Sunday, September 19, 2010

MINGGU 34,35 DAN 36


 

MINGGU 34

CATATA N : HARI ISNIN : CUTI SAKIT

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HAR I: SELASA TARIKH: 17.8.2010

Tingkatan: 1E /1M MASA: 4-5/ 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Sastera.

Tajuk

Prosa Tradisional

Fokus utama

Fokus sampingan

11.0 Memahami dan memberi respon peribadi tentang karya

11.3 Menghurai maksud gaya bahasa

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenalpasti tentang rentetan cerita yang dipelajari.

2. Menyatakan watak perwatakan, tema, persoalan, latar cerita, gaya bahasa, nilai dan pengajaran dalam cerita.

Aktiviti

1. Perbincangan antara guru dan murid.

2. Pelajar membentang hasil kerja mereka.

3.Soal jawab

Sistem Bahasa

Sebutan, intonasi.

Kemahiran Bahasa

Bertutur.

K.B.T

Kercergasan pelbagai.

P. Ilmu

P.S.K.

Nilai

Usaha, berkerjasama, dan yakin.

BBM

Buku teks dan buku rujukan.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik untuk kelas 1E


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH:17.8.2010

TINGKATAN: 1I MASA: 12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Jahitan

Sub tajuk

Latihan bertulis tajuk pakaian-jahitan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti perkara-perkara penting yang dipelajari dalam tajuk ini.
  2. Menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik.

Aktiviti

latihan bertulis

Nilai

teliti, usaha , kreatif

BBM

Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: RABU TARIKH: 18.8.2010

Tingkatan: 1E MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Mengecam diksi m.s. 134

Fokus utama

Fokus sampingan

1.0 Berinteraksi untuk menjalin dan mempererat hubungan mesra

1.1 Berbual dan berbicara tentang perkara yang berkaitan.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Menentukan golongan kata perkataan.

2. Membina ayat dengan menggunakan perkataan tersebut.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Latihan lisan

Sistem Bahasa

Mengecam diksi

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran Bernilai tambah

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: Rabu TARIKH:18.8.2010

TINGKATAN: 1FG /1AB MASA: 6-7/10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Jahitan

Sub tajuk

Latihan bertulis tajuk pakaian-jahitan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti perkara-perkara penting yang dipelajari dalam tajuk ini.
  2. Menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik.

Aktiviti

latihan bertulis

Nilai

teliti, usaha , kreatif

BBM

Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: kHAMIS TARIKH: 19.8.2010

Tingkatan: 1M MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Mengecam diksi m.s. 134

Fokus utama

Fokus sampingan

1.0 Berinteraksi untuk menjalin dan mempererat hubungan mesra

1.1 Berbual dan berbicara tentang perkara yang berkaitan.

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Menentukan golongan kata perkataan.

2. Membina ayat dengan menggunakan perkataan tersebut.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Latihan lisan

Sistem Bahasa

Mengecam diksi

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran Bernilai tambah

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: kHAMIS TARIKH:19.8.2010

TINGKATAN: 1N MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Jahitan

Sub tajuk

Latihan bertulis tajuk pakaian-jahitan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti perkara-perkara penting yang dipelajari dalam tajuk ini.
  2. Menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik.

Aktiviti

latihan bertulis

Nilai

teliti, usaha , kreatif

BBM

Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: KHAMIS TARIKH:19.8.2010

TINGKATAN: 1I MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan Dan Pemakanan

Sub tajuk

Diet Seimbang

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti pengertian dan prinsip diet seimbang serta memehami pentingnya pengambilan diet seimbang.
  2. Menyusun aturkan prinsip diet seimbang serta menyenaraikan contoh-contoh menu diet seimbang.

Aktiviti

Perbincangan bersama. Soal jawab dan latihan bertulis.

