MINGGU KE 18
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Isnin TARIKH: 27.4.09
TINGKATAN: 1M MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Jahitan |
Sub tajuk | Pengiraan kos |
Hasil pembelajaran | Diakhir pengajaran para pelajar dapat;
1. Mengenal pasti kos bahan,kos upah, dan kos sampingan . 2. Membuat pengiraan kos projek seunit bagi skirt yang dihasilkan. |
Aktiviti | 1. Membuat perbincangan bersama dengan murid. 3. Murid membuat pengiraan kos. |
Nilai | Kerjasama, sistematik, dan jimat cermat. |
BBM | Buku teks dan bahan maujud. |
Refleksi | Aktiviti dibuat dalam kumpulan untuk memberi peluang kepada pelajar lemah melibat kan diri dalam memberi buah fikiran untuk mencapai objektif pembelajaran. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Isnin TARIKH: 27.4.09
Tingkatan: 1H dan 1E MASA: 5-6 /9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas |
Tajuk | Syair Badrul zaman |
Fokus utama Fokus sampingan | 11.0 Menguasai laras bahasa dalam penulisan kreatif. 11.3 Membandingkan penggunaan bahasa. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang cerita dalam Syair. 2. Menyatakan tema persoalan watak perwatakan, plot, latar gaya bahasa dan nilai serta pengajaran. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab |
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Kasih sayang, berani, tanggungjawab |
BBM | Buku teks, buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Selasa TARIKH: 28.4.09
Tingkatan: 1H MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata hubung |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun. 3.2 Berbincang dan menerima pandangan. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti jenis-jenis kata hubung dan fungsinya. 2. Membina ayat dengan menggunakan kata hubung yang sesuai. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Selasa TARIKH: 28.4.09
TINGKATAN: 1F/G MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Jahitan |
Sub tajuk | Pengiraan kos |
Hasil pembelajaran | Diakhir pengajaran para pelajar dapat, 1. Mengenal pasti kos bahan, kos sampingan dan kos upah. 2. Membuat pengiraan kos projek seunit bagi skirt yang dihasilkan |
Aktiviti | 1. Membuat perbincangan bersama dengan murid. 2. Murid menjelaskan kos bahan, kos sampingan dan kos upah. 3. Murid membuat pengiraan kos. |
Nilai | Kerjasama, sistematik, dan jimat cermat. |
BBM | Buku teks dan bahan maujud. |
Refleksi | Aktiviti dibuat dalam kumpulan untuk memberi peluang kepada pelajar lemah melibat kan diri dalam memberi buah fikiran untuk mencapai objektif pembelajaran. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Selasa TARIKH: 28.4.09
Tingkatan: 1C MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas |
Tajuk | Syair Badrul zaman |
Fokus utama Fokus sampingan | 11.0 Menguasai laras bahasa dalam penulisan kreatif. 11.3 Membandingkan penggunaan bahasa. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang cerita dalam Syair. 2. Menyatakan tema persoalan watak perwatakan, plot, latar gaya bahasa dan nilai serta pengajaran. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab |
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Kasih sayang, berani, tanggungjawab |
BBM | Buku teks, buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Rabu TARIKH: 29.4.09
TINGKATAN: 1M MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Jahitan |
Sub tajuk | Pengiraan kos dan Ujian topikal |
Hasil pembelajaran | Diakhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti kos bahan, kos sampingan dan kos projek. 2. Membuat pengiraan kos projek seunit bagi skirt yang dihasilkan. 3. Membuat ujian topical dengan baik( Tajuk Pakaian dan Jahitan) |
Aktiviti | 1. Membuat perbincangan bersama dengan murid. 2. Murid menjelaskan kos bahan, sampingan dan kos upah. 3. Murid membuat pengiraan kos. |
Nilai | Kerjasama, sistematik, dan jimat cermat. |
BBM | Buku teks dan bahan maujud. |
Refleksi | Aktiviti dibuat dalam kumpulan untuk memberi peluang kepada pelajar lemah melibat kan diri dalam memberi buah fikiran untuk mencapai objektif pembelajaran. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Rabu TARIKH: 29.4.09
Tingkatan: 1E MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata hubung |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun. 3.2 Berbincang dan menerima pandangan. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti jenis-jenis kata hubung dan fungsinya. 2. Membina ayat dengan menggunakan kata hubung yang sesuai. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: kHAMIS TARIKH: 30.4.09
Tingkatan: 1H MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Peribahasa -Perumpaman -Bidalan |
Fokus utama Fokus sampingan | 4.0 :Membuat pertimbangan untuk membuat keputusan. 4.1 :Mengesan kecondongan pendapat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Menyenaraikan contoh perumpamaan dan bidalan serta maksudnya 2.Membuat ayat dengan menggunakan didalan serta perumpaman yang betul. |
Aktiviti | 1.Perbincangan antara guru dengan pelajar 2.Soal jawad 3.Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Peribahasa |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kercegasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Keberanian, kasih sayang, jujur |
BBM | Buku Teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Khamis TARIKH: 30.4.09
TINGKATAN: 1F/G MASA: 11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Jahitan |
Sub tajuk | Ujian topikal |
Hasil pembelajaran | Diakhir pengajaran para pelajar dapat 3. Membuat ujian topical dengan baik( Tajuk Pakaian dan Jahitan) |
Aktiviti | 1, Membuat ujian |
