MINGGU 32
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: ISNIN TARIKH: 6.8.2012
Tingkatan: 1G/1L MASA: 6-7/10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa Pbs |
Tajuk | -Frasa nama - frasa kerja |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0: Memproses maklumat 8.3: Membuat pertimbangan |
Hasil pembelajaran. | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
2 . Mengenal pasti soalan yang ditanya dan menjawabnya dengan betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Frasa nama dan Frasa kerja |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan bertulis |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama dan sistematik. |
BBM | Buku teks. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH : 6.8.2012
TINGKATAN: 1G MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pakaian |
Sub tajuk | Prinsip pemilihan pakaian Faktor-faktor pemilihan pakaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab |
Nilai | Sistematik , kreatif , kerjasama dan berhati-hati serta sopan santun. |
BBM | Buku teks dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCRANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: SELASA TARIKH: 7.8.2012
Tingkatan: 1L/1M MASA: 4-5/9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman PBS |
Tajuk | |
Fokus utama Fokus sampingan | 1.0 Berinteraksi untuk menjalin hubungan mesra 1.6 Menyatakan perasaan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pembelajaran dan pengajaran para pelajar dapat: 1.Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dalam petikan. 2.Menyenaraikan isi-isi penting 3.Membuat rumusan tentang teks dan menjawab soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Aktiviti | Bacaan kuat dan senyap Soal jawab Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Penanda wacana |
Kem. Bahasa | Menulis |
K.B.T | Kecergasan pelbagai |
P. Ilmu | P. Moral |
Nilai | Kerjasama, yakin dan insaf |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH : 7.8.2012
TINGKATAN: 1ABC MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pakaian |
Sub tajuk | Prinsip pemilihan pakaian Faktor-faktor pemilihan pakaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab |
Nilai | Sistematik , kreatif , kerjasama dan berhati-hati serta sopan santun. |
BBM | Buku teks dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: RABU TARIKH: 8.8.2012
Tingkatan: 1M MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan Bahagian B |
Tajuk | Menulis karangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0 Memproses maklumat 8.3 Membuat pertimbangan dengan teliti |
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Ayat tunggal |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | Pendidikan Moral |
Nilai | Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
RANCANGAN PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN
HARI: RABU TARIKH : 8.8.2012
TINGKATAN: 2A MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tema | 7. Raja berpelembagaan |
Unit/Tajuk | -Hari ini dalanm sejarah -Lawatan sambil belajar ke muzium Negara, Kuala Lumpur |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir unit ini para pelajar dapat; 1.Menjelaskan pentingnya Raja Berpelembagaan di Malaysia 2. Mengamalkan taat setia kepada raja dan negara 3. Menghormati sistem Raja Berpelembagaan di Malaysia. |
Teknik / Aktiviti | -Perbincangan bersama -soal jawab -latihan lisan |
Nilai | Hormat menghormati, kerjasama, perpaduan, bangga akan Negara Malaysia dan insaf |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Pelajar dapat memberikan pendapat dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH : 8.8.2012
TINGKATAN: 1G MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pakaian |
Sub tajuk | Prinsip pemilihan pakaian Faktor-faktor pemilihan pakaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab |
Nilai | Sistematik , kreatif , kerjasama dan berhati-hati serta sopan santun. |
BBM | Buku teks dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH : 9.8.2012
TINGKATAN: 1K/1ABC/1G MASA:8/9-10/12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pakaian |
Sub tajuk | Memilih stail dan corak pakaian yang sesuai dengan bentuk badan. Penjagaan pakaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para dapat;
2. Menyenaraikan dan melabelkan simbol-simbol penjagaan pakaian dan maksudnya. |
Aktiviti | Perbincangan bersama antara guru dan murid Soal jawab dan Latihan bertulis |
Nilai | Sistematik ,jimat cermat , kerjasama dan Kebersihan dan insaf |
BBM | Buku teks , bahan maujud dan lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: JUMAAT TARIKH: 10.8.2012
Tingkatan: 1L MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan Bahagian B |
Tajuk | Menulis karangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0 Memproses maklumat 8.3 Membuat pertimbangan dengan teliti |
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Ayat tunggal |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | Pendidikan Moral |
Nilai | Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks. |
Refleksi . | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
##########################################################################################################################################################################
No comments:
Post a Comment