MINGGU 4
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SNIN TARIKH : 21.1.2013
TINGKATAN: 11 MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Reka Bentuk Dan Teknologi |
Sub tajuk | Lukisan projek - 2 dan 3 Dimensi |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti jenis lakaran unjuran oblik dan ortografik 2. Melakarkan bentuk dalam lakaran 2 dan 3 dimensi dengan betul setelah memilih lakaran yang paling sesuai. |
Aktiviti |
|
Nilai | -tepat -bersih -sistematik dan usaha |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik.. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : ISNIN TARIKH: 21.1.2013
TINGKATAN: 1L MASA: 4-5 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | Penulisan m/s 8 |
Tajuk | Menulis karangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0 Mendapat maklumat dari pelbagai sumber 7.3 Mengemukakan soalan untuk mendapat penjelasan lanjut |
Hasil pembelajaran | Diakhir pengajaran dan pemnbelajaran para pelajar dapat; 1. Mengenal pasti format karangan yang betul. 2. Mengenal pasti kehendak soalan . 3. Mencari dan menyenarai isi-isi penting dan membuat karangan dengan baik. |
Aktiviti | Guru berbincang mengenai jenis karangan dan formatnya
|
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | Pendidikan Moral |
Nilai | Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SELASA TARIKH : 22.1.2013
TINGKATAN: 1F MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Reka Bentuk Dan Teknologi |
Sub tajuk | Lukisan projek - 2 dan 3 Dimensi |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti jenis lakaran unjuran oblik dan ortografik 2. Melakarkan bentuk dalam lakaran 2 dan 3 dimensi dengan betul setelah memilih lakaran yang paling sesuai. |
Aktiviti |
|
Nilai | -tepat -bersih -sistematik dan usaha |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik.. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : SELASA TARIKH: 22.1.2013
TINGKATAN: 1M MASA: 9-10 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | 13/ PEMAHAMAN |
Tajuk | Berhemat semasa berbelanja |
Fokus utama Fokus sampingan |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1. Membaca dengan sebutan , intonasi dan gaya pengucapan yang betul. 2. Menjawab soalan yang dikemukakan berdasarkan teks yang dikaji dengan betul. |
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Kata nama |
Kem. bahasa | Membaca ,menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Yakin,usaha dan insaf , berkerjasama |
BBM | Lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : RABU TARIKH: 23.1.20136
TINGKATAN: 1L /1M MASA: 4-5/8-9 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | 13/ PEMAHAMAN |
Tajuk | Berhemat semasa berbelanja |
Fokus utama Fokus sampingan |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1. Membaca dengan sebutan , intonasi dan gaya pengucapan yang betul. 2. Menjawab soalan yang dikemukakan berdasarkan teks yang dikaji dengan betul. |
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Kata nama |
Kem. bahasa | Membaca ,menulis |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Yakin,usaha dan insaf , berkerjasama |
BBM | Lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: RABU TARIKH : 23.1.2013
TINGKATAN: 1K MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Reka Bentuk Dan Teknologi ( diteruskan untuk pemahaman pelajar) |
Sub tajuk | Lukisan projek - 2 dan 3 Dimensi |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti jenis lakaran unjuran oblik dan ortografik 2. Melakarkan bentuk dalam lakaran 2 dan 3 dimensi dengan betul setelah memilih lakaran yang paling sesuai. |
Aktiviti |
|
Nilai | -tepat -bersih -sistematik dan usaha |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik.. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : KHAMIS TARIKH: 24.1.2013
TINGKATAN: 1L MASA: 8-9 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | 2 |
Tajuk | Memberi pandangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0 Mendapat maklumat dari pelbagai sumber 7.2 Memahami dan menyatakan maksud perkataan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kem. bahasa | Membaca |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P. Moral. |
Nilai | Kerjasama, insaf, rajin dan bertanggungjawab |
BBM | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
Refleksi | HARI MAULIDUL RASUL. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: KHhAMIS TARIKH : 24.1.2013
TINGKATAN: 1 1/1F MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Reka Bentuk Dan Teknologi ( diteruskan untuk pemahaman pelajar) |
Sub tajuk | Lukisan projek - 2 dan 3 Dimensi |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti jenis lakaran unjuran oblik dan ortografik 2. Melakarkan bentuk dalam lakaran 2 dan 3 dimensi dengan betul setelah memilih lakaran yang paling sesuai. |
Aktiviti |
|
Nilai | -tepat -bersih -sistematik dan usaha |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | MAULIDUL RASUL |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : JUMAAT TARIKH: 25.1.2013
TINGKATAN: 1M MASA: 5-6 GURU M/P: PN.ELINE KATUT
Unit | 2 |
Tajuk | Memberi pandangan |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0 Mendapat maklumat dari pelbagai sumber 7.2 Memahami dan menyatakan maksud perkataan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kem. bahasa | Membaca |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P. Moral. |
Nilai | Kerjasama, insaf, rajin dan bertanggungjawab |
BBM | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: JUMAAT TARIKH : 25.1.2013
TINGKATAN: 1 K MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Reka Bentuk Dan Teknologi ( diteruskan untuk pemahaman pelajar) |
Sub tajuk | Lukisan projek - 2 dan 3 Dimensi |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Mengenalpasti jenis lakaran unjuran oblik dan ortografik 2. Melakarkan bentuk dalam lakaran 2 dan 3 dimensi dengan betul setelah memilih lakaran yang paling sesuai. |
Aktiviti |
|
Nilai | -tepat -bersih -sistematik dan usaha |
BBM | Buku teks dan buku rujukan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik.. |
#########################################################################################################################################################################