MINGGU 5
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T. HARI: ISNIN TARIKH : 28.1.2013
TINGKATAN: 1 1 MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Reka Bentuk Dan Teknologi ( diteruskan untuk pemahaman pelajar) |
Sub tajuk | Lukisan projek - 2 dan 3 Dimensi |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti jenis lakaran unjuran oblik dan ortografik 2. Melakarkan bentuk dalam lakaran 2 dan 3 dimensi dengan betul setelah memilih lakaran yang paling sesuai. |
Aktiviti |
|
Nilai | -tepat -bersih -sistematik dan usaha |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : ISNIN TARIKH: 28.1.2013
TINGKATAN: 1L MASA: 4-5 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | 2 |
Tajuk | Memberi pandangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0 Mendapat maklumat dari pelbagai sumber 7.2 Memahami dan menyatakan maksud perkataan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kem. bahasa | Membaca |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | P. Moral. |
Nilai | Kerjasama, insaf, rajin dan bertanggungjawab |
BBM | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SELASA TARIkh: 29.1.2013
TINGKATAN: 1M MASA: 9-10 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | Penulisan. |
Topik | Menulis karangan dengan menyusun perenggan dengan betul |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U: 8.0 Memproses maklumat F.S: 8.4 Mengolah maklumat |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1. Aktiviti guru: Perbincangan bersama 2. Aktiviti murid: Soal jawab 3. Membuat karangan dengan baik berdasarkan tajuk yang diberi. |
Sistem bahasa | Kata hubung |
Pendekatan Ilmu | P.Moral |
KBT | Kemahiran berfikir |
Penerapan nilai | Usaha , kesyukuran dan kerajinan |
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH :29.1.2013
TINGKATAN: 1F MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | R.B.T |
Sub tajuk | Perancangan, pembinaan dan pengubahsuaian projek Pendokumentasian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti perkara-perkara yang perlu diambil kira dalam kerja perancangan, pembinaan dan pengubahsuaian projek. 2.Menyatakan perkara-perkara yang diperlukan untuk pendokumentasian projek |
Aktiviti | Perbincangan bersama - soal jawab - latihan bertulis |
Nilai | -tepat -bersih -bertanggung jawab -sistematik dan usaha |
BBM | Buku teks dan buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik.. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : RABU TARIKH: 30.1.2013
TINGKATAN: 1M/1L MASA: 4-5/ 8-9 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Topik | Mengelaskan laras bahasa |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U: 2.0 Memberi pendapat F.S: 2.1 Mengemukakan idea baru |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1. Aktiviti guru: Perbincangan bersama 2. Aktiviti murid: Soal jawab 3. Melengkapkan ruangan kosong dalam ayat dengan menggunakan laras bahasa yang betul |
Sistem bahasa | Laras bahasa Malaysia dan laras bahasa sukan |
Pendekatan Ilmu | P.Moral |
KBT | Kemahiran berfikir |
Penerapan nilai | Usaha , kesyukuran, sistematik dan kerajinan |
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH :30.1.2013
TINGKATAN: 1K MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | R.B.T |
Sub tajuk | Perancangan, pembinaan dan pengubahsuaian projek Pendokumentasian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti perkara-perkara yang perlu diambil kira dalam kerja perancangan, pembinaan dan pengubahsuaian projek. 2.Menyatakan perkara-perkara yang diperlukan untuk pendokumentasian projek |
Aktiviti | Perbincangan bersama - soal jawab - latihan bertulis |
Nilai | -tepat -bersih -bertanggung jawab -sistematik dan usaha |
BBM | Buku teks dan buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik.. |
.RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : KHAMIS TARIkh: 31.1.2013
TINGKATAN: 1L MASA: 8-9 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | Penulisan. |
Topik | Menulis karangan dengan menyusun perenggan dengan betul |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U: 8.0 Memproses maklumat F.S: 8.4 Mengolah maklumat |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1. Aktiviti guru: Perbincangan bersama 2. Aktiviti murid: Soal jawab 3. Membuat karangan dengan baik berdasarkan tajuk yang diberi. |
Sistem bahasa | Kata hubung |
Pendekatan Ilmu | P.Moral |
KBT | Kemahiran berfikir |
Penerapan nilai | Usaha , kesyukuran dan kerajinan |
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH :31.1.2013
TINGKATAN: 1I DAN 1F MASA: 4-5/ 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip. |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis paip,penyambungan paip dan bahan pemasangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya. 2. menyatakan jenis dan fungsi bahan penyambungan dan bahan pemasangan paip dalam sistem bekalan air di rumah |
Aktiviti | Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: JUMAAT TARIKH: 1.2.2013
Tingkatan: 1M MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Penjodoh bilangan/ Kata ganti nama tunjuk |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber yang didengar dan dibaca. 7.3 Mengemukakan soalan untuk mendapat penjelasan lanjut. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti jenis-jenis kata ganti nama tunjuk dan penjodoh bilangan, maksud dan fungsinya. 2. Membina ayat dengan menggunakan kata ganti nama tunjuk dan penjodoh bilangan dengan betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata ganti nama tunjuk dan penjodoh bilangan |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama dan sistematik. |
BBM | Buku teks. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: JUMAAT TARIKH :1.2.2013
TINGKATAN: 1K. MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip. |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis paip,penyambungan paip dan bahan pemasangan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya. 2. menyatakan jenis dan fungsi bahan penyambungan dan bahan pemasangan paip dalam sistem bekalan air di rumah. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
##########################################################################################################################################################################
No comments:
Post a Comment