MINGGU KE 16
*************************************************************************************
CUTI SAKIT (14,15 DAN 16 APRIL 2009)
*************************************************************************************
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Jumaat TARIKH: 17.4.09
Tingkatan: 1C dan 1E MASA: 7-8/10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata akjektif. |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0 Memproses maklumat. 8.1 Menyaring maklumat mengikut klasikasi. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti jenis-jenis kata adjektif. 2. Menghasilkan sekurang-kurangnya 7 ayat dengan menggunakan kata adjektif yang betul. |
Aktiviti | 1. Perbincangan guru dengan murid. 2. Soal jawab dan latihan bertulis. |
Sistem Bahasa | Kata akjektif. |
Kemahiran Bahasa | Menulis. |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai. |
P. Ilmu | Pendidikan moral. |
Nilai | Bertanggungjawab, yakin, kreatif. |
BBM | Buku teks. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Sabtu TARIKH:18.4.09
TINGKATAN: 1FG MASA: 11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Jahitan |
Sub tajuk | Penghasilan projek Skirt berkasing |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Megenalpasti cara menyusun atur pola serta mengunting pola serta mengunting fabrik 2. Mengenal pasti cara menjahit skirt mengikut urutan yang betul. 3. Mengenal pasti cara menjahit hiasan pada skirt dengan kemas dan kreatif. |
Aktiviti | 1. Perbincangan bersama tentang teknik mengunting kain. 2. Memberi demontrasi menjahit pakaian dengan betul dan pelajar cuba menjahit kain mereka sendiri dengan betul. |
Nilai | Kerjasama, tolong menolong , kemas dan sistematik. |
BBM | Buku teks dan bahan-bahan maujud |
Refleksi | Para pelajar dapat menyusun atur pola dan mengunting kain sertamenjahit dengan betul. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Sabtu TARIKH: 18.4.09
Tingkatan: 1H MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata akjektif. |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0 Memproses maklumat. 8.1 Menyaring maklumat mengikut klasikasi. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti jenis-jenis kata adjektif. 2. Menghasilkan sekurang-kurangnya 7 ayat dengan menggunakan kata adjektif yang betul. |
Aktiviti | 1. Perbincangan guru dengan murid. 2. Soal jawab dan latihan bertulis. |
Sistem Bahasa | Kata akjektif. |
Kemahiran Bahasa | Menulis. |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai. |
P. Ilmu | Pendidikan moral. |
Nilai | Bertanggungjawab, yakin, kreatif. |
BBM | Buku teks. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. Pembelajaran dipermudahkan kerana ramai pelajar yang lemah penguasaan B.M. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HAR I; SABTU TARIKH: 18.4.09
Tingkatan: 1C MASA12-13 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera. |
Tajuk | Gema menggegar kota. |
Fokus utama Fokus sampingan | 11.0 Menguasi laras bahasa dalam cerita. 11.3 Membandingkan penggunaan bahasa dalam cerita. |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1. Mengenalpasti tentang cerita. 2. Menyatakan watak perwatakan, tema, persoalan, latar cerita, gaya bahasa, nilai dan pengajarandalam cerita. |
Aktiviti | 1. Perbincangan antara guru dan murid. 2. Pelajar membentang hasil kerja mereka. 3.Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan, intonasi. |
Kemahiran Bahasa | Bertutur. |
K.B.T | Kercergasan pelbagai. |
P. Ilmu | P.S.K. |
Nilai | Usaha, berkerjasama, dan yakin. |
BBM | Buku teks dan buku rujukan. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
No comments:
Post a Comment