MINGGU 3
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : ISNIN TARIKH: 14.1.2013
TINGKATAN: 1L MASA: 4-5 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Topik | Pantun 2 Kerat |
Fokus utama Fokus sampingan | F.U: 10.0 Memahami dan memberi respon F.s: 10.1 Menceritakan semula |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran | 1.Aktiviti guru: Perbincang bersama. 2.Aktiviti murid: a) Soal jawab b)Pembentangan hasil kerja kumpulan. |
Sistem bahasa | Kata nama |
Pendekatan Ilmu | P. Moral |
KBT | Kecerdasan Pelbagai |
Penerapan nilai | Berkerjasama , kesyukuran dan peraturan. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH : 14.1.2013
TINGKATAN: 11 MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Reka Bentuk Dan Teknologi |
Sub tajuk | Reka bentuk dan penghasilan projek. -faktor reka bentuk dan teknologi -jenis bahan dan pengikat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | -Perbincangan bersama - soal jawab |
Nilai | -cermat -sistematik -kerjasama dan bertoleransi |
BBM | -Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SELASA TARIKH: 15.1.2013
TINGKATAN: 1M MASA: 9-10 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Topik | Pantun 2 Kerat |
Fokus utama Fokus sampingan | F.U: 10.0 Memahami dan memberi respon F.s: 10.1 Menceritakan semula |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran | 1.Aktiviti guru: Perbincang bersama. 2.Aktiviti murid: a) Soal jawab b)Pembentangan hasil kerja kumpulan. |
Sistem bahasa | Kata nama |
Pendekatan Ilmu | P. Moral |
KBT | Kecerdasan Pelbagai |
Penerapan nilai | Berkerjasama , kesyukuran dan peraturan. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH : 15.1.2013
TINGKATAN: 1F MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Reka Bentuk Dan Teknologi |
Sub tajuk | Reka bentuk dan penghasilan projek. -faktor reka bentuk dan teknologi -jenis bahan dan pengikat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | -Perbincangan bersama - soal jawab |
Nilai | -cermat -sistematik -kerjasama dan bertoleransi |
BBM | -Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : RABU TARIKH: 16.1.2013
TINGKATAN: 1L/1M MASA: 4-5/8-9 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Topik | ( Dialog) |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U: 7.0 Mendapat maklumat daripada sumber yang didengar F.S: 7.1 MeNgenalpasti dan menyatakan gambaran keseluruhan |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran
| 1. Aktiviti guru: Perbincangan bersama 2. Aktiviti murid: Membaca pernyataan yang diberi Menamakan watak dalam dialog yang ditulis dan menulis dialog |
Sistem bahasa | Kata nama. |
Pendekatan Ilmu | P.Moral |
KBT | Kemahiran berfikir |
Penerapan nilai | Usaha , kesyukurn dan kerajinan |
BBM | Buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH : 16.1.2013
TINGKATAN: 1K MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Reka Bentuk Dan Teknologi |
Sub tajuk | Reka bentuk dan penghasilan projek. -faktor reka bentuk dan teknologi -jenis bahan dan pengikat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | -Perbincangan bersama - soal jawab |
Nilai | -cermat -sistematik -kerjasama dan bertoleransi |
BBM | -Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : KHAMIS TARIKH: 17.1.2013
TINGKATAN: 1L MASA: 8-9 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | TATABAHASA |
Topik | Simpulan bahasa |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U:1.0 Berinteraksi untuk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra F.S:1.3 Menyampaikan maksud yang tersurat dan tersirat |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran | 1.Aktiviti guru:Perbincangan bersama 2.Aktiviti murid:soal jawab dan latihan bertulis . |
Sistem bahasa | Simpulan bahasa |
Pendekatan Ilmu | \P. Moral |
KBT | Kecerdasan pelbagai |
Penerapan nilai | -berkerjasama -insaf -hormat-menghormati |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH : 17.1.2013
TINGKATAN: 1I/1F MASA: 4-5/11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Reka Bentuk Dan Teknologi |
Sub tajuk | Alat-alat tangan dan mesin |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis-jenis dan fungsi alat-alat tangan 2,Menyenaraikan jenis-jenis alat tangan , mesin bahagian- bahagian dan fungsinya. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Sistematik, kerjasama, sabar dan berdikari |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Pengajaran dan pembelajaran lancer dan pelajar seronok belajar |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : JUMAAT TARIKH: 18.1.2013
TINGKATAN: 1M MASA: 8-9 GURU M/P: PN. ELINE KATUT
Unit | TATABAHASA |
Topik | Simpulan bahasa |
Fokus Utama Fokus sampingan | F.U:1.0 Berinteraksi untuk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra F.S:1.3 Menyampaikan maksud yang tersurat dan tersirat |
Hasil Pembelajaran
| Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:
|
Aktiviti pengajaran Dan pembelajaran | 1.Aktiviti guru:Perbincangan bersama 2.Aktiviti murid:soal jawab dan latihan bertulis . |
Sistem bahasa | Simpulan bahasa |
Pendekatan Ilmu | \P. Moral |
KBT | Kecerdasan pelbagai |
Penerapan nilai | -berkerjasama -insaf -hormat-menghormati |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: JUMAAT TARIKH : 18.1.2013
TINGKATAN: 1K MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Reka Bentuk Dan Teknologi |
Sub tajuk | Alat-alat tangan dan mesin |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis-jenis dan fungsi alat-alat tangan 2,Menyenaraikan jenis-jenis alat tangan , mesin bahagian- bahagian dan fungsinya. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Sistematik, kerjasama, sabar dan berdikari |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Pengajaran dan pembelajaran lancer dan pelajar seronok belajar |
##########################################################################################################################################################################
.
No comments:
Post a Comment