RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Isnin TARIKH: 22.6.09
Tingkatan: 1 E MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahamam |
Tajuk | Rakan siber (m/s 67) |
Fokus utama Fokus sampingan | 5.0 Memujuk untuk menpergaruhi pihak lain 5.1 Berbicara dan merayu |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Membaca dengan sebutan dan intonasi. 2.Berkominikasi dengan berhemah . 3.Menjawab soalan yang dikemukakan dengan betul . |
Aktiviti | Bacaan senyap dan kuat Soal jawab Latihan |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kercergasan pelbagai |
P. Ilmu | Sains |
Nilai | Syukur,berani ,patriotik dan sopan |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH:22.6.09:
TINGKATAN: 1M MASA:8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
2. Menyatakan jenis-jenis sel yang terdapat di pasaran dan cara binaannya. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab |
Nilai | Sistematik ijimat cermat dan berhati-hati |
BBM | Buku teks dan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Isnin TARIKH: 22.6.09
Tingkatan: 1 H MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahamam |
Tajuk | Rakan siber (m/s 67) |
Fokus utama Fokus sampingan | 5.0 Memujuk untuk menpergaruhi pihak lain 5.1 Berbicara dan merayu |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Membaca dengan sebutan dan intonasi. 2.Berkominikasi dengan berhemah . 3.Menjawab soalan yang dikemukakan dengan betul . |
Aktiviti | Bacaan senyap dan kuat Soal jawab Latihan |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kercergasan pelbagai |
P. Ilmu | Sains |
Nilai | Syukur,berani ,patriotik dan sopan |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai setelah pengajaran dan pembelajaran dipermudahkan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Selasa TARIKH: 23.6.09
Tingkatan: 1 C MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Tajuk | Kepentingan kerukunan hidup berjiran |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0 Memproses maklumat 8.6 Menyemak maklumat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran bahasa | Menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | p. Moral |
Nilai | Bertanggungjawab, kasih sayang, bertolak ansur dan prihatin |
BBM | Lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH: 23.6.09
TINGKATAN: 1G/H MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektik |
Sub tajuk | Sumber elektik dan kegunaannya |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Menyatakan sumber dan kegunaan elekrik. 2.Mengenal pasti sel-sel di pasaran dan cara binaannya serta menyenaraikannya . |
Aktiviti | Perbincangan bersama -sumbangan-saran -soal jawab |
Nilai | Prihatin , hati-hati, jimat cermat |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Selasa TARIKH: 23.6.09
Tingkatan: 1 H MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Tajuk | Sajak Puisi buat mama |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 memahami dan memberi respon 10.1 menceritakan semula |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mendeklamasikan sajak dengan betul 2.menyatakan maksud yang tersirat serta tersirat 3. Mengenal pasti tema, persoalan serta bentuk sajak yang dikaji |
Aktiviti | Mendeklamasikan sajak Soal jawab dan perbincangan bersama |
Sistem Bahasa | Kata penegas |
Kemahiran bahasa | Membaca |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Kasih sayang ,syukur,berani Serta bertanggungjawab |
BBM | Buku teks Sastera |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik bagi pelajar yang pandai dan sederhana baik bagi pelajar yang lemah. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Rabu TARIKH: 24.6.09
Tingkatan: 1E MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Tajuk | Sajak Puisi buat mama |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 memahami dan memberi respon 10.1 menceritakan semula |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mendeklamasikan sajak dengan betul 2.menyatakan maksud yang tersirat serta tersirat 3. Mengenal pasti tema, persoalan serta bentuk sajak yang dikaji |
Aktiviti | Mendeklamasikan sajak Soal jawab dan perbincangan bersama |
Sistem Bahasa | Kata penegas |
Kemahiran bahasa | Membaca |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Kasih sayang ,syukur,berani Serta bertanggungjawab |
BBM | Buku teks Sastera |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik . |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH: 24.6.09
TINGKATAN:1M MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Sumber dan kegunaan elektrik |
Hasil RANCANGAN pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti jenis jenis peralatan elektrik 2.Menyatakan pertukaran tenaga elektrik yang berlaku dalam perkakas elektrik |
Aktiviti | Perbincangan bersama soaI jawab latihan bertulis |
Nilai | Sistematik ,jimat cermat berhati –hati |
BBM | Buku teks Bahan –bahan maujud lemaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Khamis TARIKH: 25.6.09
Tingkatan: 1 C MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahamam |
Tajuk | Rakan siber (m/s 67) |
Fokus utama Fokus sampingan | 5.0 Memujuk untuk menpergaruhi pihak lain 5.1 Berbicara dan merayu |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Membaca dengan sebutan dan intonasi. 2.Berkominikasi dengan berhemah . 3.Menjawab soalan yang dikemukakan dengan betul . |
Aktiviti | Bacaan senyap dan kuat Soal jawab Latihan |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kem. bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kercergasan pelbagai |
P. Ilmu | Sains |
Nilai | Syukur,berani ,patriotik dan sopan |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Khamis TARIKH: 25.6.09