Nilai

Kerjasama , teliti, usaha , kreatif dan bersih

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: JUMAAT TARIKH: 20.8.2010

Tingkatan: 1M/1E MASA: 4-5/7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Penulisan Bahagian B

Tajuk

Menulis karangan ( gambarajah bersiri)

Fokus utama

Fokus sampingan

7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber

7.4 Meneliti dan memahami maksud tersurat dan tersirat

Hasil pembelajaran

  1. Mengenal pasti format karangan yang betul.
  2. Mengenal pasti kehendak soalan .
  3. Mencari dan menyenarai isi-isi penting dan membuat karangan dengan baik.

Aktiviti

  1. Guru berbincang mengenai jenis karangan dan formatnya
  2. Guru menyoal para pelajar
  3. Pelajar memberi jawapan dan membuat rangka karangan serta menyatakan isi-isi penting
  4. Pelajar membuat latihan karangan

Sistem Bahasa

Kata hubung

Kemahiran Bahasa

Bertutur dan menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

Pendidikan Moral

Nilai

Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan agak baik.

#####################################################################################@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


 


 


 


 


 


 

MINGGU 35

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: ISNIN TARIKH:23.8.2010

TINGKATAN: 1FG /1N MASA: 8/10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan Dan Pemakanan

Sub tajuk

Diet Seimbang

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti pengertian dan prinsip diet seimbang serta memehami pentingnya pengambilan diet seimbang.
  2. Menyusun aturkan prinsip diet seimbang serta menyenaraikan contoh-contoh menu diet seimbang.

Aktiviti

Perbincangan bersama. Soal jawab dan latihan bertulis.

Nilai

Kerjasama , teliti, usaha , kreatif dan bersih

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: ISNIN TARIKH:23.8.2010

TINGKATAN: 1ABC MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan Dan Pemakanan

Sub tajuk

Diet Seimbang

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti pengertian dan prinsip diet seimbang serta memahami pentingnya pengambilan diet seimbang.
  2. Menyusun aturkan prinsip diet seimbang serta menyenaraikan contoh-contoh menu diet seimbang.
  3. Membuat pyramid makanan mengikut keutamaan ( Makanan untuk kesihatan)

Aktiviti

Perbincangan bersama. Soal jawab dan latihan bertulis.

Nilai

Kerjasama , teliti, usaha , kreatif dan bersih

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: SELASA TARIKH: 24.8.2010

Tingkatan: 1M/1E MASA: 5-6/9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Pemahaman m.s 69

Tajuk

Pulau Sibu

Fokus utama

Fokus sampingan

  1. Berbual dan berbicara tentang perkara yang berkaitan.

1.6 Menyatakan perasaan secara berterusan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Membaca dengan sebutan dan intonasi serta gaya pengucapan yang betul.

2. Menyatakan maksud yang tersurat di dalam cerita.

3. Menjawab soalan yang dikemukakan dengan betul.

Aktiviti

1. Bacaan kuat dan senyap.

2. Soal jawab.

3. Latihan bertulis.

Sistem Bahasa

Ungkapan

Kemahiran Bahasa

Bertutur.

K.B.T

Kemahiran berfikir.

P. Ilmu

Sejarah.

Nilai

Patriotik, rasional, berani.

BBM

Buku teks.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH:24.8.2010

TINGKATAN: 1I MASA: 12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan Dan Pemakanan

Sub tajuk

Diet Seimbang

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti pengertian dan prinsip diet seimbang serta memahami pentingnya pengambilan diet seimbang.
  2. Menyusun aturkan prinsip diet seimbang serta menyenaraikan contoh-contoh menu diet seimbang.
  3. Membuat pyramid makanan mengikut keutamaan ( Makanan untuk kesihatan)

Aktiviti

Perbincangan bersama. Soal jawab dan latihan bertulis.

Nilai

Kerjasama , teliti, usaha , kreatif dan bersih

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: RABU TARIKH: 25.8..2010

Tingkatan: 1E MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Komsas

Tajuk

Sajak

Fokus utama

Fokus sampingan

10,0 Memahami dan memberi respon peribadi

10.5 Menghurai maksud gaya bahasa dan unsur bunyi

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat:

1.Mengenal pasti maksud yang hendak disampaikan

2.Menyatakan tema, persoalan, nada, bentuk, gaya bahasa, nilai dan pengajaran dalam sajak.

