Tuesday, August 6, 2013

MINGGU 28


 

MINGGU 28.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI; ISNIN TARIKH 15.7.2013

TINGKATAN: 1K MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan Dan Pengurusan sajian

Sub tajuk

Jenis Bater

-Bater pekat -Bater cair

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenal pasti pengertian bater pekat dan bater cair.

2. Menyatakan bahan-bahan dan cara-cara membuat bater pekat dan bater cair.

3. Menyenaraikan makanan-makanan daripada bater.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.

.

RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA.

HARI: ISNIN TARIKH: 15.7.2013.

Tingkatan: 1L/1M MASA: 4-5/8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

 

Tajuk

Mengolah maklumat

Fokus utama

Fokus sampingan

8.0 Memproses maklumat untuk keperluan tertentu

8.2 Menyusun maklumat mengikut keutamaan

Hasil pembelajaran

Di akhir pembelajaran dan pengajaran para pelajar dapat:

1.Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dalam petikan.

2.Menyenaraikan isi-isi penting

3.Membuat rumusan tentang teks dan menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik.

Aktiviti.

Bacaan kuat dan senyap

Soal jawab

Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Peribahasa

Kem. Bahasa

Menulis

K.B.T

Kecergasan pelbagai

P. Ilmu

Sains.

Nilai

Kerjasama, yakin dan insaf

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan bailk


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI; SELASA TARIKH 16.7.2013

TINGKATAN: 1F/1I MASA: 4-5/8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan Dan Pengurusan sajian

Sub tajuk

Jenis Bater

-Bater pekat -Bater cair

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenal pasti pengertian bater pekat dan bater cair.

2. Menyatakan bahan-bahan dan cara-cara membuat bater pekat dan bater cair.

3. Menyenaraikan makanan-makanan daripada bater.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.

.

. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: RABU TARIKH: 17.7.2013

Tingkatan: 1L /1M MASA: 4-5/8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

22

Tajuk

Memadan isi dengan tajuk

Fokus utama

Fokus sampingan

7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber

7.4 Meneliti dan memahami maksud tersurat dan tersirat

Hasil pembelajaran

  1. Mengenal pasti kehendak soalan
  2. Mengenal pasti rentetan cerita dan perkara yang hendak disampaikan.
  3. .Mencari dan memadankan maksud setiap petikan dengan perkara yang hendak disampaikan.

Aktiviti

  1. Guru berbincang mengenai jenis setiap petikan dan perkara yang hendak disampaikan.
  2. Pelajar memberi jawapan serta menyatakan isi-isi penting
  3. Pelajar membuat latihan .

Sistem Bahasa

Susunan ayat tunggal

Kemahiran Bahasa

Bertutur dan menulis

K.B.T    

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

Pendidikan Moral

Nilai

Berkerjasama, yakin , usaha, dan rajin

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: KHAMIS TARIKH :18.7.2013

TINGKATAN: 1F MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan dan pengurusan sajian

Sub tajuk

Makanan daripada bater

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti hasil makanan, bahan dan kaedah memasaknya. 2. Menyatakan cara-cara penyediaan makanan daripada bater.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai    

Sistematik ,ijimat cermat, kreatif dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 

. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: KHAMIS TARIKH: 18.7.2013

Tingkatan: 1M MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Penulisan Bahagian B

Tajuk

Menulis karangan

Fokus utama

Fokus sampingan

8.0 Memproses maklumat 8.3 Membuat pertimbangan dengan teliti

Hasil pembelajaran

  1. Mengenal pasti format karangan yang betul.
  2. Mengenal pasti kehendak soalan .
  3. Mencari dan menyenarai isi-isi penting dan membuat karangan dengan baik.

Aktiviti

  1. Guru berbincang mengenai jenis karangan dan formatnya
  2. Guru menyoal para pelajar
  3. Pelajar memberi jawapan dan membuat rangka karangan serta menyatakan isi-isi penting
  4. Pelajar membuat latihan karangan

Sistem Bahasa

Ayat tunggal

Kemahiran Bahasa

Bertutur dan menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

Pendidikan Moral

Nilai

Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan agak baik.

.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: JUMAAT TARIKH :19.7.2013

TINGKATAN: 1K/1I MASA: 8-9/10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan dan pengurusan sajian

Sub tajuk

Makanan daripada bater

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti hasil makanan, bahan dan kaedah memasaknya. 2. Menyatakan cara-cara penyediaan makanan daripada bater.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai    

Sistematik ,ijimat cermat, kreatif dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

.#########################################################################################################################################################################

.

No comments:

Post a Comment