Monday, April 18, 2011

MINGGU 1 2

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HAR I: ISNIN TARIKH: 4.4.2011

Tingkatan: 1L MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Sastera.

Tajuk

Tempang

Fokus utama

Fokus sampingan

10.0; Memahami dan member respon

10.6 Mengulas karya

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenalpasti tentang rentetan cerita yang dikaji.

2. Menyatakan watak perwatakan, tema, persoalan dan plot yang hendak disampaikan melalui cerita yang disampaikan

Aktiviti

1. Perbincangan antara guru dan murid.

2. Pelajar membentang hasil kerja mereka.

3.Soal jawab.

Sistem Bahasa

Sebutan, intonasi.

Kemahiran Bahasa

Bertutur.

K.B.T

Kercergasan pelbagai.

P. Ilmu

P.S.K.

Nilai

Usaha, berkerjasama, dan yakin.

BBM

Buku teks dan buku rujukan.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH :5.4.2011

TINGKATAN: 1FG MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Kerja Paip

Sub tajuk


Perangkap

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti jenis-jenis perangkap dan menyatakannya.

2. Menyatakan nama-nama bahagian perangkap dan menyatakan alat-alat untuk menyelenggarakannya

3. Menyusun cara-cara menyelenggarakan perangkap dengan betul dan sistematik.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HAR I: SELASA TARIKH: 5.4.2011

Tingkatan: 1M MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Sastera.

Tajuk

Tempang

Fokus utama

Fokus sampingan

10.0; Memahami dan member respon

10.6 Mengulas karya

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenalpasti tentang rentetan cerita yang dikaji.

2. Menyatakan watak perwatakan, tema, persoalan dan plot yang hendak disampaikan melalui cerita yang disampaikan

Aktiviti

1. Perbincangan antara guru dan murid.

2. Pelajar membentang hasil kerja mereka.

3.Soal jawab.

Sistem Bahasa

Sebutan, intonasi.

Kemahiran Bahasa

Bertutur.

K.B.T

Kercergasan pelbagai.

P. Ilmu

P.S.K.

Nilai

Usaha, berkerjasama, dan yakin.

BBM

Buku teks dan buku rujukan.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI:SELASA TARIKH: 5.4.2011

Tingkatan: 1L MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Pascakata

Fokus utama

Fokus sampingan

3.0 Berunding secara santun.

3.2 Berbincang dan menerima pandangan.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenal pasti jenis-jenis pascakata dan fungsinya.

2. Membina ayat dengan menggunakan pasca kata yang sesuai.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Latihan lisan

Sistem Bahasa

Pascakata

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran Bernilai tambah

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH :6.4.2011

TINGKATAN: 1D/1ABC MASA: 10/11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Kerja Paip

Sub tajuk


Perangkap

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti jenis-jenis perangkap dan menyatakannya.

2. Menyatakan nama-nama bahagian perangkap dan menyatakan alat-alat untuk menyelenggarakannya

3. Menyusun cara-cara menyelenggarakan perangkap dengan betul dan sistematik.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI:RABU TARIKH: 6.4.2011

Tingkatan: 1M MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Pascakata

Fokus utama

Fokus sampingan

3.0 Berunding secara santun.

3.2 Berbincang dan menerima pandangan.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenal pasti jenis-jenis pascakata dan fungsinya.

2. Membina ayat dengan menggunakan pasca kata yang sesuai.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Latihan lisan

Sistem Bahasa

Pascakata

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran Bernilai tambah

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: RABU TARIKH: 6.4.2011

Tingkatan: 1L MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Penulisan Bahagian B

Tajuk

Menulis karangan

Fokus utama

Fokus sampingan

8.0 Memproses maklumat 8.1 Menyaring maklumat mengikut keutamaan

Hasil pembelajaran

  1. Mengenal pasti format karangan yang betul.
  2. Mengenal pasti kehendak soalan .
  3. Mencari dan menyenarai isi-isi penting dan membuat karangan dengan baik.

Aktiviti

  1. Guru berbincang mengenai jenis karangan dan formatnya
  2. Guru menyoal para pelajar
  3. Pelajar memberi jawapan dan membuat rangka karangan serta menyatakan isi-isi penting
  4. Pelajar membuat latihan karangan

Sistem Bahasa

Kata hubung

Kemahiran Bahasa

Bertutur dan menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

Pendidikan Moral

Nilai

Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan agak baik.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: KHAMIS TARIKH :7.4.2011

TINGKATAN: 1K MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Kerja Paip

Sub tajuk


Perangkap

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti jenis-jenis perangkap dan menyatakannya.