Aktiviti

Perbincangan bersama.

Soal jawab

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

P. Moral

Nilai

Usaha, kerjasama, sayang menyayangi dan kerjasama

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik.


 


 


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: Rabu TARIKH 25.8.2010

TINGKATAN: 1FG /1ABC MASA: 6-7 /10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan dan Pemakanan

Sub tajuk

Perancangan Menu

Hasil pembelajaran

  1. Menyatakan maksud menu dan menyenaraikan contoh-contoh hidangan lengkap serta mengenal pasti tujuan merancang menu.
  2. Menerangkan factor-faktor yang mempengaruhi perancangan menu dan menghasilkan contoh-contoh menu seimbang untuk kesihatan.

Aktiviti

Perbincanganbersama soal jawab , latihan bertulis - menghasilkan menu

Nilai

Teliti, usaha , kreatif dan yakin diri.

BBM

Buku teks dan Lembaran kerja.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: KHAMIS TARIKH: 26.8.2010

Tingkatan: 1M MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Imbuhan Pinjaman

Fokus utama

Fokus sampingan

7.0 Mendapat maklumat

7.5 Memahami dan meneliti maksud yang tersurat dan tersirat

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Menyenaraikan jenis-jenis imbuhan pinjaman

2. Menyatakan contoh imbuhan pinjaman dan maksudnya.

3. Melengkapkan ayat dengan imbuhan pinjaman yang betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Soal jawab

Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Imbuhan pinjaman

Kemahiran Bahasa

Menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Berkerjasama, peka, yakin dan insaf

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: KHAMIS TARIKH:26.8.2010

TINGKATAN: 1I/1N MASA:4-5 /6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan dan Pemakanan

Sub tajuk

Perancangan Menu

Hasil pembelajaran

  1. Menyatakan maksud menu dan menyenaraikan contoh-contoh hidangan lengkap serta mengenal pasti tujuan merancang menu.
  2. Menerangkan factor-faktor yang mempengaruhi perancangan menu dan menghasilkan contoh-contoh menu seimbang untuk kesihatan.

Aktiviti

Perbincanganbersama soal jawab , latihan bertulis - menghasilkan menu

Nilai

Teliti, usaha , kreatif dan yakin diri.

BBM

Buku teks dan Lembaran kerja.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HAR I: Jumaat TARIKH: 27.8.2010

Tingkatan: 1E /1M MASA: 4-5/7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

 

Tajuk

Berbual dengan ayah

Fokus utama

Fokus sampingan

1.0 Berinteraksi untuk menjalin hubungan mesra

1.1 Berbual dan berbicara tentang perkara yang berkaitan dengan kehidupan harian

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Berinteraksi dengan sebutan, intonasi dan gaya pengucapan yang betul.

2. Menghasilkan teks perbualan dengan ibu atau ayah dengan format yang betul, sistematik dan menepati kehendak soalan.

Aktiviti

1. Perbincangan antara guru dan murid.

2. Lakonan spontan

3. Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi.

Kemahiran Bahasa

Bertutur dan menulis

K.B.T

Kercergasan pelbagai.

P. Ilmu

P.S.K.

Nilai

Usaha, berkerjasama, dan yakin.

BBM

Buku teks dan buku rujukan.

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik untuk kelas 1E

####################################################################################

************************************************************************************

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


 


 

MINGGU 36

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: ISNIN TARIKH:30.8.2010

TINGKATAN: 1FG /1N/1ABC MASA: 8/10/11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan Dan Pemakanan

Sub tajuk

Prinsip Memasak - haba lembab - haba kering

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Menyatakan prinsip memasak dengan haba lembab dan haba kering
  2. Mengenal pasti pengertian memasak dengan haba lembab dan haba kering
  3. Menyatakan contoh-contoh kaedah memasak dengan haba lembab dan haba kering.

Aktiviti

Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis.

Nilai

-Usaha -kerjasama -hati-hati -jimat cermat

BBM

Buku teks dan bahan maujud

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.

