MINGGU 22
PEPERIKSAAN SEMESTER SATU
MINGGU 25
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Isnin TARIKH: 15.6.09
Tingkatan: 1H MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pembetulan kertas peperiksaan |
Tajuk | Kertas 1 Kertas2 |
Fokus utama Fokus sampingan |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti kelemahan mereka menjawab soalan 2.menperbetulkan kesalahan yang mereka lakukan |
Aktiviti | Membuat pembetulan |
Sistem Bahasa | Pembetukan ayat Penggunaan kata |
Kemahiran bahasa | Menulis dan membaca |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Usaha,insaf,bertanggungjawab |
BBM | Kertas soalan peperiksaan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Isnin TARIKH: 15.09
TINGKATAN: 1M MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pembetulan kertas peperiksaan |
Sub tajuk | - |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti kesilapan mereka semasa menjawab soalan dan memperbetulkannya |
Aktiviti | Membuat pembetulan |
Nilai | Usaha ,insaf dan bertanggungjawab |
BM | Kertas soalan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Isnin TARIKH: 15.6.09
Tingkatan: 1E MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pembetulan kertas peperiksaan |
Tajuk | Kertas 1 Kertas2 |
Fokus utama Fokus sampingan |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti kelemahan mereka menjawab soalan 2.menperbetulkan kesalahan yang mereka lakukan |
Aktiviti | Membuat pembetulan |
Sistem Bahasa | Pembetukan ayat Penggunaan kata |
Kemahiran bahasa | Menulis dan membaca |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Usaha,insaf,bertanggungjawab |
BBM | Kertas soalan peperiksaan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Selasa TARIKH: 16.6.09
Tingkatan: 1C MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Pembetulan kertas peperiksaan |
Tajuk | Kertas 1 Kertas2 |
Fokus utama Fokus sampingan |
|
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti kelemahan mereka menjawab soalan 2.menperbetulkan kesalahan yang mereka lakukan |
Aktiviti | Membuat pembetulan |
Sistem Bahasa | Pembetukan ayat Penggunaan kata |
Kemahiran bahasa | Menulis dan membaca |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Usaha,insaf,bertanggungjawab |
BBM | Kertas soalan peperiksaan |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Selasa TARIKH: 16.6.09
TINGKATAN: 1F/G MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Pembetulan kertas peperiksaan Penjagaan Anak Pokok |
Sub tajuk | -Membaja |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti kesilapan mereka semasa menjawab soalan dan memperbetulkannya 2. Mengenal pasti jenis dan ciri-ciri baja serta teknik pembajaan |
Aktiviti | Membuat pembetulan dan perbincangan bersama |
Nilai | Usaha ,insaf dan bertanggungjawab |
BM | Kertas soalan dan buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Selasa TARIKH: 16.6.09
Tingkatan: 1H MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata penguat Kata penegas |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0-mendapat maklumat daripada sumber 7.6-membezakan fakta |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti ciri-ciri kata penguat dan penegas 2. membentuk aya yang betul dengan kata penguat dan kata penegas |
Aktiviti | Perbincangan bersama -soal jawab -latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Bertutur -menulis |
Kemahiran bahasa |
|
K.B.T | Kecergasaan pelbagai |
P. Ilmu | Sastera |
Nilai | Kerjasama,kasih sayang dan berani |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Rabu TARIKH: 17.6.09
TINGKATAN: 1M MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Tanaman hiasan |
Sub tajuk | Penjagaan anak pokok -merumput -menggembur -membaja -menyiram |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti cara penjagaan anak pokok yang betul 2. Menyatakan jenis dan ciri-ciri baja tanaman 2.Menyatakan bahan-bahan untuk merumput,menggembur,membaja dan menyiram serta teknik melakukannya |
Aktiviti | Perbincangan -soal jawab |
Nilai | Kasih sayang -cermat -rajin |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Rabu TARIKH: 17.6.09
Tingkatan: 1E MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata penguat Kata penegas |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0-mendapat maklumat daripada sumber 7.6-membezakan fakta |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti ciri-ciri kata penguat dan penegas 2. membentuk aya yang betul dengan kata penguat dan kata penegas |