Nilai | Kerjasama, sistematik, dan jimat cermat. |
BBM | Buku teks dan bahan maujud. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
Hari: Jumaat
Tarikh: 1.5.2009
CUTI HARI BURUH
************************************************************************************
####################################################################################
MINGGU KE 19
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: ISNIN TARIKH: 4.5.09
Tingkatan: 1E MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Peribahasa -Perumpaman -Bidalan |
Fokus utama Fokus sampingan | 4.0 :Membuat pertimbangan untuk membuat keputusan. 4.1 :Mengesan kecondongan pendapat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Menyenaraikan contoh perumpamaan dan bidalan serta maksudnya 2.Membuat ayat dengan menggunakan didalan serta perumpaman yang betul. |
Aktiviti | 1.Perbincangan antara guru dengan pelajar 2.Soal jawad 3.Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Peribahasa |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kercegasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Keberanian, kasih sayang, jujur |
BBM | Buku Teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Isnin TARIKH: 4.5.09
TINGKATAN: 1M MASA: 12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Tanaman Hiasan |
Sub tajuk | Penanaman |
Hasil pembelajaran | Di akhir Pengajaran dan Pembelajaran para pelajar dapat: 1.Menyatakan bahan medium memasu . 2.Menyatakan nisbah medium memasu dengan betul. 3.Menyatakan langkah-langkah mengubah keratan berakar ke bag politena dengan betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, pembentangan, perbincangan kumpulan dan soal jawab. |
Nilai | Kebersihan, Keselamatan, insaf, usaha dan sistematik. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik apabila pengajaran dan pembelajaran diserta dengan gambar rajah atau lakaran. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Isnin TARIKH: 4.5.09
Tingkatan: 1H MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas |
Tajuk | Tujuh Puteri turun ke dunia |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 :Memahami dan memberi respon peribadi 10.5 :Menguraikan maksud |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1.Mengenal pasti rentetan cerita yang dikaji. 2.Menyatakan tema, persoalan,watak perwatakan, plot,latar, gaya bahasa, dan pengajaran dalam cerita. |
Aktiviti | Perbincangan bersama. Soal jawab |
Sistem Bahasa | Kata seni |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sejarah |
Nilai | Usaha, kerjasama, sayang menyayangi |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Selasa TARIKH: 5.5.09
Tingkatan: 1C MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Peribahasa -Perumpaman -Bidalan |
Fokus utama Fokus sampingan | 4.0 :Membuat pertimbangan untuk membuat keputusan. 4.1 :Mengesan kecondongan pendapat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Menyenaraikan contoh perumpamaan dan bidalan serta maksudnya 2.Membuat ayat dengan menggunakan didalan serta perumpaman yang betul. |
Aktiviti | 1.Perbincangan antara guru dengan pelajar 2.Soal jawad 3.Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Peribahasa |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kercegasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Keberanian, kasih sayang, jujur |
BBM | Buku Teks |
Refleksi |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH: 5.5.09
TINGKATAN: 1F/G MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Tanaman Hiasan |
Sub tajuk | Penanaman |
Hasil pembelajaran | Di akhir Pengajaran dan Pembelajaran para pelajar dapat: 1.Menyatakan bahan medium memasu . 2.Menyatakan nisbah medium memasu dengan betul. 3.Menyatakan langkah-langkah mengubah keratan berakar ke bag politena dengan betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, pembentangan, perbincangan kumpulan dan soal jawab. |
Nilai | Kebersihan, Keselamatan, insaf, usaha dan sistematik. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik apabila pengajaran dan pembelajaran diserta dengan gambar rajah atau lakaran. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Selasa TARIKH: 5.5.09
Tingkatan: 1H MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Melafaz pantun |
Tajuk | Bagunan cermilang |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0:memproses maklumat 8.1:Memcari maklumat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1.Melafaz pantun dengan tepat dan betul 2.Mengenal pasti ciri-ciri pantun dan menyatakan maksudnya |
Aktiviti | Membaca pantun Soal jawab Berbincangan bersama |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sastera |
Nilai | Yakin, berani, insaf. |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Rabu TARIKH: 6.5.09
Tingkatan: 1E MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas |
Tajuk | Tujuh Puteri turun ke dunia |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 :Memahami dan memberi respon peribadi 10.5 :Menguraikan maksud |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1.Mengenal pasti rentetan cerita yang dikaji. 2.Menyatakan tema, persoalan,watak perwatakan, plot,latar, gaya bahasa, dan pengajaran dalam cerita. |
Aktiviti | Perbincangan bersama. Soal jawab |
Sistem Bahasa | Kata seni |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sejarah |
Nilai | Usaha, kerjasama, sayang menyayangi |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Rabu TARIKH: 6.5.09
TINGKATAN: 1M MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Tanaman Hiasan |