Tingkatan: 1 H MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata sendi nama |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0mendapat maklumat daripada sumber 7.4membaca untuk membuat rujukan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Menyatakan ciri-ciri kata sendi . 2.Menyenaraikan contoh-contoh kata sendi nama . 3.Membuat ayat dengan menggunakan kata sendi nama dengan betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata sendi nama |
Kemahiran bahasa | Membaca dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | Keyakinan, keberanian dan bertanggungjawab |
Nilai | PSK |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dpat dicapai setelah pembelajaran dipermudahkan. |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH: 24.6.09
TINGKATAN:1G/H MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Sumber dan kegunaan elektrik |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti jenis jenis peralatan elektrik 2.Menyatakan pertukaran tenaga elektrik yang berlaku dalam perkakas elektrik |
Aktiviti | Perbincangan bersama soaI jawab latihan bertulis |
Nilai | Sistematik ,jimat cermat berhati –hati |
BBM | Buku teks Bahan –bahan maujud lemaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : JUMAAT TARIKH: 26.6.09
Tingkatan: 1 C MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata sendi nama |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0 mendapat maklumat daripada sumber 7.4 membaca untuk membuat rujukan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Menyatakan ciri-ciri kata sendi 2.Menyenaraikan contoh-contoh kata sendi nama 3.Membuat ayat dengan menggunakan kata sendi nama dengan betul |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata sendi nama |
Kemahiran bahasa | Membaca dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | Keyakinan, keberanian dan bertanggungjawad |
Nilai | PSK |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : JUMAAT TARIKH: 26.6.09
Tingkatan: 1E MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Tajuk | Sajak Puisi buat mama |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 memahami dan memberi respon 10.1 menceritakan semula |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mendeklamasikan sajak dengan betul 2.menyatakan maksud yang tersirat serta tersirat 3. Mengenal pasti tema, persoalan serta bentuk sajak yang dikaji |
Aktiviti | Mendeklamasikan sajak Soal jawab dan perbincangan bersama |
Sistem Bahasa | Kata penegas |
Kemahiran bahasa | Membaca |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Kasih sayang ,syukur,berani Serta bertanggungjawab |
BBM | Buku teks Sastera |
Refleksi | Ditunda ke minggu depan kerana masa dipendekkan dan pelajar balik jam 5:00 petang |
****************************************************************************************
MINGGU KE 27
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : ISNIN TARIKH: 29.6.09
Tingkatan: 1 H MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Tajuk | Menyertai kelab memanah |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0Memproses maklumat 8.8membuat rumusan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1 .Membaca dengan sebutan dan intonasi dengan betul 2. Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat 3. Menjawab 5 daripada 6 soalan dengan baik |
Aktiviti | Bacaan kuat dan senyap Perbincangan bersama dan latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata arah |
Kemahiran bahasa | Membaca |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P.J.K |
Nilai | Kerjasama, bertanggungjawab,dan syukur |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: ISNIN TARIKH: 29.6.09
TINGKATAN: 1M MASA: 12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Jenis wayar dan kerja pendawaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti alatan tangan dan fungsinya 2.Mengenalpasti jenis wayar dan kegunaannya 3.Menamakan jenis plag dan kesesuaiannya dengan perkakas elektrik tertentu. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Kemas,teliti dan sistematik |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : ISNIN TARIKH: 29.6.09
Tingkatan: 1 E MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Tajuk | Menyertai kelab memanah |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0Memproses maklumat 8.8membuat rumusan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1 .Membaca dengan sebutan dan intonasi dengan betul 2. Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat 3. Menjawab 5 daripada 6 soalan dengan baik |
Aktiviti | Bacaan kuat dan senyap Perbincangan bersama dan latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata arah |
Kemahiran bahasa | Membaca |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P.J.K |
Nilai | Kerjasama, bertanggungjawab,dan syukur |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SELASA TARIKH: 30.6.09
Tingkatan: 1 C MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Tajuk | Menyertai kelab memanah |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0Memproses maklumat 8.8membuat rumusan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1 .Membaca dengan sebutan dan intonasi dengan betul 2. Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat 3. Menjawab 5 daripada 6 soalan dengan baik |
Aktiviti | Bacaan kuat dan senyap Perbincangan bersama dan latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata arah |
Kemahiran bahasa | Membaca |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P.J.K |
Nilai | Kerjasama, bertanggungjawab,dan syukur |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI:SELASA TARIKH: 30.6.09