Aktiviti | Perbincangan bersama -soal jawab -latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Bertutur -menulis |
Kemahiran bahasa |
|
K.B.T | Kecergasaan pelbagai |
P. Ilmu | Sastera |
Nilai | Kerjasama,kasih sayang dan berani |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Khamis TARIKH: 18.6.09
Tingkatan: 1C MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Tatabahasa |
Tajuk | Kata penguat Kata penegas |
Fokus utama Fokus sampingan | 7.0-mendapat maklumat daripada sumber 7.6-membezakan fakta |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.mengenalpasti ciri-ciri kata penguat dan penegas 2. membentuk aya yang betul dengan kata penguat dan kata penegas |
Aktiviti | Perbincangan bersama -soal jawab -latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Bertutur -menulis |
Kemahiran bahasa |
|
K.B.T | Kecergasaan pelbagai |
P. Ilmu | Sastera |
Nilai | Kerjasama,kasih sayang dan berani |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Khamis TARIKH: 18.6.09
TINGKATAN: 1F/1G MASA: 7 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Tanaman hiasan |
Sub tajuk | Penjagaan anak pokok -merumput -menggembur -membaja -menyiram |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Mengenal pasti cara penjagaan anak pokok yang betul 2.Menyatakan bahan-bahan untuk merumput,menggembur,membaja dan menyiram serta teknik melakukannya |
Aktiviti | Perbincangan -soal jawab |
Nilai | Kasih sayang -cermat -rajin |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Khamis TARIKH: 18.6.09
Tingkatan: 1H MASA: 12-13 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Tajuk | Prosa tradisional |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.1menceritakannya semula 10.1mengulas karya |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Menceritakan semula rentetam cerita yang dibaca 2.Menyatakan tema,watak dan perwatakan dalam dalam cerita yang dikaji |
Aktiviti | Pembincangan bersama dan sumbang-saran |
Sistem Bahasa | |
Kemahiran bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecergasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Kasih sayang ,bertanggungjawab ,dan insaf |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Jumaat TARIKH: 19.6.09
Tingkatan: 1C dan 1E MASA: 5-6/10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Sastera |
Tajuk | Prosa tradisional |
Fokus utama Fokus sampingan | 10.1menceritakannya semula 10.1mengulas karya |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat; 1.Menceritakan semula rentetam cerita yang dibaca 2.Menyatakan tema,watak dan perwatakan dalam dalam cerita yang dikaji |
Aktiviti | Pembincangan bersama dan sumbang-saran |
Sistem Bahasa | |
Kemahiran bahasa | Bertutur |
K.B.T | Kecergasan pelbagai |
P. Ilmu | P.moral |
Nilai | Kasih sayang ,bertanggungjawab ,dan insaf |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan agak baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Sabtu TARIKH: 20.6.09
Tingkatan: 1 H MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Tajuk | Kepentingan kerukunan hidup berjiran |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0 Memproses maklumat 8.6 Menyemak maklumat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran bahasa | Menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | p. Moral |
Nilai | Bertanggungjawab, kasih sayang, bertolak ansur dan prihatin |
BBM | Lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan sederhana baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA
HARI : Sabtu TARIKH: 20.6.09
Tingkatan: 1 E MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Unit | Penulisan |
Tajuk | Kepentingan kerukunan hidup berjiran |
Fokus utama Fokus sampingan | 8.0 Memproses maklumat 8.6 Menyemak maklumat |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;
|
Aktiviti | Perbincangan bersama Latihan bertulis |
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Kemahiran bahasa | Menulis |
K.B.T | Kemahiran berfikir |
P. Ilmu | p. Moral |
Nilai | Bertanggungjawab, kasih sayang, bertolak ansur dan prihatin |
BBM | Lembaran kerja |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.
HARI: Sabtu TARIKH: 20.6.09
TINGKATAN: 1M MASA: 8 GURU M.P. PN ELINE KATUT
Tajuk | Elektik |
Sub tajuk | Sumber elektik |
Hasil pembelajaran | Di akhir pengajaran para pelajar dapat; 1.Menyatakan kegunaan elekrik. 2.Mengenal pasti sumber-sumber elektikvdan menyenaraikannya |
Aktiviti | Perbincangan bersama -sumbangan-saran -soal jawab |
Nilai | Prihati , hati-hati, jimat cermat |
BBM | Buku teks |
Refleksi | Objektif dapat dicapai dengan baik |
#########