MINGGU 12
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Isnin TARIKH: 22.3.2010
Tingkatan: 1M MASa: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | |
Tajuk | Pembetulan ujian – Nilam |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.1 Menyampai maklumat 9.1 Mengguna kata, istilah dan frasa |
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti | Pembetulan ujian |
Sistem Bahasa | Penggunaan kata |
Kemahiran Bahasa | Membaca |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.S.K |
Nilai | Usaha, insaf, bertanggungjawab |
BBM | Buku cerita / kertas ujian |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Isnin TARIKH: 22.3.2010
TINGKATAN: 1A,B,C MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis paip |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya. 2. menyatakan jenis dan fungsi paip system bekalan air di rumah |
Aktiviti | Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Selasa TARIKH: 23.3.2010
Tingkatan: 1E MASa: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | |
Tajuk | Pembetulan ujian – Nilam |
Fokus utama Fokus sampingan | 9.1 Menyampai maklumat 9.1 Mengguna kata, istilah dan frasa |
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti | Pembetulan ujian |
Sistem Bahasa | Penggunaan kata |
Kemahiran Bahasa | Membaca |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | P.S.K |
Nilai | Usaha, insaf, bertanggungjawab |
BBM | Buku cerita / kertas ujian |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Selasa TARIKH: 23.3.2010
TINGKATAN: 1N dan 1F/G MASA: 6-7/12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis paip |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya. 2. menyatakan jenis dan fungsi paip system bekalan air di rumah |
Aktiviti | Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Rabu TARIKH: 24.3.09
Tingkatan: 1E MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan Bahagian B |
Tajuk | Menulis karangan berdasarkan gambarajah |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0:Memproses maklumat 7.5 Menyusun maklumat mengikut keutamaan |
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | Pendidikan Moral |
Nilai | Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik. |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Rabu TARIKH: 24.3.2010
TINGKATAN: 1I MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Sistem perpaipan di rumah Jenis paip |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti system bekalan air di rumah, jenis paip dan ciri-ciri serta fungsinya. 2. menyatakan jenis dan fungsi paip system bekalan air di rumah |
Aktiviti | Perbincangan bersama, latihan bertulis dan soal jawab. |
Nilai | Bertanggungjawab,Kerjasama, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud serta lembaran kerja. |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: RABU TARIKH: 24.3.09
Tingkatan: 1M MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan Bahagian B |
Tajuk | Menulis karangan berdasarkan gambarajah |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0:Memproses maklumat 7.5 Menyusun maklumat mengikut keutamaan |
Hasil pembelajaran |
|
Aktiviti |
|
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran Bahasa | Bertutur dan menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | Pendidikan Moral |
Nilai | Berkerjasama, Berdikari dan Sosiobudaya |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik. |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Khamis TARIKH: 25.3.2010
TINGKATAN: 1F/G MASA: 4 -5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Jenis penyambungan paip Jenis dan kelengkapan perpaipan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 2. menyatakan jenis dan fungsi paip system bekalan air di rumah 1.Mengenal pasti jenis penyambungan paip dan ciri-ciri serta fungsinya. 2. menyatakan jenis alat-alat tangan kerja perpaipan nama bahagiannya dan fungsinya dalam kerja perpaipan. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab, kuiz |
Nilai | Bertanggungjawab, berjimat cermat , syukur, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Khamis TARIKH: 25,3.2010
TINGKATAN: 1N dan 1I MASA: 10/12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Jenis penyambungan paip Jenis dan kelengkapan perpaipan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis penyambungan paip dan ciri-ciri serta fungsinya. 2. menyatakan jenis alat-alat tangan kerja perpaipan nama bahagiannya dan fungsinya dalam kerja perpaipan. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab, kuiz |
Nilai | Bertanggungjawab, berjimat cermat , syukur, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Khamis TARIKH: 25.3.2010
Tingkatan: 1E MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Tajuk | Kelab computer |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Memproses maklumat 3.4 Menyemak semula maklumat |
Hasil pembelajaran | 1.Membaca dengan sebutan dan intonasi yang betul. 2.Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat 3.Menjawab soalan yang diberi dengan baik |
Aktiviti | Bacaan senyap dan kuat, Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Kata Tanya |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sains dan teknologi |
Nilai | Pattriotik, usaha, rajin |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Ob jektif dapat dicapai |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Jumaat TARIKH: 26.3.2010
TINGKATAN: 1A,B,C MASA: 4 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Jenis penyambungan paip Jenis dan kelengkapan perpaipan |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis penyambungan paip dan ciri-ciri serta fungsinya. 2. menyatakan jenis alat-alat tangan kerja perpaipan nama bahagiannya dan fungsinya dalam kerja perpaipan. |
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab, kuiz |
Nilai | Bertanggungjawab, berjimat cermat , syukur, sistematik, dan hati-hati |
BBM | Buku teks dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: jUMAAT TARIKH: 26.3.2010
Tingkatan: 1E MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pemahaman |
Tajuk | Kelab computer |
Fokus utama Fokus sampingan | 3.0 Memproses maklumat 3.4 Menyemak semula maklumat |
