MINGGU 11
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIK: 11.3.2013
TINGKATAN:1F/1K MASA: 8-9/10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Membuat pendawaian plag 3 pin 13A Fius |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Membuat pendawaian plag 3 pin 13A dengan cara yang betul dan menggunakan alat-alat tangan yang sesuai. 2. Mengetahui jenis-jenis fius dan cara menggunakannya serta fungsinya. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab amali mendawaikan plag 3pin 13A. |
Nilai | Kemas,teliti, insaf , bekerjaasama dan sistematik |
BBM | Buku teks/ bahan maujud. |
Refleksi | Objektif dicapai dengan baik , pelajar dapat menmainkan peranan dengan baikl dalam pembelajaran. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: ISNIN TARIKH: 11.3.2013
Tingkatan: 1L MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Tajuk | Bangunan unik di Kuala Lumpur. M.s.59 |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.0 Menyedia maklumat untuk tujuan tertentu 9.3 Menyediakan kerangka penyampaian |
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sejarah |
Nilai | Berkerjasama, Semangat kemasyarakatan, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIK: 12.3.2013
TINGKATAN:1I MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Membuat pendawaian plag 3 pin 13A Fius |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Membuat pendawaian plag 3 pin 13A dengan cara yang betul dan menggunakan alat-alat tangan yang sesuai. 2. Mengetahui jenis-jenis fius dan cara menggunakannya serta fungsinya. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab amali mendawaikan plag 3pin 13A. |
Nilai | Kemas,teliti, insaf , bekerjaasama dan sistematik |
BBM | Buku teks/ bahan maujud. |
Refleksi | Objektif dicapai dengan baik , pelajar dapat menmainkan peranan dengan baikl dalam pembelajaran. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SELASA TARIKH: 12.3.2013
Tingkatan: 1L MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata Tanya ( Bersantai di Taman Rereasi Menara Berkembar Petronas) |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber 7.1 Memahami dan menyatakan maksud |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat: 1. Membaca petikan yang dikaji dengan sebutan, intonasi dan gaya pengucapan yang betul. 1. Mengenal pasti jenis-jenis kata erintah dan mengaris serta menyenaraikannya 2. Menyatakan contoh-contoh kata perintah dan pernyertaan partikel lah . |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata Tanya |
Kem. Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama, usaha dan yakin |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Selasa TARIKH: 12 .3.2013
TINGKATAN:1F MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Lampu pendarfluor Membuat pendawaian lampu pendarfluor |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan amali membuat pendawaian lampu pendarfluor |
Nilai | Yakin, usaha,teliti, insaf , bekerjasama dan sistematik |
BBM | Buku teks/ bahan maujud |
Refleksi | Objektif dicapai dengan baik , pelajar dapat menmainkan peranan dengan baikl dalam pembelajaran. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: RABU TARIKH: 13..3.2013
Tingkatan: 1 L MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
NUit | Karangan (bergambar) |
Tajuk | Membuat inferen berdasarkan gambar yang dilihat |
Fokus utama Fokus sampingan | 1.0 Berinteraksi untuk mempererat dan menjalin hubungan mesra 1.1 Berbual dan berbicara tentang perkara yang berkaitan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Membaca dengan sebutan dan intonasi serta gaya pengucapan yang betul. 2. Menyatakan maksud yang tersurat di dalam cerita. 3. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan betul dan membuat kesimpulan berdasarkan gambar. |
Aktiviti | 1. Meneliti gambar 2. Soal jawab. 3. Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Frasa nama |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Sejarah. |
Nilai | Patriotik, rasional, berani dan bekerjasama. |
BBM | Buku teks. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: RABU TARIKH: 13.3.2013
Tingkatan: 1M MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Tajuk | Bangunan unik di Kuala Lumpur. M.s.59 |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.0 Menyedia maklumat untuk tujuan tertentu 9.3 Menyediakan kerangka penyampaian |
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sejarah |
Nilai | Berkerjasama, Semangat kemasyarakatan, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH: 14 .3.2013
TINGKATAN:1K MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Lampu pendarfluor Membuat pendawaian lampu pendarfluor |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan amali membuat pendawaian lampu pendarfluor |
Nilai | Yakin, usaha,teliti, insaf , bekerjasama dan sistematik |
BBM | Buku teks/ bahan maujud |
Refleksi | Objektif dicapai dengan baik , pelajar dapat menmainkan peranan dengan baikl dalam pembelajaran. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : KHAMIS TARIKH: 14.3.2013
Tingkatan: 1M MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata Tanya ( Bersantai di Taman Rereasi Menara Berkembar Petronas) |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber 7.1 Memahami dan menyatakan maksud |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat: 1. Membaca petikan yang dikaji dengan sebutan, intonasi dan gaya pengucapan yang betul. 1. Mengenal pasti jenis-jenis kata erintah dan mengaris serta menyenaraikannya 2. Menyatakan contoh-contoh kata perintah dan pernyertaan partikel lah . |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata Tanya |
Kem. Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama, usaha dan yakin |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: JUMAAT TARIKH: 15 .3.2013
TINGKATAN:1I MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Lampu pendarfluor Membuat pendawaian lampu pendarfluor |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan amali membuat pendawaian lampu pendarfluor |
Nilai | Yakin, usaha,teliti, insaf , bekerjasama dan sistematik |
BBM | Buku teks/ bahan maujud |
Refleksi | Objektif dicapai dengan baik , pelajar dapat menmainkan peranan dengan baikl dalam pembelajaran. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: JUMAAT TARIKH: 15..3.2013
Tingkatan: 1 M MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
NUit | Karangan (bergambar) |
Tajuk | Membuat inferen berdasarkan gambar yang dilihat |
Fokus utama Fokus sampingan | 1.0 Berinteraksi untuk mempererat dan menjalin hubungan mesra 1.1 Berbual dan berbicara tentang perkara yang berkaitan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Membaca dengan sebutan dan intonasi serta gaya pengucapan yang betul. 2. Menyatakan maksud yang tersurat di dalam cerita. 3. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan betul dan membuat kesimpulan berdasarkan gambar. |
Aktiviti | 1. Meneliti gambar 2. Soal jawab. 3. Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Frasa nama |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Sejarah. |
Nilai | Patriotik, rasional, berani dan bekerjasama. |
BBM | Buku teks. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
#########################################################################################################################################################################
Terima Kasih kerana telah menyediakan bolg rph untuk minggu pertama hingga ke 11 untuk semakan saya.
ReplyDeleteSila lengkapkan blog rph tuan hingga minggu ke 15
Bertindak segera.
“People who love going to work are more productive and more creative” –Simon Sinek