | P.Moral |
KBT | Kemahiran berfikir |
Penerapan nilai | Usaha , kesyukurn dan kerajinan |
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI:rabu TARIKH: 16.2.2011
TINGKATAN: 1FG/1D MASA: 5/9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Jenis wayar dan kerja pendawaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 2.Mengenalpasti jenis wayar dan kegunaannya 3.Menamakan jenis plag dan kesesuaiannya dengan perkakas elektrik tertentu. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Kemas,teliti dan sistematik |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Khamis TARIKH: 17.2.2011
TINGKATAN: 1M MASA: 8-9 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Topik | Menyatakan isi yang tersirat (halaman 26). |
Fokus utama Fokus sampingan | F.U: 2.0 Memberi pendapat yang bernas F.S: 2.5 memberi penjelasan |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1.Aktiviti guru: Perbincangan bersama murid
2.Aktiviti murid: Bacaan kuat dan senyap serta latihan bertulis |
Sistem bahasa | Kata kerja |
Pendekatan Ilmu | P.Sivik |
Penerapan nilai | Sejarah,kewarganegaraan dan sosiobudaya. |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH: 17.2.2011
TINGKATAN: 1K MASA: 1-2 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Alat-alat tangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti alatan tangan dan fungsinya 2.Mengenalpasti nama-nama bahagian alat-alat tangan |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Bekerjasama , Kemas,teliti dan sistematik |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : KHAMIS TARIKH: 17.2.2011
TINGKATAN: 1M MASA: 8-9 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Topik | Kata kerja |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U: 2.2 Mendapat maklumat dari pelbagai sumber F.S: 2.1 Membaca secara imbasan dan luncuran |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1. Aktiviti guru: Perbincangan bersama 2. Aktiviti murid: Soal jawab 3. Melengkapkan ruangan kosong dalam ayat dengan menggunakan bidalan yang betul |
Sistem bahasa | Kata kerja. |
Pendekatan Ilmu | P.Moral |
KBT | Kemahiran berfikir |
Penerapan nilai | Usaha , kesyukuran dan kerajinan |
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI:KHAMIS TARIKH: 17.2.2011
TINGKATAN: 1ABC MASA: 5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Jenis wayar dan kerja pendawaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 2.Mengenalpasti jenis wayar dan kegunaannya 3.Menamakan jenis plag dan kesesuaiannya dengan perkakas elektrik tertentu. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Kemas,teliti dan sistematik |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : JUMAAT TARIKH: 18.2.2011
TINGKATAN: 1L/1M MASA: 4-5/6-7 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Topik | Menyatakan isi yang tersirat (halaman 26). |
Fokus utama Fokus sampingan | F.U: 2.0 Memberi pendapat yang bernas F.S: 2.5 memberi penjelasan. |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1.Aktiviti guru: Perbincangan bersama murid .
2.Aktiviti murid: Bacaan kuat dan senyap serta latihan bertulis |
Sistem bahasa | Kata kerja |
Pendekatan Ilmu | P.Sivik |
Penerapan nilai | Sejarah,kewarganegaraan dan sosiobudaya. |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
.
No comments:
Post a Comment