Saturday, October 19, 2013

MINGGU 38

MINGGU 38


 

HARI: ISNIN

CUTI UMUM 16.9.2013


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH: 17.9.2013

TINGKATAN: IF MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Perniagaan dan keusahawanan/Membuat PBS

Sub tajuk

Bentuk dan jenis perniagaan

Milikan perniagaan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para dapat;

  1. Menyatakan jenis-jenis perniagaan yang terdapat pada masa kini dan kebaikkannya.
  2. Menyenaraikan milikan perniagaan yang terdapat di Negara ini dan membezakannya.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Sistematik ,jimat cermat , kerjasam, yeliti, usaha, Kebersihan dan insaf

BBM    

Buku teks , bahan maujud

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

R ANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: RABU TARIKH: 18.9.2013

Tingkatan: 1M/1L MASA: 4-5/8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Menyenaraikan isi-isi penting.

Tajuk

Menghuraikan maklumat ( Laporan sambil belajar Ke Bangunan Parlimen)

Fokus utama

Fokus sampingan

2.0 Memberi pendapat yang bernas

2.5 Memberikan penjelasan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Membaca dengan sebutan, intonasi, dan gaya pengucapan yang betul.
  2. Menghuraikan maklumat dalam laporan sambil belajar ke Bangunan Parlimen.
  3. Mengenal pasti maksud yang tersurat dan tersirat.
  4. Menyenaraikan ayat-ayat tunggal yang terdapat di dalam petikan dengan betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Latihan lisan

Sistem Bahasa

Ayat tunggal

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran Bernilai tambah

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama dan sistematik.

BBM

Buku teks.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 

R ANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: KHAMIS TARIKH: 19.9.2013

Tingkatan: 1L/1M MASA: 8-9/11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Menghuraikan maklumat ( Laporan sambil belajar Ke Bangunan Parlimen)

Fokus utama

Fokus sampingan

2.0 Memberi pendapat yang bernas

2.5 Memberikan penjelasan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Membaca dengan sebutan, intonasi, dan gaya pengucapan yang betul.
  2. Menghuraikan maklumat laporan sambil belajar ke Bangunan Parlimen.
  3. Mengenal pasti maksud yang tersurat dan tersirat.
  4. Menyenaraikan ayat-ayat tunggal yang terdapat di dalam petikan dengan betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Latihan lisan

Sistem Bahasa

Ayat tunggal

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran Bernilai tambah

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama dan sistematik.

BBM

Buku teks.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: KHAMIS TARIKH 19.9.2013

TINGKATAN: IF MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Perniagaan Dan Keusahawanan.

Sub tajuk

Pengenalan kepada perniagaan

Perkembangan perniagaan dan masa depannya.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para dapat;

  1. Mengenal pasti pengenalan perniagaan dahulu dan sekarang.
  2. Menyatakan dan menyenaraikan perkembangan perniagaan dan masa depannya.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Insaf ,jimat cermat , kerjasama, teliti, usaha dan insaf

BBM    

Buku teks , bahan maujud .

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: JUMAAT TARIKH 20.9.2013

TINGKATAN: IK/1I MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Perniagaan Dan Keusahawanan.

Sub tajuk

Pengenalan kepada perniagaan

Perkembangan perniagaan dan masa depannya.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para dapat;

  1. Mengenal pasti pengenalan perniagaan dahulu dan sekarang.
  2. Menyatakan dan menyenaraikan perkembangan perniagaan dan masa depannya.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Insaf ,jimat cermat , kerjasama, teliti, usaha dan insaf

BBM    

Buku teks , bahan maujud .

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.

#########################################################################################################################################################################H

No comments:

Post a Comment