MINGGU 25
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Isnin TARIKH: 21.5.2010
TINGKATAN: 1A,B,C ,1N DAN 1F,G MASA: 11-12 DAN 9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pembetulan kertas peperiksaan |
Sub tajuk | - |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti kesilapan mereka semasa menjawab soalan dan memperbetulkannya |
Aktiviti | Membuat pembetulan |
Nilai | Usaha ,insaf dan bertanggungjawab |
BM | Kertas soalan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SELASA TARIKH: 22.6.2010
Tingkatan: 1M MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pembetulan kertas peperiksaan |
Tajuk | Kertas 1 Kertas2 |
Fokus utama Fokus sampingan |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti kelemahan mereka menjawab soalan 2.menperbetulkan kesalahan yang mereka lakukan |
Aktiviti | Membuat pembetulan |
Sistem Bahasa | Pembetukan ayat Penggunaan kata |
Kem. bahasa | Menulis dan membaca |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Usaha,insaf,bertanggungjawab |
BBM | Kertas soalan peperiksaan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH: 2\2.5.2010
TINGKATAN: 1I MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pembetulan kertas peperiksaan |
Sub tajuk | - |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti kesilapan mereka semasa menjawab soalan dan memperbetulkannya |
Aktiviti | Membuat pembetulan |
Nilai | Usaha ,insaf dan bertanggungjawab |
BM | Kertas soalan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SELASA TARIKH: 22.6.2010
Tingkatan: 1E MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pembetulan kertas peperiksaan |
Tajuk | Kertas 1 Kertas2 |
Fokus utama Fokus sampingan |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti kelemahan mereka menjawab soalan 2.menperbetulkan kesalahan yang mereka lakukan |
Aktiviti | Membuat pembetulan |
Sistem Bahasa | Pembetukan ayat Penggunaan kata |
Kem. bahasa | Menulis dan membaca |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Usaha,insaf,bertanggungjawab |
BBM | Kertas soalan peperiksaan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : RABU TARIKH: 23.6.2010
Tingkatan: 1E MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata ganda |
Fokus utama Fokus sampingan | 1.0 Berinteraksi untuk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra 1.4 Bersoal jawab bertatasusila |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti ciri-ciri kata ganda, kata ganda majmuk 2. membentuk ayat yang betul dengan menggunakan kata ganda yang sesuai |
Aktiviti | Perbincangan bersama -soal jawab -latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata ganda |
Kem. bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kecergasaan pelbagai |
P. Ilmu | Sastera |
Nilai | Kerjasama,kasih sayang dan berani |
BBM | Buku teks |
Refleksi | CATATAN; CUTI SAKIT |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T
HARI: RABU TARIKH: 23.6.2010
TINGKATAN: 1 A,B,C DAN 1FG MASA: 7-8/9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Jahitan |
Sub tajuk | Jahitan Penghasilan artikel Jahitan hiasan, renda dan kun |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan amali jahitan |
Nilai | Kerjasama, sistematik, usaha, kreatif , jimat cermat dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | CATATAN CUTI SAKIT |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Khamis TARIKH: 24.6.2010
Tingkatan: 1M MASA: GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata ganda |
Fokus utama Fokus sampingan | 1.0 Berinteraksi untuk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra 1.4 Bersoal jawab bertatasusila |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti ciri-ciri kata ganda, kata ganda majmuk 2. membentuk ayat yang betul dengan menggunakan kata ganda yang sesuai |
Aktiviti | Perbincangan bersama -soal jawab -latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata ganda |
Kem. bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kecergasaan pelbagai |
P. Ilmu | Sastera |
Nilai | Kerjasama,kasih sayang dan berani |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T
HARI: kHAMIS TARIKH: 25.6.2010
TINGKATAN: 1 I DAN 1N MASA: GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Jahitan |
Sub tajuk | Jahitan Penghasilan artikel Jahitan hiasan, renda dan kun |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan amali jahitan |
Nilai | Kerjasama, sistematik, usaha, kreatif , jimat cermat dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Jumaat TARIKH: 25.6.2010
Tingkatan: 1 E dan 1M MASA: 4-5 dan 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahamam |
Tajuk | Memahami teks ( m.s 107) |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.0 Menyampaikan maklumat untuk tujuan tertentu 9.4 Menyediakan hujah dan penyampaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Membaca dengan sebutan dan intonasi serta gaya pengucapan yang betul 2.Berkominikasi dengan berhemah . 3.Menjawab soalan yang dikemukakan dengan betul . |
Aktiviti | Pelajar membaca teks , menjawab soalan pemahaman dan memberi jawapan kepada soalan yang bercapah. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kem. bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kercergasan pelbagai |
P. Ilmu | p. Moral |
Nilai | Syukur,berani ,patriotik dan sopan |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik untuk kelas 1e dan sederhana baik untuk kelas 1M |
####################################################################################
####################################################################################
MINGGU 26
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH: 28.6.2010
TINGKATAN: 1A,B ,C , 1N dan 1FG MASA: 8-9/13 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pakaian |
Sub tajuk | Fabrik -fabrik asli dan fabric buatan serta ciri-cirinya |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Kerjasama, sistematik, jimat cermat dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik….. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SELASA .. TARIKH: 29.6.2010
Tingkatan: 1 M MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan (.m.s 114) |