Sub tajuk | Pembiakan secara keratan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti 3 jenis bahan medium memasu 2.Menyatakan sukatan dan cara penyediaan medium memasu 3.Menyatakan langkah-langkah penyediaan medium ke dalam bekas semaian 4.Menyatakan cara penanaman dan cara penjagaan anak pokok. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab, penerangan dari murid dan guru. |
Nilai | Cintakan keindahan, bertanggung jawab, kerjasama dan kemas. |
BBM | Buku rujukan dan buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Khamis TARIKH: 9.5.09
Tingkatan: 1H MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa M/S 63 |
Tajuk | Kata seru dan Kata perintah |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0:Memproses maklumat 8.5:Mentafsir maklumat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat 1.Menyatakan ciri-ciri kata seru dan kata perintah 2.Melengkapkan ayat dengan kata seru dan kata perintah dengan betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata seru dan kata perintah |
Kemahiran Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | PSK |
Nilai | Kerjasama, jujur, yakin, bertanggungjawab |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Khamis TARIKH: 7.5.09
TINGKATAN: 1F/G MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Tanaman Hiasan |
Sub tajuk | Pembiakan secara keratan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti 3 jenis bahan medium memasu 2.Menyatakan sukatan dan cara penyediaan medium memasu 3.Menyatakan langkah-langkah penyediaan medium ke dalam bekas semaian 4.Menyatakan cara penanaman dan cara penjagaan anak pokok. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab, penerangan dari murid dan guru. |
Nilai | Cintakan keindahan, bertanggung jawab, kerjasama dan kemas. |
BBM | Buku rujukan dan buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Khamis TARIKH: 7.5.09
Tingkatan: 1C MASA: 12 -13 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas |
Tajuk | Tujuh Puteri turun ke dunia |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 :Memahami dan memberi respon peribadi 10.5 :Menguraikan maksud |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1.Mengenal pasti rentetan cerita yang dikaji. 2.Menyatakan tema, persoalan,watak perwatakan, plot,latar, gaya bahasa, dan pengajaran dalam cerita. |
Aktiviti | Perbincangan bersama. Soal jawab |
Sistem Bahasa | Kata seni |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sejarah |
Nilai | Usaha, kerjasama, sayang menyayangi |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Jumaat TARIKH: 8.5.09
Tingkatan: 1C dan 1E MASA: 5-6/10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Melafaz pantun |
Tajuk | Bagunan cermilang |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0:memproses maklumat 8.1:Memcari maklumat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1.Melafaz pantun dengan tepat dan betul 2.Mengenal pasti ciri-ciri pantun dan menyatakan maksudnya |
Aktiviti | Membaca pantun Soal jawab Berbincangan bersama |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sastera |
Nilai | Yakin, berani, insaf. |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
MINGGU KE 20
RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: ISNIN TARIKH: 11.5.09
Tingkatan: 1E MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa M/S 63 |
Tajuk | Kata seru dan Kata perintah |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0:Memproses maklumat 8.5:Mentafsir maklumat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat 1.Menyatakan ciri-ciri kata seru dan kata perintah 2.Melengkapkan ayat dengan kata seru dan kata perintah dengan betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata seru dan kata perintah |
Kemahiran Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | PSK |
Nilai | Kerjasama, jujur, yakin, bertanggungjawab |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH: 11.5.09
TINGKATAN: 1M MASA: 12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Tanaman Hiasan |
Sub tajuk | Penjaganan anak pokok . |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Menyatakan cara menjaga anak pokok yang telah disemai. 2.Menyatakan cara mencantas, merumput, menggembur, membaja, menyiram dan memberi perlindungan kepada anak pokok. 3.Menyatakan teknik penjagaan anak pokok. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, sumbang saran dan soal jawab. |
Nilai | |
BBM | Buku teks dan buku rujukan. |
Refleksi | Objektif |
RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: SELASA TARIKH: 12.5.09
Tingkatan: 1C MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa M/S 63 |
Tajuk | Kata seru dan Kata perintah |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0:Memproses maklumat 8.5:Mentafsir maklumat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat 1.Menyatakan ciri-ciri kata seru dan kata perintah 2.Melengkapkan ayat dengan kata seru dan kata perintah dengan betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata seru dan kata perintah |
Kemahiran Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | PSK |
Nilai | Kerjasama, jujur, yakin, bertanggungjawab |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: TARIKH:
TINGKATAN: MASA: GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | |
Sub tajuk | |
Hasil pembelajaran | |
Aktiviti | |
Nilai | |
BBM | |
Refleksi |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: TARIKH:
TINGKATAN: MASA: GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | |
Sub tajuk | |
Hasil pembelajaran | |
Aktiviti | |
Nilai | |
BBM | |
Refleksi |
Dear Eline,
ReplyDeleteI've gone through yr rph for WK 18 & 19. You managed to complete the task as scheduled. Congrats! Keep up the fine effort.
TQVM