TINGKATAN: 1G/ H MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Jenis wayar dan kerja pendawaian |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti alatan tangan dan fungsinya 2.Mengenalpasti jenis wayar dan kegunaannya 3.Menamakan jenis plag dan kesesuaiannya dengan perkakas elektrik tertentu. 4. Mengenal pasti tamatan plag 3 pin 13A dan 15A dengan betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Soal jawab dan latihan bertulis |
Nilai | Kemas,teliti dan sistematik |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SELASA TARIKH: 30.6.09
Tingkatan: 1 H MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata Bilangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber 7.4 Membaca pantas |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Menyenarai contoh-contoh kata bilangan dan menyatakan maksudnya. 2. Melengkapkan petikan dengan menggunakan kata bilangan yang betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama dan latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata bilangan |
Kemahiran bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P .moral |
Nilai | Usaha, toleransi dan yakin |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH; 1.7.09
TINGKATAN: 1M MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Jenis wayar dan kerja pendawaian plag 3 pin 13A /15A |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Membuat pendawaian pada tamatan plag 3 pin 13A |
Aktiviti | Perbincangan bersama Kerja pendawaian |
Nilai | Teliti ,kemas ,sistematik dan yakin |
BBM | Buku teks Bahan –bahan maujud lemaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Rabu TARIKH: 1.7.09
Tingkatan: 1 E MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata Bilangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber 7.4 Membaca pantas |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Menyenarai contoh-contoh kata bilangan dan menyatakan maksudnya. 2. Melengkapkan petikan dengan menggunakan kata bilangan yang betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama dan latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata bilangan |
Kemahiran bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P .moral |
Nilai | Usaha, toleransi dan yakin |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : kHAMIS TARIKH: 2.7..09
Tingkatan: 1 C MASA: 12-13 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata Bilangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber 7.4 Membaca pantas |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Menyenarai contoh-contoh kata bilangan dan menyatakan maksudnya. 2. Melengkapkan petikan dengan menggunakan kata bilangan yang betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama dan latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata bilangan |
Kemahiran bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P .moral |
Nilai | Usaha, toleransi dan yakin |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Khamis TARIKH: 2.7.09
Tingkatan: 1 H MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Tajuk | Merumus karangan berdasarkan gambarajah (Bahagian B) |
Fokus utama Fokus sampingan | 5.0 Memujuk untuk mempengaruhi pihak lain 5.3 Merayu menggunakan strategi |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti kehendak soalan . 2.Mengenalpasti teknik menulis karangan yang betul . 3.Merangka karangan dan menulisnya dengan betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata sendi nama |
Kem. baha | Membaca ,menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Yakin,usaha dan berkerjasama |
BBM | Lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHAMIS TARIKH;2.7.09
TINGKATAN: 1G/H MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektrik |
Sub tajuk | Jenis wayar dan kerja pendawaian plag 3 pin 13A /15A |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Membuat pendawaian pada tamatan plag 3 pin 13A |
Aktiviti | Perbincangan bersama Kerja pendawaian |
Nilai | Teliti ,kemas ,sistematik dan yakin |
BBM | Buku teks Bahan –bahan maujud lemaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : JUMAAT TARIKH: 3.7.09
Tingkatan: 1 E MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Tajuk | Merumus karangan berdasarkan gambarajah (Bahagian B) |
Fokus utama Fokus sampingan | 5.0 Memujuk untuk mempengaruhi pihak lain 5.3 Merayu menggunakan strategi |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti kehendak soalan . 2.Mengenalpasti teknik menulis karangan yang betul . 3.Merangka karangan dan menulisnya dengan betul. |
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata sendi nama |
Kem. baha | Membaca ,menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Yakin,usaha dan berkerjasama |
BBM | Lembaran kerja |
Refleksi |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Jumaat TARIKH: 3.7.09
Tingkatan: 1C MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Tajuk | Sajak Puisi buat mama |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 memahami dan memberi respon 10.1 menceritakan semula |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mendeklamasikan sajak dengan betul 2.menyatakan maksud yang tersirat serta tersirat 3. Mengenal pasti tema, persoalan serta bentuk sajak yang dikaji |
Aktiviti | Mendeklamasikan sajak Soal jawab dan perbincangan bersama |
Sistem Bahasa | Kata penegas |
Kemahiran bahasa | Membaca |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Kasih sayang ,syukur,berani Serta bertanggungjawab |
BBM | Buku teks Sastera |
Refleksi |
****************************************************************************************
1. RPH Minggu 26 – 27 cikgu didapati lengkap dan teratur. Perlu baiki bahagian refleksi – untuk menunjukkan hasil p&p dalam bentuk yang boleh diukur / quantitatif.
ReplyDelete