Tuesday, March 22, 2011

MIGGU 7-8

MINGGU 7

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: ISNIN TARIKH :21.2.2011

TINGKATAN: 1D/1ABC/1FG MASA: 1-2/3-4/8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Elektrik

Sub tajuk


Pendawaian plag 3 pin 13A

Fius –katrij dan dawai

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti kegunaan plag dan cara mengendalikannya dan mengenalpasti nama- nama bahagian serta tamatannya.

2. Menyatakan jenis-jenis fius, kadarannya dan cara menggantikannya setelah ia terbakar

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : SELASA TARIKH: 22.2.2011

TINGKATAN: 1M/1L MASA: 1-2/3-4 GURU M/P: PN. ELINE KATUT

Unit

Penulisan

Topik

Karangan jenis pendapat

Fokus Utama

Fokus sampingan

F.U: 2.0 Memberi pendapat yang bernas

F.S: 2.1 Mencetus idea yang bernas

Hasil Pembelajaran


 


 


 

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:

  1. Megenal pasti kehendak soalan
  2. Menyenaraikan maklumat penting yang hendak disampaikan dalam dan menyusunnya mengikut keutamaan
  3. Membuat karangan dengan baik

Aktiviti pengajaran

Dan pembelajaran


 

1. Aktiviti guru: Perbincangan bersama

2. Aktiviti murid: Soal jawab

3. Membuat karangan dengan baik

Sistem bahasa

Kata kerja

Pendekatan Ilmu

P.Moral

KBT

Kemahiran berfikir

Penerapan nilai

Usaha , kesyukuran dan kerajinan

BBM

Buku rujukan

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI:SELASA TARIKH: 22.2.2011

TINGKATAN: 1K MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Elektrik

Sub tajuk

Jenis wayar dan kerja pendawaian

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

2.Mengenalpasti jenis wayar dan kegunaannya

3.Menamakan jenis plag dan kesesuaiannya dengan perkakas elektrik tertentu.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Soal jawab dan latihan bertulis

Nilai

Kemas,teliti dan sistematik

BBM    

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 


 


 


 

KEJOHANAN OLAHRAGA ANTARA RUMAH SUKAN PADA 23-25.2.2011


 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

MINGGU 8

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI:ISNIN TARIKH: 28.2.2011

TINGKATAN: 1D/ 1ABC/1FG MASA: 1-2/3-4/8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Elektrik

Sub tajuk

Jenis wayar dan kerja pendawaian

Lampu pendarflour

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. .Mengenalpasti jenis wayar dan kegunaannya serta alat tangan untuk kerja pendawaian.
  2. Mengenal pasti nama-nama bahagian lampu pendarflour dan cara-cara membuat pendawaiannya.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Soal jawab dan latihan bertulis

Nilai

Kemas,teliti , hati-hatui dan sistematik

BBM    

Buku teks dan bahan-bahan maujud

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: SELASA TARIKH: 1.3.2011

Tingkatan: 1M/1L MASA: 1-2/3-4 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Komsas

Tajuk

Istana Menanti

Fokus utama

Fokus sampingan

10.0 Menguasai laras bahasa dan gaya bahasa

11.o Menyatakan jenis , ciri, tema, persoalan, pemikiran dan nilai serta pengaajaran.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenalpasti tentang rentetan cerita yang dikaji..

2. Menyatakan synopsis cerita, tema yang terdapat di dalam cerita yang dikaji.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Soal jawab

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran berfikir.

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Kasih sayang, berani, tanggungjawab dan kerjasama

BBM

Buku teks, buku rujukan.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH :1.3..2011

TINGKATAN: 1K MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Elektrik

Sub tajuk


Pendawaian plag 3 pin 13A

Fius –katrij dan dawai

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti kegunaan plag dan cara mengendalikannya dan mengenalpasti nama- nama bahagian serta tamatannya.

2. Menyatakan jenis-jenis fius, kadarannya dan cara menggantikannya setelah ia terbakar

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: RABU TARIKH: 2.3.2011

Tingkatan: 1L MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Mengecam ayat tunggal (hlm. 32)

Fokus utama

Fokus sampingan

7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber yang didengar dan dibaca.

7.3 Mengemukakan soalan untuk mendapat penjelasan lanjut.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti jenis-jenis ayat tunggal dan fungsinya.
  2. Menyenaraikan ayat tunggal yang nterdapat dalam rencana

2. Membina ayat tunggal dengan betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama dan pelajar membaca contoh ayat tunggal.

Latihan bertulis

Latihan lisan

Sistem Bahasa

Kata terbitan

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran Bernilai tambah

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama dan sistematik

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH 2.3..2011

TINGKATAN: 1FG/1D MASA: 5/9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

PELAJAR MEMBUAT UJIAN TOPIKAL


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: kHAMIS TARIKH: 3..3.2011

Tingkatan: 1L MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Mengecam ayat tunggal (hlm. 32)

Fokus utama

Fokus sampingan

7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber yang didengar dan dibaca.

7.3 Mengemukakan soalan untuk mendapat penjelasan lanjut.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti jenis-jenis ayat tunggal dan fungsinya.
  2. Menyenaraikan ayat tunggal yang nterdapat dalam rencana

2. Membina ayat tunggal dengan betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama dan pelajar membaca contoh ayat tunggal.

Latihan bertulis

Latihan lisan

Sistem Bahasa

Kata terbitan

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran Bernilai tambah

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama dan sistematik

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI:KHAMIS TARIKH: 3.3..2011

TINGKATAN: 1K MASA: 1-2 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Elektrik

Sub tajuk

Jenis wayar dan kerja pendawaian

Lampu pendarflour

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. .Mengenalpasti jenis wayar dan kegunaannya serta alat tangan untuk kerja pendawaian.

Mengenal pasti nama-nama bahagian lampu pendarflour dan cara-cara membuat pendawaiannya.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Soal jawab dan latihan bertulis

Nilai

Kemas,teliti , hati-hatui dan sistematik

BBM    

Buku teks dan bahan-bahan maujud

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH 3.3..2011

TINGKATAN: 1ABC MASA: 5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

PELAJAR MEMBUAT UJIAN TOPIKAL


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: JUMAAT TARIKH: 5.3.2011

Tingkatan: 1M/1E MASA: 4-5/6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

 

Tajuk

Mengemukakan hujah (hlmn. 33)

Fokus utama

Fokus sampingan

3.0 Berunding secara santun

3.2 Berbincang untuk menerima dan menolak pandangan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:

1. Megenalpasti kehendak soalan dan menyatakan isi-isi penting dan huraian untuk mengukuhkan pendapat masing-masing.

2.Menghasilkan satu teks hujah yang bernas dan baik.

Aktiviti

  1. Pelajar mengemukan pendapat dan hujah masing-masing
  2. Rakan atau guru mengeditkan hujah pelajar
  3. Perbincangan bersama

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kemahiran Bahasa

Menulis

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

P. Moral

Nilai

Yakin, berani, insaf dan kerjasama.

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


 


 


 

No comments:

Post a Comment