2. Menyatakan nama-nama bahagian perangkap dan menyatakan alat-alat untuk menyelenggarakannya

3. Menyusun cara-cara menyelenggarakan perangkap dengan betul dan sistematik.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Sistematik ,ijimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: KHAMIS TARIKH :7.4.2011

TINGKATAN: 1FG/1D MASA: 4-5/6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Kerja Paip

Sub tajuk


Perangkap

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Menyatakan nama-nama bahagian perangkap dan menyatakan alat-alat untuk menyelenggarakannya

2. Menyusun cara-cara menyelenggarakan perangkap dengan betul dan sistematik.

3. Menjawab 8 daripada 10 soalan yang diberi dengan betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Latihan bertulis

Nilai

Sistematik ,kerjasama, kreatif dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Bahan-bahan maujud, buku teks dan Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: JUMAAT TARIKH: 8.4.2011

Tingkatan: 1M MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Penulisan Bahagian B

Tajuk

Menulis karangan

Fokus utama

Fokus sampingan

8.0 Memproses maklumat 8.1 Menyaring maklumat mengikut keutamaan

Hasil pembelajaran

  1. Mengenal pasti format karangan yang betul.
  2. Mengenal pasti kehendak soalan .
  3. Mencari dan menyenarai isi-isi penting dan membuat karangan dengan baik.

Aktiviti

  1. Guru berbincang mengenai jenis karangan dan formatnya
  2. Guru menyoal para pelajar
  3. Pelajar memberi jawapan dan membuat rangka karangan serta menyatakan isi-isi penting
  4. Pelajar membuat latihan karangan

Sistem Bahasa

Kata hubung

Kemahiran Bahasa

Bertutur dan menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

Pendidikan Moral

Nilai

Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan agak baik.


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: JUMAAT TARIKH :8.4.2011

TINGKATAN: 1K MASA: 6 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Kerja Paip

Sub tajuk


Perangkap

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Menyatakan nama-nama bahagian perangkap dan menyatakan alat-alat untuk menyelenggarakannya

2. Menyusun cara-cara menyelenggarakan perangkap dengan betul dan sistematik.

3. Menjawab 8 daripada 10 soalan yang diberi dengan betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Latihan bertulis

Nilai

Sistematik ,kerjasama, kreatif dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Bahan-bahan maujud, buku teks dan Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 

CATATAN; MASA KE 9-10- PERHIMPUNAN

##################################################################################


 


 


 

M1NGGU 14

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: ISNIN TARIKH: 11.4.2011

Tingkatan: 1L MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Novel

Tajuk

Istana Menanti

Fokus utama

Fokus sampingan

10.0 Memahami dan member respon

10.6 Mengulas karya

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:

1.Mengenal pasti rentetan cerita yang dikaji.

2.Menyatakan nilai dan mesej yang hendak disampaikan beserta dengan huraian untuk menguatkan nilai dan pengajaran yang dikemukakan.

Aktiviti

Perbincangan bersama.

Soal jawab

Sistem Bahasa

Kata sendi

Kem. Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

Sejarah

Nilai

Usaha, kerjasama, sayang menyayangi

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik.


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH :11.4.2011

TINGKATAN: 1FG MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Jahitan

Sub tajuk

Mesin Jahit

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti jenis-jenis mesin jahit dan menyatakannya.

2. Menyatakan nama-nama bahagian mesin jahit dan menyatakan fungsi-fungsinya.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Sistematik , kertjasama, jimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: SELASA TARIKH: 12.4.2011

Tingkatan: 1M MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Novel

Tajuk

Istana Menanti

Fokus utama

Fokus sampingan

10.0 Memahami dan member respon

10.6 Mengulas karya

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:

1.Mengenal pasti rentetan cerita yang dikaji.

2.Menyatakan nilai dan mesej yang hendak disampaikan beserta dengan huraian untuk menguatkan nilai dan pengajaran yang dikemukakan.

Aktiviti

Perbincangan bersama.

Soal jawab    

Sistem Bahasa

Kata sendi

Kem. Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

Sejarah

Nilai

Usaha, kerjasama, sayang menyayangi

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : SELASA TARIKH: 12.4.2011

Tingkatan: 1L MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Pemahaman

Tajuk

Taman Negara Mulu

Fokus utama

Fokus sampingan

6.0 Berurus dengan pihak tertentu

6.1 Menggunakan sebutan dan intonasi

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

1 . Bertutur dengan sebutan dan intonasi dengan betul

2. Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat

3. Menjawab 5 daripada 6 soalan dengan baik berdasarkan soalan yang dikemukakan

Aktiviti

Pelajar membaca senyap dan kuat

Soal jawab dan latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata arah

Kem. bahasa

Membaca dan bertutur

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

Geografi

Nilai

Kerjasama, bertanggungjawab,dan syukur.