Hasil pembelajaran | 1.Membaca dengan sebutan dan intonasi yang betul. 2.Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat 3.Menjawab soalan yang diberi dengan baik |
Aktiviti | Bacaan senyap dan kuat, Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Kata Tanya |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Sains dan teknologi |
Nilai | Pattriotik, usaha, rajin |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Ob jektif dapat dicapai |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: SABTU TARIKH: 27.3.2010
TINGKATAN: 1F/G ,1I DAN 1N MASA: 4-5/10/12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Jenis tangki simbah Bahagian utama dan fungsi tangki simbah Operasi tangki simbah Pili |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis tangki simbah ,bahagian utama dan dan fungsi tangki simbah 2. menyatakan jenis –jenis pili dan nama-nama bahagian serta cara penyelenggaraannya |
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab |
Nilai | Bertanggungjawab, berjimat cermat , syukur, insaf dan bersih |
BBM | Buku teks dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Sabtu TARIKH: 27.3.2010
Tingkatan: 1M MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Tajuk | Cerpen |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 Membuat perundingan 10.4 Mengesan kecondongan pendapat |
Hasil pembelajaran | 1.Menyatakan synopsis cerita, tema dan persoalan yang terdapat di dalam karya. 2.Mengenal pasti plot , watak perwatakan , gaya bahasa,latarcerita, nilai dan pengajaran. 3.Menjawab soalan yang dikemukakan dengan betul |
Aktiviti | Perbincangan bersama-sama pelajar Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Pedidikan moral |
Nilai | Kasih sayang, syukur |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik |
MINGGU 13
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: ISNIN TARIKH: 29.3.2010
Tingkatan: 1M MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Tajuk | Cerpen |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 Membuat perundingan 10.4 Mengesan kecondongan pendapat |
Hasil pembelajaran | 1.Menyatakan synopsis cerita, tema dan persoalan yang terdapat di dalam karya. 2.Mengenal pasti plot , watak perwatakan , gaya bahasa,latarcerita, nilai dan pengajaran. 3.Menjawab soalan yang dikemukakan dengan betul |
Aktiviti | Perbincangan bersama-sama pelajar Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Pedidikan moral |
Nilai | Kasih sayang, syukur dan usaha. |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik ( pembelajaran diulang lagi untuk memberi pemahaman yang lebih. |
UJIAN BULANAN KEMAHIRAN HIDUP BERSEPADU
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Jumaat TARIKH: 29.3.2010
TINGKATAN: 1A,B,C MASA: 4 -5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: sELASA TARIKH: 30.3.2010
TINGKATAN: 1F/G MASA: 12 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Jenis tangki simbah Bahagian utama dan fungsi tangki simbah Operasi tangki simbah Pili |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis tangki simbah ,bahagian utama dan dan fungsi tangki simbah 2. menyatakan jenis –jenis pili dan nama-nama bahagian serta cara penyelenggaraannya |
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab |
Nilai | Bertanggungjawab, berjimat cermat , syukur, insaf dan bersih |
BBM | Buku teks dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: SELASA TARIKH: 30.3.2010
Tingkatan: 1E MASA: 4-5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Tajuk | Cerpen |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.0 Membuat perundingan 10.4 Mengesan kecondongan pendapat |
Hasil pembelajaran | 1.Menyatakan synopsis cerita, tema dan persoalan yang terdapat di dalam karya. 2.Mengenal pasti plot , watak perwatakan , gaya bahasa,latarcerita, nilai dan pengajaran. 3.Menjawab soalan yang dikemukakan dengan betul |
Aktiviti | Perbincangan bersama-sama pelajar Soal jawab |
Sistem Bahasa | Sebutan dan intonasi |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecerdasan pelbagai |
P. Ilmu | Pedidikan moral |
Nilai | Kasih sayang, syukur dan usaha. |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baiK. |
UJIAN BULANAN KEMAHIRAN HIDUP BERSEPADU
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Jumaat TARIKH: 30.3.2010
TINGKATAN: 1N MASA: 6-7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
UJIAN BULANAN KEMAHIRAN HIDUP BERSEPADU
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: rABU TARIKH: 31.3.2010
TINGKATAN: 1I MASA: 4 -5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: Rabu TARIKH: 31.3.2010
Tingkatan: 1E dan 1M MASA: 6-7/8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
UJIAN BULANAN PERTAMA
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI: kHAMIS TARIKH: 1.4.2010
Tingkatan: 1M MASA: 8-9 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | P.L.B.S. |
Tajuk | Modul 1 |
Fokus utama Fokus sampingan | |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama -para pelajar berhujah |
Sistem Bahasa | Kata kerja |
Kemahiran Bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P.Moral |
Nilai | Yakin, berani dan bertanggungjawab |
BBM | Kad bergambar |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: kHAMIS TARIKH: 1.4.2010
TINGKATAN: 1N MASA: 10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Bahagian Teras-kerja paip |
Sub tajuk | Jenis tangki simbah Bahagian utama dan fungsi tangki simbah Operasi tangki simbah Pili |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti jenis tangki simbah ,bahagian utama dan dan fungsi tangki simbah 2. menyatakan jenis –jenis pili dan nama-nama bahagian serta cara penyelenggaraannya |
Aktiviti | Perbincangan bersama, soal jawab |
Nilai | Bertanggungjawab, berjimat cermat , syukur, insaf dan bersih |
BBM | Buku teks dan bahan maujud |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
UJIAN BULANAN KEMAHIRAN HIDUP BERSEPADU
PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: kHAMIS TARIKH:.1.4.2010
TINGKATAN: 1F/G MASA: 4 -5 GURU M.P. PN ELINE KATUT
CUTI UMUM
GOOD FRIDAY
#####################################################################################