Tajuk | Syarahan |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.2 Menentukan format penyampaian 9.3 Menyediakan kerangka penyampaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Pelajar menyediakan kerangka penyampaian, menyenaraikan isi-isi penting dan menulis teks penyampaian dengan bimbingan guru. |
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kem. bahasa | Menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | p. Moral |
Nilai | Bertanggungjawab, kasih sayang, bertolak ansur dan prihatin |
BBM | Lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH: 29.6.2010
TINGKATAN: 1I MASA 12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pakaian |
Sub tajuk | Fabrik -fabrik asli dan fabric buatan serta ciri-cirinya |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Kerjasama, sistematik, jimat cermat dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SELASA TARIKH: 29.6.2010
Tingkatan: 1E MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata ganda |
Fokus utama Fokus sampingan | 1.0 Berinteraksi untuk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra 1.4 Bersoal jawab bertatasusila |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti ciri-ciri kata ganda, kata ganda majmuk 2. membentuk ayat yang betul dengan menggunakan kata ganda yang sesuai |
Aktiviti | Perbincangan bersama -soal jawab -latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata ganda |
Kem. bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kecergasaan pelbagai |
P. Ilmu | Sastera |
Nilai | Kerjasama,kasih sayang dan berani |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI; RABU TARIKH: 30.6.2010
Tingkatan: 1 E MASA; 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan (.m.s 114) |
Tajuk | Syarahan |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.2 Menentukan format penyampaian 9.3 Menyediakan kerangka penyampaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Pelajar menyediakan kerangka penyampaian, menyenaraikan isi-isi penting dan menulis teks penyampaian dengan bimbingan guru. |
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kem. bahasa | Menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | p. Moral |
Nilai | Bertanggungjawab, kasih sayang, bertolak ansur dan prihatin |
BBM | Lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH: 30.5.2010 TINGKATAN: 1A,B ,C / 1FG MASA: 10/6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pakaian |
Sub tajuk | Fabrik -fabrik asli dan fabric buatan serta ciri-cirinya |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab , ujian membakar kain. |
Nilai | Kerjasama, insaf, kreatif sistematik, jimat cermat dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud (contoh pakaian) |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : KHAMIS TARIKH: 1.7.2010
Tingkatan: 1 M MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Tajuk | Sajak . |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 memahami dan memberi respon peribadi 11.2 Mengenalisis gaya bahasa dan unsur bunyi |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mendeklamasikan sajak dengan betul 2.menyatakan maksud yang tersirat serta tersirat 3. Mengenalpasti tema, persoalan serta bentuk sajak yang dikaji. |
Aktiviti | Mendeklamasikan sajak Soal jawab dan perbincangan bersama |
Sistem Bahasa | Kata bantu |
Kem. bahasa | Membaca |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Kasih sayang ,syukur,berani Serta bertanggungjawab |
BBM | Buku teks Sastera |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik bagi pelajar yang pandai dan sederhana baik bagi pelajar yang lemah. |
BBM | Buku teks Sastera |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik . |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: kHAMIS TARIKH: 1.7.2010
TINGKATAN: 1I DAN IN MASA: 4-5/6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pakaian |
Sub tajuk | Fabrik -fabrik asli dan fabric buatan serta ciri-cirinya |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab , ujian membakar kain |
Nilai | Kerjasama, insaf, kreatif sistematik, jimat cermat dan hati-hati |
BBM | Buku teks, buku rujukan dan bahan maujud (contoh pakaian) |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : jUMAAT TARIKH: 2.7.2010
Tingkatan: 1M MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Tajuk | Meramal dan menganalisa (m.s 111) |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.0 Menyampaikan maklumat 9.2 Menentukan format penyampaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1 . Bertutur dengan sebutan dan intonasi dengan betul 2. Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat 3. Menjawab 5 daripada 6 soalan dengan baik berdasarkan soalan yang dikemukakan |
Aktiviti | Pelajar menyenaraikan kemungkinan yang berlaku jika aktiviti pembangunan dilakukan tanpa kawalan dan kesannya kepada kehidupan di bumi. Pelajar mencatat ramalan tersebut dalam buku. |
Sistem Bahasa | Kata arah |
Kem. bahasa | Membaca dan bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | Geografi |
Nilai | Kerjasama, bertanggungjawab,dan syukur. |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
HARI : JUMAAT TARIKH: 2.7.2010
Tingkatan: 1 E MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Tajuk | Sajak . |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 memahami dan memberi respon peribadi 11.2 Mengenalisis gaya bahasa dan unsur bunyi |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mendeklamasikan sajak dengan betul 2.menyatakan maksud yang tersirat serta tersirat 3. Mengenalpasti tema, persoalan serta bentuk sajak yang dikaji. |
Aktiviti | Mendeklamasikan sajak Soal jawab dan perbincangan bersama |
Sistem Bahasa | Kata bantu |
Kem. bahasa | Membaca |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Kasih sayang ,syukur,berani Serta bertanggungjawab |
BBM | Buku teks Sastera |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik bagi pelajar yang pandai dan sederhana baik bagi pelajar yang lemah. |
BBM | Buku teks Sastera |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik . |
#####################################################################################
#####################################################################################
No comments:
Post a Comment