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : RABU TARIKH: 13.4.2011

Tingkatan: 1M MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Pemahaman

Tajuk

Taman Negara Mulu

Fokus utama

Fokus sampingan

6.0 Berurus dengan pihak tertentu

6.1 Menggunakan sebutan dan intonasi

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

1 . Bertutur dengan sebutan dan intonasi dengan betul

2. Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat

3. Menjawab 5 daripada 6 soalan dengan baik berdasarkan soalan yang dikemukakan

Aktiviti

Pelajar membaca senyap dan kuat

Soal jawab dan latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata arah

Kem. bahasa

Membaca dan bertutur

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

Geografi

Nilai

Kerjasama, bertanggungjawab,dan syukur.

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: Rabu TARIKH :13.4.2011

TINGKATAN: 1ABC MASA: 12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Kerja Paip

Sub tajuk


Perangkap

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Menyatakan nama-nama bahagian perangkap dan menyatakan alat-alat untuk menyelenggarakannya

2. Menyusun cara-cara menyelenggarakan perangkap dengan betul dan sistematik.

3. Menjawab 8 daripada 10 soalan yang diberi dengan betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Latihan bertulis

Nilai

Sistematik ,kerjasama, kreatif dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Bahan-bahan maujud, buku teks dan Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: RABU TARIKH :13.4.2011

TINGKATAN: 1D MASA: 10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Jahitan

Sub tajuk

Mesin Jahit

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti jenis-jenis mesin jahit dan menyatakannya.

2. Menyatakan nama-nama bahagian mesin jahit dan menyatakan fungsi-fungsinya.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Sistematik , kertjasama, jimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : RABU TARIKH: 13.4.2011

Tingkatan: 1L MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Kata bantu

Fokus utama

Fokus sampingan

9.0 Menyampaikan maklumat

1.4 Bersoal jawab bertatasusila

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

1.mengenalpasti ciri-ciri kata bantu dan fungsinya

2. membentuk ayat yang betul dengan menggunakan kata bantu yang sesuai

Aktiviti

Perbincangan bersama -soal jawab -latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata bantu

Kem. bahasa

Bertutur dan menulis

K.B.T

Kecergasaan pelbagai

P. Ilmu

Sastera

Nilai

Kerjasama,kasih sayang dan berani

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: KHAMIS TARIKH :14.4.2011

TINGKATAN: 11FG/1D/1K MASA:4-5/6-7/10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Jahitan

Sub tajuk


Memasang jarum dan benang atas serta benang bawah mesin jahit

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti cara–cara memasang jarum dengan cara yang sistematik.

2.Menyusun cara-cara memasang benang atas dan benang bawah dengan betul.

3. Memasang benang bawah dan benang bawah mesin jahit dengan betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Memasang benang mesin jahit

Nilai

Sistematik ,jimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: JUMAAT TARIKH :15.4.2011

TINGKATAN: 1K MASA: 6 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Jahitan

Sub tajuk

Mesin Jahit

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti jenis-jenis mesin jahit dan menyatakannya.

2. Menyatakan nama-nama bahagian mesin jahit dan menyatakan fungsi-fungsinya.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Soal jawab

Nilai

Sistematik , kertjasama, jimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : JUMAAT TARIKH: 15.4.2011

Tingkatan: 1M MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Kata bantu

Fokus utama

Fokus sampingan

9.0 Menyampaikan maklumat

1.4 Bersoal jawab bertatasusila

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

1.mengenalpasti ciri-ciri kata bantu dan fungsinya

2. membentuk ayat yang betul dengan menggunakan kata bantu yang sesuai

Aktiviti

Perbincangan bersama -soal jawab -latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata bantu

Kem. bahasa

Bertutur dan menulis

K.B.T

Kecergasaan pelbagai

P. Ilmu

Sastera

Nilai

Kerjasama,kasih sayang dan berani

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: JUMAAT TARIKH :15.4.2011

TINGKATAN: 1ABC MASA: 79-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Jahitan

Sub tajuk

-Mesin jahit -Memasang jarum dan benang atas serta benang bawah mesin jahit

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1.Mengenal pasti jenis-jenis mesin jahit dan menyatakannya.

2 Menyatakan nama-nama bahagian mesin jahit dan menyatakan fungsinya


3.Mengenal pasti cara–cara memasang jarum dengan cara yang sistematik.

4.Menyusun cara-cara memasang benang atas dan benang bawah dengan betul.

5. Memasang benang bawah dan benang bawah mesin jahit dengan betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Memasang benang mesin jahit

Nilai

Sistematik ,jimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 

##################################################################################


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH :8.2.2011

TINGKATAN: 1K MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Jahitan

Sub tajuk


Memasang jarum dan benang atas serta benang bawah mesin jahit

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;


1.Mengenal pasti cara–cara memasang jarum dengan cara yang sistematik.

2.Menyusun cara-cara memasang benang atas dan benang bawah dengan betul.

3. Memasang benang bawah dan benang bawah mesin jahit dengan betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara guru dan murid

Memasang benang mesin jahit

Nilai

Sistematik ,jimat cermat dan berhati-hati serta usaha

BBM    

Buku teks dan le Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik