MINGGU 29
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH: 19.7.2010
TINGKATAN: 1A,B ,C /1FG/1N MASA: 11-12/8/10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Penghasilan projek jahitan |
Sub tajuk | Membuat pola skirt berkasing |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Membuat pola skirt |
Nilai | Tepat, sistematik , kemas,, kreatif dan kerjasama |
BBM | Bahan maujud , alatan jahitan dan buku teks |
Refleksi | Objekti f dapat dicapai dengan sederhana baik untuk kelas 1fg/1n dan baik untuk kelas 1A,B,dan C |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA (dah)
HAR I: SELASA TARIKH: 20.7.2010.
Tingkatan: 1E DAN 1M MASA: 4-5/ 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera. |
Tajuk | Yuran |
Fokus utama Fokus sampingan | 11.0 Menguasai laras bahasa dalam cerita. 11.2 Menganalisis bahasa dalam cerita. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti synopsis tentang cerita yang dikaji 2. Menyatakan watak perwatakan, tema, persoalan, latar cerita, gaya bahasa, nilai dan pengajarandalam cerita. |
Aktiviti | 1. Perbincangan antara guru dan murid. 2. Pelajar membentang hasil kerja mereka. 3.Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan, intonasi. |
Kemahiran Bahasa | Bertutur. |
K.B.T | Kercergasan pelbagai. |
P. Ilmu | P.S.K. |
Nilai | Usaha, berkerjasama, dan yakin. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik untuk kelas 1E dan sederhana baik untuk kelas 1M |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Selasa TARIKH: 20.7.2010
TINGKATAN: 1I MASA: 12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Penghasilan projek jahitan |
Sub tajuk | Membuat pola skirt berkasing |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Membuat pola skirt |
Nilai | Tepat, sistematik , kemas,, kreatif dan kerjasama |
BBM | Bahan maujud , alatan jahitan dan buku teks |
Refleksi | Objekti f dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA (dah)
HARI: Rabu TARIKH: 21.7.2010
Tingkatan: 1E MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata terbitan –berawalan –berapitan –berakhiran - bersisipan |
Fokus utama Fokus sampingan | 7 .0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber 7.3 Mengemukakan soalan dan mendapat maklumat lanjut |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti jenis-jenis kata terbitan dan fungsinya. 2. Membina dan melengkapkan ayat dengan menggunakan kata terbitan yang sesuai. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata terbitan |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Rabu TARIKH: 21.7.2010
TINGKATAN: 1FG/ 1A,B,C MASA: 6-7/ 10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Jahitan |
Sub tajuk | Penghasilan Projek |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajarann dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Amali jahitan |
Nilai | Kreatif, tolong menolong, teliti dan sistematik. |
BBM | Buku rujukan , buku teks dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA (dah)
HARI: Khamis TARIKH: 22.7.2010
Tingkatan: 1M MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata terbitan –berawalan –berapitan –berakhiran - bersisipan |
Fokus utama Fokus sampingan | 7 .0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber 7.3 Mengemukakan soalan dan mendapat maklumat lanjut |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti jenis-jenis kata terbitan dan fungsinya. 2. Membina dan melengkapkan ayat dengan menggunakan kata terbitan yang sesuai. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis Latihan lisan |
Sistem Bahasa | Kata terbitan |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran Bernilai tambah |
P. Ilmu | Pendidikan moral |
Nilai | Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Khamis TARIKH: 22.7.2010
TINGKATAN: 1N/1I MASA: 4-5/6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Jahitan |
Sub tajuk | Penghasilan Projek |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajarann dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Amali jahitan |
Nilai | Kreatif, tolong menolong, teliti dan sistematik. |
BBM | Buku rujukan , buku teks dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA (dah)
HARI: Jumaat TARIKH: 23.7.2010
Tingkatan: 1M /1E MASA: 4-5/7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan Bahagian B |
Tajuk | Menulis karangan Jenis keperihalan |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0 Memproses maklumat 8.2 Menilai secara keseluruhan maklumat mengikut keutamaan |
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | Pendidikan Moral |
Nilai | Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik untuk kelas 1E dan pembelajaran dipermudahkan untuk mencapai objektif untuk kelas 1M. |
MINGGU 30
CATATAN: CUTI SAKIT PADA 26-27.7.2010
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Rabu TARIKH: 28.7.2010
Tingkatan: 1E MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman m.s 125 |
Tajuk | Pengembaraan misteri |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun. 3.2 Berbincangan untuk menerima dan menolak pandangan. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Membaca dengan sebutan dan intonasi serta gaya pengucapan yang betul. 2. Menyatakan maksud yang tersurat di dalam cerita. 3. Menjawadb soalan yang dikemukakan dengan betul. |
Aktiviti | 1. Bacaan kuat dan senyap. 2. Soal jawab. 3. Latihan bertulis. |
Sistem Bahasa | Kata hubung. |
Kemahiran Bahasa | Bertutur. |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Sains |
Nilai | Patriotik, rasional, berani. |
BBM | Buku teks. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Rabu TARIKH: 28.7.2010
TINGKATAN: 1FG/!A,B,C MASA: 6-7/10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Jahitan |
Sub tajuk | Proses Menjahit Skirt berkasing |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama dan amali jahitan |
Nilai | Kreatif, sistematik, kebersihan, usaha dan kerjasama |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Khamis TARIKH: 29.7.2010
Tingkatan: 1M MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman m.s 125 |
Tajuk | Pengembaraan misteri |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Berunding secara santun. 3.2 Berbincangan untuk menerima dan menolak pandangan. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Membaca dengan sebutan dan intonasi serta gaya pengucapan yang betul. 2. Menyatakan maksud yang tersurat di dalam cerita. 3. Menjawadb soalan yang dikemukakan dengan betul. |
Aktiviti | 1. Bacaan kuat dan senyap. 2. Soal jawab. 3. Latihan bertulis. |
Sistem Bahasa | Kata hubung. |
Kemahiran Bahasa | Bertutur. |
K.B.T | Kemahiran berfikir. |
P. Ilmu | Sains |
Nilai | Patriotik, rasional, berani. |
BBM | Buku teks. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Khamis TARIKH: 29.7.2010
TINGKATAN: 1I/!N MASA: 4-5/6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Jahitan |
Sub tajuk | Proses Menjahit Skirt berkasing |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama dan amali jahitan |
Nilai | Kreatif, sistematik, kebersihan, usaha dan kerjasama |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Jumaat TARIKH: 30.7.2010
Tingkatan: 1M /1E MASA: 4-5/7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Komsas |
Tajuk | Tukang lama |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 :Memahami dan memberi respon peribadi 10.4 :Menyatakan jenis ciri,tema, nilai pengajaran |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat: 1.Mengenal pasti rentetan cerita yang dikaji. 2.Menyatakan tema, persoalan,watak perwatakan, plot,latar, gaya bahasa, dan pengajaran dalam cerita. |
Aktiviti | Perbincangan bersama. Soal jawab |
Sistem Bahasa | Kata sendi |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sejarah |
Nilai | Usaha, kerjasama, sayang menyayangi |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik bagi kelas 1M dan baik bagi kelas 1E. |
##########################################################################################################################################################################
No comments:
Post a Comment