SELASA; (31.8.2010)

CUTI ; SAMBUTAN HARI KEMERDEKAAN


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: Rabu TARIKH: 1.9.2010

Tingkatan: 1E MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Bentuk kata terbitan

Fokus utama

Fokus sampingan

7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber

7.5 memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenal pasti kata terbitan berapitan dan kata terbitan bersisipan

2. Menyatakan contoh-contoh kata terbitan sisipan dan kata terbitan berapitan

3. Membina ayat yang betul dengan kata terbitan berapitan dan bersisipan

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Latihan lisan

Sistem Bahasa

Kata terbitan

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran Bernilai tambah

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama, usaha dan yakin

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: RABU TARIKH:1.9..2010

TINGKATAN: 1FG/1ABC MASA: 6-7/10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan Dan Pemakanan

Sub tajuk

Kaedah Memasak

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Memahami kaedah memasak dengan haba kering dan menyenaraikan contoh-contoh makanan yang dimasak dengan haba kering.
  2. Memahami beberapa kaedah memasak dengan haba lembab dan menyenaraikan contoh-contoh makanan yang dimasak dengan haba lembab.

Aktiviti

Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan lisan

Nilai

Kerajinan, sistematik, teliti, berdikari dan jimat cermat

BBM

Buku teks dan bahan maujud

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI :kHAMIS TARIKH: 2.9.2010

Tingkatan: 1M MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Bentuk kata terbitan

Fokus utama

Fokus sampingan

7.0 Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber

7.5 memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

1. Mengenal pasti kata terbitan berapitan dan kata terbitan bersisipan

2. Menyatakan contoh-contoh kata terbitan sisipan dan kata terbitan berapitan

3. Membina ayat yang betul dengan kata terbitan berapitan dan bersisipan

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Latihan lisan

Sistem Bahasa

Kata terbitan

Kemahiran Bahasa

Bertutur

K.B.T

Kemahiran Bernilai tambah

P. Ilmu

Pendidikan moral

Nilai

Usaha, bertanggungjawab, berkerjasama, usaha dan yakin

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: KHAMIS TARIKH:2.9..2010

TINGKATAN: 1N MASA:4-5 / 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan Dan Pemakanan

Sub tajuk

Kaedah Memasak

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Memahami kaedah memasak dengan haba kering dan menyenaraikan contoh-contoh makanan yang dimasak dengan haba kering.
  2. Memahami beberapa kaedah memasak dengan haba lembab dan menyenaraikan contoh-contoh makanan yang dimasak dengan haba lembab.

Aktiviti

Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan lisan

Nilai

Kerajinan, sistematik, teliti, berdikari dan jimat cermat

BBM

Buku teks dan bahan maujud

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI; KHAMIS TARIKH:2.9.2010

TINGKATAN: 1I MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Makanan Dan Pemakanan

Sub tajuk

Prinsip Memasak - haba lembab - haba kering

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Menyatakan prinsip memasak dengan haba lembab dan haba kering
  2. Mengenal pasti pengertian memasak dengan haba lembab dan haba kering
  3. Menyatakan contoh-contoh kaedah memasak dengan haba lembab dan haba kering.

Aktiviti

Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis.

Nilai

-Usaha -kerjasama -hati-hati -jimat cermat

BBM

Buku teks dan bahan maujud

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: JUMAAT TARIKH: 3. 9.2010

Tingkatan: 1M/1E MASA: 4-5/7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Sastera

Tajuk

Prosa tradisional

Fokus utama

Fokus sampingan

10.0 Memahami dan memberi respon peribadi tentang karya

11.0 Menguasai gaya bahasa dan laras bahasa

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti rentetan cerita yang dikaji.
  2. Mengenalpasti tema, persoalan, watak perwatakan, gaya bahasa, latar serta nilai dan pengajaran dalam cerita.

Aktiviti

  1. Perbincangan bersama
  2. Soal jawab

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kemahiran Bahasa

Bertutur dan menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

Pendidikan Moral

Nilai

Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan agak baik.


 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&